Permalänk
Skrivet av PHJ:

Inga klanstadgar är väl skrivna i sten direkt, och jag har svårt att tänka mig att dagens ungdom (eller ens vi gamla gubbs) betraktar det som en dealbreaker att behöva prata engelska då och då.

Fast jag ska kanske inte säga något, jag spelar så jäkla sällsynt och då bara kortare sessioner, och jag kör ju fortfarande utan mic.. :-/

Jo, det brukar inte vara något större problem. Det är inte direkt så att vi alltid kommer att behöva prata engelska. Enbart om några av dessa personer är med.

Sedan så går de faktiskt med för att hjälpa till att spela Stronghold och Clan wars, något vi definitivt behöver mer folk till.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Som sagt. Vi får se hur det fungerar.

Jag är absolut inte intresserad av det och tror inte att de mina heller är det.

Skrivet av PHJ:

Inga klanstadgar är väl skrivna i sten direkt, och jag har svårt att tänka mig att dagens ungdom (eller ens vi gamla gubbs) betraktar det som en dealbreaker att behöva prata engelska då och då.

Fast jag ska kanske inte säga något, jag spelar så jäkla sällsynt och då bara kortare sessioner, och jag kör ju fortfarande utan mic.. :-/

Åjo, jag vet nog att vissa backar helt på den internationella idén. Det blir formligen ett svek då vi har diskuterat i banorna "endast svensktalande" - om än inte fastsatt som regler.

Jag ser inte poängen med att kalla en klan för "Sweclockers" om det inte är "Sweclockers". Att vara reggad eller inte har varit en gråzon, men när vi tar in folk som inte ens snackar svenska så tappar i alla fall jag större delen av mitt intresse.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Jag är absolut inte intresserad av det och tror inte att de mina heller är det.

Åjo, jag vet nog att vissa backar helt på den internationella idén. Det blir formligen ett svek då vi har diskuterat i banorna "endast svensktalande" - om än inte fastsatt som regler.

Jag ser inte poängen med att kalla en klan för "Sweclockers" om det inte är "Sweclockers". Att vara reggad eller inte har varit en gråzon, men när vi tar in folk som inte ens snackar svenska så tappar i alla fall jag större delen av mitt intresse.

Jo, jag förstår vad du menar. Jag ska ta det med dem så det bör inte vara någon fara, de får helt enkelt hoppa med i enbart plutoner tror jag. Vi har sagt enbart svenska och då kör vi på det. (Dvs de är inte med i klanen)

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

@Slaktardej:
Om de nu går med för att hjälpa till med Strongholds/CW tycker inte jag det är något större problem. Och då är jag egentligen inte så förtjust i att prata engelska. Det är inte så att vi spelar Strongholds/CW så ofta precis och 3-4 spelare som faktiskt är intresserade av det skulle ju hjälpa oerhört mycket.

Jag antar att för de flesta är problemet mer att prata engelska än att lyssna och förstå. Och då ser jag inga problem egentligen, är den som leder bekväm med att prata engelska finns ju inget problem egentligen. Snacket av oss övriga skulle ju i de flesta fall kunna ske på svenska.

När det gäller plutoner finns ju inget problem alls så länge de inte gör att TS blir fullt...

Sen förstår jag Scienta också, en av anledningarna till att jag gick med från början var det inte direkt finns ett överflöd av svensktalande klaner

Permalänk

@dav32: Jag har redan bestämt, vi förblir en svensktalande klan då jag förstår scienta med flera.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Hej.

Ansökte precis om att bli medlem i klanen via klansökaren i spelet.
Har samma nick här som i spelet.
Spelar mer än gärna med er. Kört lite tanks, har ingen topp tier.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockej:

Hej.

Ansökte precis om att bli medlem i klanen via klansökaren i spelet.
Har samma nick här som i spelet.
Spelar mer än gärna med er. Kört lite tanks, har ingen topp tier.

Skickades från m.sweclockers.com

I morgon kväll kan vi ta in dig. Ta dig in på teamspeak.sweclockers.com för att eventuellt förplutta lite om du känner för det. Just nu i sommar/semester/skolstart/arbetsstarttider så är ivf jag ganska afk men någon lär alltid vara inne.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Självklart borde man tala svenska för att vara med i "swec" klanen. Jag kan till och med tycka att man ska kunna tala "bra" svenska och känna till "vanliga" termer som används i WOT. Påängen är att man ska känna en genemskap med lagkamraterna och kunna kommunicera effektivt. Annars kan man ju lika väl joina random "siema_pluton_1234_TR" eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

I morgon kväll kan vi ta in dig. Ta dig in på teamspeak.sweclockers.com för att eventuellt förplutta lite om du känner för det. Just nu i sommar/semester/skolstart/arbetsstarttider så är ivf jag ganska afk men någon lär alltid vara inne.

Kanon.
Är som sagt en ganska medioker spelare då jag inte riktigt behärskar spelet än. Fruktansvärt svårt för en som är van vid "farten" från QW

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk

Jag heter ''__Zyredical__Star__'' på WoT och skulle vilja gå med SWEClockers klanen på WoT och jag är son till ''com_styx'' som är en medlem i klanen. Mvh Viktor

Permalänk
Skrivet av jockej:

Kanon.
Är som sagt en ganska medioker spelare då jag inte riktigt behärskar spelet än. Fruktansvärt svårt för en som är van vid "farten" från QW

Skrivet av WedderWitsen:

Jag heter ''__Zyredical__Star__'' på WoT och skulle vilja gå med SWEClockers klanen på WoT och jag är son till ''com_styx'' som är en medlem i klanen. Mvh Viktor

Välkomna till klanen! Det ska nog bli lite mera fart nu när semestrar och dylikt är över.
Ser fram emot att spela med alla våra klanmedlemmar framöver!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har väldigt dålig (läs: noll) koll på hur klanspelet fungerar i WoT, men jag har spelat i några år (3-4?).

Är det som i WoW att man bokar upp en kväll då man kör och då måste man se till att kunna spela 4+ timmar oavbrutet just då?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

@Hulle: Det fungerar att spela precis den tid man känner är rätt. Självklart är det trevligt om man kan vara med hela kvällen men ofta så är det någon som måste dra tidigt och det fungerar alltid bra.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

@Hulle: Beroende på vilken uppställning man väljer så kan olika många vara med. Vi försöker såklart alltid så att så många som möjligt kan vara med samtidigt, annars blir det lite kö. Men det är sällan ett problem då inte alla kan sitta jättelänge p.g.a. barn osv.

Är man tillräckligt många så går det ju alltid att ha två games igång, en lagstrid och en stronghold.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

@Hulle: Det fungerar att spela precis den tid man känner är rätt. Självklart är det trevligt om man kan vara med hela kvällen men ofta så är det någon som måste dra tidigt och det fungerar alltid bra.

Skrivet av scienta:

@Hulle: Beroende på vilken uppställning man väljer så kan olika många vara med. Vi försöker såklart alltid så att så många som möjligt kan vara med samtidigt, annars blir det lite kö. Men det är sällan ett problem då inte alla kan sitta jättelänge p.g.a. barn osv.

Är man tillräckligt många så går det ju alltid att ha två games igång, en lagstrid och en stronghold.

Låter trevligt. Hur fungerar det rent praktiskt med t.ex. Strongholds? Iom att en strid i wot sällan tar längre än 10 min antar jag att när folk säger att de "spelar Strongholds" så spelar de massor med matcher?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Låter trevligt. Hur fungerar det rent praktiskt med t.ex. Strongholds? Iom att en strid i wot sällan tar längre än 10 min antar jag att när folk säger att de "spelar Strongholds" så spelar de massor med matcher?

Stämmer bra det. För commandern handlar det ju lite om att bygga själva basen (klanens "Stronghold") också, men matcherna är precis som randoms. Antalet deltagare i laget kan dock variera i Stronghold och Team battles, jmf med randoms som alltid är 15 vs 15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Stämmer bra det. För commandern handlar det ju lite om att bygga själva basen (klanens "Stronghold") också, men matcherna är precis som randoms. Antalet deltagare i laget kan dock variera i Stronghold och Team battles, jmf med randoms som alltid är 15 vs 15.

Alright, så man kan vara med på ett antal matcher men behöver inte nödvändigtvis binda sig till fyra timmar i sträck typ?

Vad behöver man för tanks för att vara till nytta? Är det främst T8 som körs?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

@Hulle: I Stronghold är det framförallt tier VI som är mest populärt, men ibland får vi ihop tillräckligt många intressenter för att bilda ett tier VIII-lag. I Lagstrider är det tier VIII som gäller.
I tier VI är bra vagnar t.ex: Cromwell(B), T 37, KV-85 eller övriga mediums med bra DPM.
I tier VIII är några bra vagnar t.ex: IS-3, T-54 prot, Sp Ru 251, AMX 50 100 eller övriga vagnar med bra DPM.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att vara med i klanen, spelar sporadisk nu dock men hoppas det finns en plats till mig ändå. Har några tior, åttor och CromwellB bland annat.

Ingame; sooonie

/ Sundsten

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk

@sundsten: Du är välkommen att ansöka, länk finns i min signatur.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Ingen som spelar?

Inne lite då och då, hojta till i kanalerna både inne och på TS, speciellt om du vill lira X.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Inne lite då och då, hojta till i kanalerna både inne och på TS, speciellt om du vill lira X.

inte hunnit så långt, t7 är min högsta

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

@kriller007: Jodå, vi spelar. Själv sitter jag oftast varje kväll men ibland blir det klanspel på helgerna med.

För de som är intresserade tänkte jag dra ihop Stronghold ikväll, och kanske blir det lite lagstrider med @scienta med.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Är tyvärr bortrest tills på onsdag

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

Till nya ansökande:

Var noga med att skriva antingen här eller i eran ansökan att ni är från SweClockers. Vi får många ansökningar och då har många enbart bockat i att de talar svenska och inget mer. Jag kan tyvärr inte godkänna de som inte skriver ett meddelande.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd

Tja grabbs!

Har varit inaktiv i lite över en månad pga flytt och lite annat, men jag kommer tillbaka snart och då ska det köttas!

/Ajhuah

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Skrivet av Oldphag:

Tja grabbs!

Har varit inaktiv i lite över en månad pga flytt och lite annat, men jag kommer tillbaka snart och då ska det köttas!

/Ajhuah

Det räknar jag med. Vi har undrat vart vår recruitment officer blev av men det ska bli kött och smisk när du kommer tillbaka!

Visa signatur

Insert funny joke here