Permalänk
Medlem

Låt mig gissa, mobila tanks med mycket bra kanoner. Som att spelet inte är för snabbt redan. Det är banalt att WG tror att tanks med lite armor kan kompenseras med bra mobilitet och bra kanoner när armor till att börja med bara är "död" vikt. Mobilitet och bra kanon (aim time, alpha, accuracy, eller pen) är mycket viktigare än armor i sig.

Jag set t.ex. ingen nytta med att spela kv4 än tiger II även fast kv4 har mycket bättre armor. Däremot är mobiliteten och gun stats överlägset sämre än tiger II vilket begränsar dess effektivitet i de flesta situationerna. Ännu mer sönder är ju is3, som både har moblitet, armor OCH bra kanon.

Permalänk

@VideoyGTX Är det inte dags att spela något annat? Hittar inte ett enda inlägg där du är positiv över något i spelet. Spelat i 5 år och jag gillar spelet mer och mer. Det utvecklas hela tiden, det är det få spel som gör.

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte så mycket längre hehe.

Permalänk
Medlem

Ok... Jag har snart låst upp T-10. Frågan är bara om den är roligare att spela än IS-3?

Det jag verkligen gillar med IS-3 är att om man är top tier så kan man i princip bära en match om man har lite tur och motspelarna inte är så bra.

T-10 känns lockande med rörligheten och kanonen. Men armorn lär inte vara lika bra tier för tier?

Jag spelar inte så himla mycket och har aldrig gott om credits, så jag måste sälja IS-3:an om jag ska köpa T-10, och träna om min crew.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ok... Jag har snart låst upp T-10. Frågan är bara om den är roligare att spela än IS-3?

Det jag verkligen gillar med IS-3 är att om man är top tier så kan man i princip bära en match om man har lite tur och motspelarna inte är så bra.

T-10 känns lockande med rörligheten och kanonen. Men armorn lär inte vara lika bra tier för tier?

Jag spelar inte så himla mycket och har aldrig gott om credits, så jag måste sälja IS-3:an om jag ska köpa T-10, och träna om min crew.

/hulle.

Du ställer dig inte gärna och utbyter skott med T-10 på samma sätt som en IS-3. Men är man top tier i T-10 så kan man rocka loss rätt duktigt ändå, bössan är ganska trevlig.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Is3 är obalabserad på alla möjliga vis så det är klart att man inte kan spela på det viset med någon annan tank hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

En panther II väger lika mycket som en is3, ska dessa matchas mot varandra bara för den saken skull?

En Panther II har 69% av matchvikten av en IS-3a.
Du tänker möjligtvis på vikten, eller så har du färskare siffror.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Today was a good day http://wotreplays.com/site/2944502#malinovka-scienta-is-6

Vill tillägga, jag vet mycket väl att jag hade väldig tur med mig i denna match. Men det var roligt ändå!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

...
Jag spelar inte så himla mycket och har aldrig gott om credits, så jag måste sälja IS-3:an om jag ska köpa T-10, och träna om min crew.
... .

Jag e i samma situation dig, men skulle aldrig överväga att sälja min is-3. Ska man ha kvar en tier 8 i garaget är det nog den. Dels för att den e så rolig att köra, men också ett måste att ha om man vill vara med och köra clan-matcher.

Bättre att vänta och grinda credits till du har råd att köpa T-10an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag spelar inte så himla mycket och har aldrig gott om credits, så jag måste sälja IS-3:an om jag ska köpa T-10, och träna om min crew.

/hulle.

Det låter som om du inte kör med premium konto, värt att tänka på då är att det blir nästan omöjligt för dig att spela tier 9-10 utan att gå back på credits.

IS-3 är absolut värd att spara, ställ dig istället frågan om du ska spela högre tiers om du inte är villig att betala för premium. Annars hade jag nog hållt mig till tiers 5-8 där det gör att tjäna ganska bra pengar med standardkonto. Istället kan du ju prova att testa nya techträd som du inte kört innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Det låter som om du inte kör med premium konto, värt att tänka på då är att det blir nästan omöjligt för dig att spela tier 9-10 utan att gå back på credits.

Nästan omöjligt är väl att ta i. Bara man har en premium 8a att dra in cash med ibland så går det runt rätt bra ändå. När man börjar grinda +3 träd samtidigt så kan det börja kännas lite segt med pengaflödet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toody:

Jag e i samma situation dig, men skulle aldrig överväga att sälja min is-3. Ska man ha kvar en tier 8 i garaget är det nog den. Dels för att den e så rolig att köra, men också ett måste att ha om man vill vara med och köra clan-matcher.

Bättre att vänta och grinda credits till du har råd att köpa T-10an.

Hmm, jag har iofs en Tiger II stående som jag aldrig spelar... skulle kunna sälja den istället. Men jag vill ha min crew med från IS3 till T10 så då får IS3an börja med en ny crew... *brrr*.

Skrivet av Spektra:

Det låter som om du inte kör med premium konto, värt att tänka på då är att det blir nästan omöjligt för dig att spela tier 9-10 utan att gå back på credits.

IS-3 är absolut värd att spara, ställ dig istället frågan om du ska spela högre tiers om du inte är villig att betala för premium. Annars hade jag nog hållt mig till tiers 5-8 där det gör att tjäna ganska bra pengar med standardkonto. Istället kan du ju prova att testa nya techträd som du inte kört innan.

Nä jag kör i princip aldrig med premiumkonto. Spelar rätt ojämnt tidsmässigt.

Jag har några nior och en tia (obj704, amx 30, T30 och jagdpanzer e100) och jag tycker helt klart att jag brukar tjäna pengar på både obj704 och amx 30, även med standardkonto.

Men absolut, det är ju därför jag alltid har ont om pengar, för att jag kör standard och spelar höga tiers mest.

Skrivet av scienta:

Nästan omöjligt är väl att ta i. Bara man har en premium 8a att dra in cash med ibland så går det runt rätt bra ändå. När man börjar grinda +3 träd samtidigt så kan det börja kännas lite segt med pengaflödet.

Jag kör SU-100Y rätt ofta, den ger bra med credits även om det inte är lika mycket som en T8 premium. I gengäld är den OP som in i helvete och superrolig...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag funderar starkt på att köpa tillbaka G.W. Panther och då är frågan vad man skulle göra av Tiger P som jag har nu. Tiger P är bedrövligt tråkig att spela.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Det kan bli en sån dag idag..

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

https://youtu.be/Z0w1upYfb9Y

TRÄFF. GENOMSLAG
DOM ÄR BORTA

Hörde för första gången om svenska stridsvagnar i WoT idag och blev direkt sjukt sugen på att lira WoT när de släpps! Ser fram emot mer info om dem på Youtube!

På tal om videon var det lite kul/coolt att höra en svensk röst, kanske alltid funkar så med olika nationers fordon men för mig som inte lirar spelet just nu är det nytt iaf :-), utgår från att detta kommer gälla alla svenska stridsvagnar och inte bara den premiumvagn han lirade?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Ja, de nationella rösterna gäller hela tankträden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas att de svenska vagnarna inte blir bättre än andra nationer.

Permalänk
Medlem

Svenska tier VIII verkar kunna göra väldigt ont

Permalänk

@Krucix: Dat 277mm penetration med autoloader i tier VIII....!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Flertalet gånger med T49 och Wz132 fått runt 7k - 8k spottning damage
Vissa banor är gjorda för det, om man får stöd givetvis och har is i magen.

Permalänk
Medlem

@Slaktardej: @Krucix:

Det kan ju knappast stämma när tanken väl är färdig att implementeras.

"Varsågod, smaka lite Välfärd"

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Vad snackar ni nu om 270mm pen på en tier 8? Vad är det för nonsens`Låt mig gissa, 400 alpha också? Huh.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Låt mig gissa, mobila tanks med mycket bra kanoner. Som att spelet inte är för snabbt redan. Det är banalt att WG tror att tanks med lite armor kan kompenseras med bra mobilitet och bra kanoner när armor till att börja med bara är "död" vikt. Mobilitet och bra kanon (aim time, alpha, accuracy, eller pen) är mycket viktigare än armor i sig.

Jag set t.ex. ingen nytta med att spela kv4 än tiger II även fast kv4 har mycket bättre armor. Däremot är mobiliteten och gun stats överlägset sämre än tiger II vilket begränsar dess effektivitet i de flesta situationerna. Ännu mer sönder är ju is3, som både har moblitet, armor OCH bra kanon.

Fundering, hur kan det spela roll att IS-3 har armor om armor ändå bara är död vikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Fundering, hur kan det spela roll att IS-3 har armor om armor ändå bara är död vikt?

VideoyGTXs poäng är att tanks kan ses som balanserade kring vissa generella egenskaper så som mobilitet, alpha, armor, dpm, gun handling och sånt.
VideoyGTX pekar även på sten-sax-påse-principen, att egenskaper kontras av andra egenskaper. Dock tror inte VideoyGTX på att alla egenskaper är lika värda i just WoT.

I just exemplet med nya snabba tanks och IS-3 så menar VideoyGTX att kompenserande tanks erhåller för starka och för många egenskaper kontra IS-3ans minst viktigaste egenskap, armor. Ioma IS-3an redan är stark så blir det inget annat än powercreep, därmed slås tanks som anses allmänt svagare än IS-3an ut i periferin än mer. Hans exempel med KV-4an och Tiger IIan talar i lite för korta ordalag om detta.

Typ.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

@Alakai: Objection, your honor!
VideoyGTX uttalanden om att IS-3 skulle vara för kraftfull på slagfältet saknar helt grund i verkligheten! Statistik visar att vagnar som O-Ho och KV-5 har bättre winrate än IS-3. Båda dessa vagnar har med pansar än IS-3 och argumentet att mycket pansar med liten rörlighet skulle innebära lägre chans att vinna är därför helt ohållbart.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

@Alakai: Objection, your honor!
VideoyGTX uttalanden om att IS-3 skulle vara för kraftfull på slagfältet saknar helt grund i verkligheten! Statistik visar att vagnar som O-Ho och KV-5 har bättre winrate än IS-3. Båda dessa vagnar har med pansar än IS-3 och argumentet att mycket pansar med liten rörlighet skulle innebära lägre chans att vinna är därför helt ohållbart.

Sitt ner i bussen!

Emedan WR är ett utmärkt sätt att mäta vagnars prestanda så är det helt ovidkommande i sammanhanget då KV-5 och O-Ho enligt vittnes utsago är "bättre än sex". Eftersom få saker går upp mot att kopulera så måste detta såklart tas i beaktande med största seriositet.
Vad rättvisan anser i saken så är statistik och siffror underlägset den subjektiva upplevelsen.

Ni döms härmed allihopa från att någonsin nämna winrate eller dess derivativ, någonsin igen. Ni skall även tvingas använda ord som "roligt" och "njutbart" mer hädanefter.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Sitt ner i bussen!

Emedan WR är ett utmärkt sätt att mäta vagnars prestanda så är det helt ovidkommande i sammanhanget då KV-5 och O-Ho enligt vittnes utsago är "bättre än sex". Eftersom få saker går upp mot att kopulera så måste detta såklart tas i beaktande med största seriositet.
Vad rättvisan anser i saken så är statistik och siffror underlägset den subjektiva upplevelsen.

Ni döms härmed allihopa från att någonsin nämna winrate eller dess derivativ, någonsin igen. Ni skall även tvingas använda ord som "roligt" och "njutbart" mer hädanefter.

En rättvis och njutbar dom. Min klient kommer troligtvis att ha mer roligt framöver på slagfältet, då en dom som denna innebär att färre incidenter med negativitet och svordomar inträffar, och detta medför således att spelet blir tveklöst mycket mer roligt och njutbart.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

En rättvis och njutbar dom. Min klient kommer troligtvis att ha mer roligt framöver på slagfältet, då en dom som denna innebär att färre incidenter med negativitet och svordomar inträffar, och detta medför således att spelet blir tveklöst mycket mer roligt och njutbart.

Jag är ledsen att meddela ombudet, men antalet svordomar står inte i begrepp att minska på sikt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Kv5 är en premium tank och o-ho spelas främst av bättre spelare skulle jag tro. Armor är död vikt ja, vinklad armor och spaced armor är mer "värt" än rak armor som bara är tjock t.ex. kv4 och tiger II. Is3 är inte balanserad, den har för bra moblitet för dess armor och lilla storlet samt för bra alpha och pen. De flesta bra spelarna erkänner till och med att is3 är obalanserad och extremt noobvänlig, vilket jag håller med om.

Självklart så är is3ans wr också särskillt låg med tanke på hur populär den är bland alla möjliga spelare. Jag skulle påstå att o-ho t.ex. spelas av färre spelare och även de som är lite bättre. Samma kan sägas om tiger II, den spelas nog främst av sämre spelare eller tankenthusiaster som saknar skills i spelet där av näst lägst wr av alla tier 8 HTs, men den är absolut inte så dålig som alla vill få det till.

Ett annat exampel är 113, tier 10 kinesisk HT, den har nästa högst wr utav alla tier 10 HTs, men det beror på att främst bra spelare lirar den till skillnad från massorna som spelar is7, e5 och e100 etc. Och dessa bra spelare använder nog rättmycket guld i 113 också så dess stats boostas ännu mer. Motsatsen är e5, extremt obalanserad tank sedan HD buffen, men tack vare dess popularitet så är dess WR något lägre än t.ex. is4.

Och att kv4 bouncar mer än is3 enligt vbaddict beror på att is3 är så liten och snabb att de missar tanken eller inte ens skjuter på den eftersom det är meningslöst tack vare spaced armor och vinklad armor. Det är mer lockande att skjuta på en fyrkantig box t.ex. kv4 än is3. Jag själv försöker att inte möta is3 frammifrån på tier 8. Om inte is3 är särskillt stark varför används den alltid i clanwars sedan början av wot?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en T-10, är inte helt överens med den än, men det löser sig nog när jag får köpt turret och top gun.

Mer långsiktigt så tror jag att den enda tier 10 som jag kommer att kunna köpa inom överskådlig tid (förutom Obj 268 som jag låst upp men aldrig kommer att köpa) är T110E4. Är den ok? Eller har den powercreepats till döds?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."