WIN10 Anniversary updatering blackscreen?

Permalänk
Medlem

WIN10 Anniversary updatering blackscreen?

Hade aldrig haft detta problem innan uppdateringen.

Jag har stött på ett flertal black-screens när jag surfat runt med Chrome. Men alla gånger förutom nu blinkade det bara svart i en sekund och blev normalt igen sen. Men nu nyligen så fortsatte det svarta och plötsligt så kraschade datorn utan förvarning och startades om automatiskt.

Jag är helt säker på att det är windows uppdateringen som strular.

Har ett 750w Corsair RMx med ett R9 390 och eftersom jag bara hade Chrome öppet så kan det ALDRIG ha kraschat pågrund av för hög ström förbrukning.

Har någon av er stött på samma problem? Det är inget kritiskt eftersom det händer ganska sällan.

Det verkar som att det är Chrome som är problemet. Bytte över till Mozilla Firefox och inget har hänt än.
Win 10 uppdateringen har orsakat problemet då som sagt att jag inte hade några problem innan.

Jag återkommer med en nyhets rapport när jag har installerat om Chrome.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk
Medlem

Har du kollat om det finns några nya drivrutiner tillgängliga för grafikkortet?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Windows 10*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@ToJa92:
Japp, har updaterat till senaste drivrutiner med mitt R9 390.
Som jag sa så händer detta endast med chrome. Men det har med grafikkortet å göra. Läst runt att man ska ändra lite ditt å datt. Men jag sket I det och använder nu Firefox istället. Blackscreensen är ingen crash i systemet utan ett renderingsfel hade jag läst.
Inga problem numera.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk
Medlem

Ville redigera tråden men det verkar inte gå.
Ville bara säga att det är något kompatibilitets fel med Chrome och mina grafikdrivrutiner. Det går ganska enkelt å lösa å många har samma problem om man kikar runt I google.

Det verkar som att det inte var windows uppdateringen trots allt men jag minns inte riktigt att problemet uppstod när jag hade uppdaterat drivrutinerna som jag då gjorde efter win uppdateringen.

Ingen hjälp behövs, tack och hej.

Ingen hjälp behövs längre.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~