Permalänk
Medlem

Present till Gamer

Hej!
Ska köpa födelsedagspresent till en gamer. Tror han har headset och juste tangentbord redan men vad kan man vilja ha mera? Verkar som han mest spelar WoW. Helst något under tusenlappen.
Tack!

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

Steam summer sale pågår väl för fullt nu? Kan man inte köpa presentkort eller gåvor där?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av HerrNilsson:

Steam summer sale pågår väl för fullt nu? Kan man inte köpa presentkort eller gåvor där?

Tyvärr inte, steam summer sale slutade den 4:e

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

En SSD är alltid bra att ha.

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr inte den här killen är så bra på att installera om allt på en SSD. Finns det något externt som jag inte tänkt på? Rattmuff? Musvärmare? 3D-glasögon?

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

ett gymmedlemskap.

Permalänk
Medlem

Helt rätt, men det är nog rätt bortkastade pengar...

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alopex:

Hej!
Ska köpa födelsedagspresent till en gamer. Tror han har headset och juste tangentbord redan men vad kan man vilja ha mera? Verkar som han mest spelar WoW. Helst något under tusenlappen.
Tack!

"Till en gamer".
Är ni vänner så borde du väl veta dennes intressen? Eller i.a.f. något som denne tycker om.
Biobiljetter eller ett presentkort på någon butik är väl något som nästan alltid fungerar om det är dåligt med idéer.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Mouse cord hållare http://www.razerzone.com/gaming-accessories/razer-mouse-bunge...

Finns att köpa på maxfps

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alopex:

Tror tyvärr inte den här killen är så bra på att installera om allt på en SSD. Finns det något externt som jag inte tänkt på? Rattmuff? Musvärmare? 3D-glasögon?

Du skulle kunna köpa handledsstöd. Många av de mekaniska tangentborden är höga och ger en dålig vinkel för handen om inte handlederna får komma upp lite.
Jag införskaffade det för både tangentbord och mus och vill numera ej vara utan.

Där finns rätt så fina i läder från filco och ducky tror jag om du nu vill lägga några hundra lappar. Annars är där en här på forumet som gör dem för ca 200 i trä som läggs upp i marknadsdelen titt som tätt.
Även en stor bra musmatta gillar många, så pass stor att den täcker hela ytan du har armar / tangetbord etz.

Om han har mekaniskt tangentbord med cherry brytare skulle du kunna köpa nya tangenter till border. Det finns både hela sett samt paket där man endast bytar pilar, w, a, s, d. Många i den yngre generationen av gamers tycker ofta det senare alternativet är lite flashigt. Du kan säker hitta tangenter med just tryck från WoW om det var det han nu gillade, ofta är dessa tangenter anpassade för att sitta på F raden, dvs högst upp.

En Raspberry pi kanske är något? Enkelt att sätta upp egen enklare HTPC eller NAS tex. Eller om han rent ut av gillar att bygga / programera egna saker finns där mycket man kan göra med denna leksak.

Annars något som inte alls har med gaming att göra men många använder är spotify och netflix. Man kan ju alltid betala några månader av det. Tror till och med jag sett spotify kuponger/presentkort i butiker, men inte säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alopex:

Hej!
Ska köpa födelsedagspresent till en gamer. Tror han har headset och juste tangentbord redan men vad kan man vilja ha mera? Verkar som han mest spelar WoW. Helst något under tusenlappen.
Tack!

Köp en Steam controller! Jag trodde inte det när jag beställde (blev i princip tvingad under pistolhot av en kompis) men nu i efterhand så är det ett av mina bättre köp de senaste åren!

Tillägg: Och köp spelet Rocket League eller nått så hamnar du runt 650-700 kr i pris

Skrivet av Pamudas:

"Till en gamer".
Är ni vänner så borde du väl veta dennes intressen? Eller i.a.f. något som denne tycker om.
Biobiljetter eller ett presentkort på någon butik är väl något som nästan alltid fungerar om det är dåligt med idéer.

Det verkar som att "dennes" intresse är gaming. Är man inte själv insatt så är det ju ganska svårt att veta vad det innebär?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alopex:

Hej!
Ska köpa födelsedagspresent till en gamer. Tror han har headset och juste tangentbord redan men vad kan man vilja ha mera? Verkar som han mest spelar WoW. Helst något under tusenlappen.
Tack!

Du säger att han spelar WoW.

http://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/merchandise/wo...

http://www.maxgaming.se/world-of-warcraft-1

http://m.emp-shop.se/lis_Warcraft_bandbrand/?wt_mc=sea.google...

Här har du lite alternativ.
Sambon köper liknande saker till mig när jag fyller år.
Och de uppskattas.
Anpassa till om han är ally eller horde så ska de gå bra.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

WOW merch! Skitbra! Tack alla andra också!

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alopex:

WOW merch! Skitbra! Tack alla andra också!

Biljetter till SCImässan och ett presentkort för att köpa en figur Köpte denna för 220kr där
http://www.aliexpress.com/item/Blizzard-DC8-generation-editio...

Permalänk

Cash is king.

Visa signatur

Live and let live.