Snabb fråga till er som är SD:are.

Permalänk
Skrivet av spicy_mama:

Skapa efterfråga och arbete. Hur tror du ett företag fungerar? Sverige AB

Nu förstår jag inte hur du menar? Låt säga att dom bara jobbar 10 år, då har dom väl knappast tjänat in sin pension. Eller menar du att alla andra ska jobba mer så att vi får ihop till deras också?

Permalänk
Avstängd

Jag har röstat SD och kommer rösta på dom igen då dom är enda partiet som på ett ärligt sätt törs gå ut och diskutera problem som klövern inte törs ta i och SD har sund logisk politik och som landet styrs nu funkar inte med ryggradslösa sossar där vänstern/mp har blivit radikal vänster utan förnuft och hela klövern har absolut inget driv och är mer rädd för att beslut ska få politiska konsekvenser än att lösa verkliga problem och är inget jag kommer respektera eller rösta på

men till frågan så läser jag dom flesta tidnigar men fria tider är nog den ärligaste som jag uppskattar mest

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du tror inte att "girigheten" hade påverkats av en annan politisk ledning, jag tror i detta fall tex att både V och SD inte hade velat att fastigheten skulle säljas men de hade haft helt olika motivering till varför.

Tja, jag är inte helt 100% insatt i ärendet för att besvara det tyvärr, så det kan jag inte svara på.
I grund och botten tycker jag dock hur som helst att det är ett fruktansvärt agerande från motpartens sida, oavsett vad syftet var.
Om man bott i en lägenhet eller villa vilket man hyrt, och skött sig under alla år så har man rätten på sin sida enligt mig, även om det är hyresvärden som har det slutgiltiga ordet.
Men det ligger nånting i det du säger, motiven bakom vet jag inte.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av foxzox7:

@Hagis2k:
Lustigt hur folk plötsligt börjat bry sig om äldre. Hade vart skönt om ni gjorde det för 40 är sedan, det är inte ett nytt problem precis...

Mycket har hänt de senaste fyrtio åren. De äldre har blivit utnyttjade och bedragna av mer än socialdemokraterna och moderaterna. Bedragarna är inte längre begränsat till försäljare, bankmän och hemtjänsten. Även polismän stjäl och bedrar våra äldre i dag.

Politikerna stal en enorm mängd sparade pengar i från våra pensionärer med den nya pensionsreformen. Våra äldre som har byggt Sverige tvingas sälja allt de har för att socialen ska ta tag i deras ärende. Samtidigt hjälper staten nyanlända utan krav på motprestation. Många pensionärer söker i dag arbete för att ha råd med mat och boende. Att pensionärerna konkurrerar med ungdomar och invandrare med subventionerad lön gör det inte lätt.

Dagens sjuka samhälle är långt i från det trygga Sverige jag växte upp i. Hemtjänsten drivs i dag utav vinstintresse där varenda krona ska mjölkas. Hemtjänsten är konstant underbemannad och många som har rätt till hjälp har dött. Själv har jag upptäckt tre döda pensionärer på gatan och de traditionella tidningarna skrev inte ett knyst efter intervjun.

Fortsätter trenden så kommer pensionärerna att få det sämre. En dag blir du gammal och dör utan den heder du förtjänar.

Permalänk
Inaktiv

Grundproblemet är skitstövlar i regeringen som ljuger folk rakt upp i ansiktet.
För runt ett år sedan sa sjuklövern till sd att det fanns absolut inget de kunde göra för att minska flyktingströmmen till landet och hånade Jimmy. Ok, vad har de nu då gjort?

Hade de tagit ansvar för ett år sedan så hade inte sd haft de rösterna som de hade idag, vi hade inte behövt skära ner biståndet till länder där folk svälter med 4 miljarder. Och vi hade ej haft flyktingförläggningar fylla med ankarbarn/pappor, som har offrat hela sin förmögenhet på att ta sig hit och hoppas på en enkel billig resa för resten av familjen som de staten nu sa försvåra. Vilket om det får den effekt som staten vill, är att många åker tillbaka till där de kom ifrån.
Och allt detta till vilken nytta ändå? Kostnaden gör att vi får dra ner på mat etc med 4 miljarder till folk som svälter i 3:e världen.

Jag läser då bland annat avpixlat för att få se mer om vilka dumstrutar som finns bland sjuklövern, att det sedan finns lika många dumstrutar bland sd är en annan sak. Och jag förespråkar ett parti vars slogan ska vara: -Vi vågar ta ansvar.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Att vara homosexuell är inte "normalt" per definition, inte heller är det han säger där hat överhuvudtaget. Men rubrikerna är det väl som övertygar kanske? Nu vet jag inte om Söder hatar homosexuella, kanske han gör, men det han säger i den länken du tagit fram är inte det.

Det är lite som att säga "att vara sverigedemokrat är inte normalt då över 80% inte är det". *preparing for incoming shitstorm.*

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spicy_mama:

Jag vill verkligen inte er någon som helst illa eller tycker ni är dåliga människor i övrigt för ni röstar på SD. Jag är bara personligen rädd för vad som utvecklas i Europa. Jag vill inte tvinga er att ändra åsikt, men jag vill att ni ska vara medveten om vad andra tycker och ser. Jag ser SD som ett hot för invandrare men även för mig och dig och jag kommer alltid stå upp för den fria människan.

Håller med dig fullständigt. Att alla anhängare till SD inte förstår utan förnekar gång på gång att dom röstar på extremister. Alla avslöjanden och allt dom själva säger via sina egna kanaler? Har ni redan glömt? Hela tiden är det nåt, men så läser man här på swec att rasisterna i SD bara är ett fåtal osv. ..herregud. Förstår varför fascister fått makten tidigare i Europa när folk är så jävla lättlurade. Men det är ert fel sen, ert ansvar för vad som händer! Att i efterhand påstå att ni inte visste vad ni röstade på trots all info som finns håller inte. Och jag hoppas att straffen blir stenhårda. Vi har en situation i Sverige där folk med mörkare färg funderar på att flytta (tendens p1 som ett exempel).
Själv är jag inne på samma sak, trots att jag är etnisk svensk. Det börjar bli otäckt på riktigt nu och jag personligen är rädd. Trodde aldrig att jag skulle vara det för folkvalda politiker. Tro inte på massmedia då, men så läser man avpkxlat osv och dom bekräftar bara bilden av hur SD står kvar i sin nazistiska grund.

Får dom makt är demokratin över, och yttrandefriheten körd. Senast nyheten som jag minns är folkvalda SD politiker som pratar om Sverige som enpartistat...

Och ni ska vara svenskar som går.emot allt vårt land står för? Förrädare då ni fortfarande är en liten liten minoritet som har en så svajande opinion beroende på dagsläget.

Vore intressant med ett nytt parti i Sverige, som vill göra mot SD vad SD gör mot alla oss andra. Förstår ni? Hur känns det nu, känns det tryggt? Dom hade fått min röst, men alla andra partier är för fega och låter bara katastrofen växa. Se på Polen hur det kan gå.

Aja ytterligare ett långt inlägg som inte går någon skillnad, för mänskligheten lär sig aldrig. Men har alltid trott att vi skandinaver, vi svenska är bättre än alla andra. Just pga vår flyktinghjälp, vår demokrati och att vi värnar om allas lika värde. Men det röstas nu bort, av mina landskamrater. Och på bred front i EU. Fyfan. Dags att flytta innan man låses in för kommentarer som denna.

Svara inte på mitt inlägg, jag har hört allt hjärntvättat interasistmensnack förut.

Och nej jag är inte vänster, inte för helt öppna gränser och inte heller enbart positivt till invandring. Men det här är så fel det kan bli. Åter till 30talet. O den bilden får jag av internetforum, rasist och hatsidor och sist kommer DN och SVD. För.att hålla mig on topic.

En rasist är som en sjuk människa som inte försår att den är sjuk. För vem kallar sig själv för rasist? Tom tabu för nazisterna....tänk på det. Korkat.

En sak till glade pensionärerna. Ni tror att SD göra något bra för dom? Trots budgetförslaget? Visar bara vilken nollkoll som finns. Gör något själv då om ni är så oroade över dom gamla, gå till ett ålderdomshem? Men nej det går inte för sig. Enklare att ställa människa mot människa, invandrare mot pensionär även om det inte stämmer. Världens äldsta retorik, och ni tror på det även om partiets budget är tvärtemot. Där har vin hjärntvätt i action. Mina hjältar!

Adjö, tråden låses snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av spicy_mama:

Jag vill verkligen inte er någon som helst illa eller tycker ni är dåliga människor i övrigt för ni röstar på SD. Jag är bara personligen rädd för vad som utvecklas i Europa. Jag vill inte tvinga er att ändra åsikt, men jag vill att ni ska vara medveten om vad andra tycker och ser. Jag ser SD som ett hot för invandrare men även för mig och dig och jag kommer alltid stå upp för den fria människan.

Blanda inte ihop "det som händer i Sverige med" övriga Europa. ta vilket jävla land som helst... Som Ukraina när det mer eller mindre är inbördeskrig. Alla dom länderna har en helt annan historia där dom inte gjort upp med sitt förflutna med mera och det bara gror under ytan. ta buffturkiet som dom håller på och EU vill att som skall med?

Vi bor trotts allt i ett land som är bättre men tyvärr var bättre... Där faktiskt superhög invandring är en av boven,,, Det vill säga den politik som förs. Det är min plånbok och vad jag vill betala för och den skall ingen annan bestämma över... Därför röstar man SD

Nyanlända själv säger att det där är ingenting, satt själv med en rörmokare i onsdags från Iran som röstar SD.

Citerar "Jimmie har rätt" varpå han sa: Sånt jävla skit svenskarna släpper in: Kriminellt avskum som inte har här att göra...

Och jag håller faktiskt med

Tycker inte du skälv att det börjar bli genomskinligt och pinsamt? kanske vaknar du en dag du också när du vaknat... insett sanningen om hur fel ni tänkt... Pinsamt skulle jag säga.

Jag jobbar hos folk och ser ju hur folk har det. Hur gamla förvirrade lämnas att klara sig själva, vallade själv en senildement som förvirrat sig från sin lägenhet. samtidigt som åldringsvården är nerlagd. Det är hon som arbetat hela sitt liv och har rätt till vård men är satt på något slags undantag?
Det är så man lurar det svenska folket.

Pinsamt och skamligt.. men det går inte att ljuga längre för det syns så det räcker i vanliga samhället hur resurserna fördelas. När ålderdomshemmet i dag är flyktingförläggning för barn *Host vuxna personer som ljuger om ålder och allt annat. Som kommer hit av andra skäl än svält och krig.

Men om vänsterpartiet slutar upp med att vara upptagna med att hitta på ramsor som "nazistrasister bla bla bla" och har just invandring som någon slags världsviktig huvudspelare som skall rädda allt och alla´gick över till arbetarens rätt att ha det bra i stället så skulle jag rösta vänster. När det är viktigt att tydligt visa att alla människor inte har lika värde när man vägrar dela fikarum eller kopieringsmaskin med Människor. Då visar man ju just inget annat än någon slags pinsam människoförakt.

Kanske om man höll sig till det man ska göra...

Som i det här klippet när Jonas skull säger något bra.
https://www.youtube.com/watch?v=muOUTeHx7o0

När blir vänstern ett riktigt arbetarparti? En grundpelare som vänsterpartiet faktiskt var en gång? Då kunde man sagt... nä hög invandring dumpar löner och det är det borgarna vill jag skulle vilja se ett vänsterparti mot hög invandring...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Så nolltoleransen fungerar? Eller ni ska ställa er på bron med en k-pist? Hade SD vara varit invandrings kritiskt så hade jag och många andra accepterat dom. Att förneka att toppskiftet inte är rasistiskt är bara dumt och påhittat

Så enligt din logik då:

SD är rasister
MP är islamister
V är kommunister
S är korrupta
M är rasister

Allt baserat på vad några få inom deras parti gjort. Alltså kan du inte rösta på något parti i nästa val? Tråkigt... =/

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av zyy:

Alla borde läsa alla typer av media oavsett politisk tillhörighet.
Gör man inte det så kan man omöjligen bilda en egen informerad uppfattning.

Stor facepalm varje gång någon säger att man ska hålla sig borta från allternativmedia pga att dom bara "ljuger" och är "rasistiska".

Detta TS bör du och resten av Sverige ta åt sig!
Läs flera medier och inte bara AB..

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Och då till min andra fråga. Varför ska du rösta på SD 2018 nu när vi har EUs hårdaste invandrings lagar?

7-klövern har ständigt propagerat för hur bra invandringen är för Sverige, att vi tjänar på den ekonomiskt och att det inte finns något att göra för att minska den även om vi velat. Helt plötsligt kovänder dem och "stänger" Öresundsbron (något Sverige verkligen förlorar ekonomiskt på) i panik och inför "EUs hårdaste invandringslagar". Tilliten till dem är noll nu.

De har visat att SD haft rätt hela tiden och att de ljugit oss rakt upp i ansiktet och fört en politik som varit uppenbart dålig för Sverige. Litar inte på partier som vänder kappan efter vinden och ändrar sig i sista minuten.

Samma med försvaret, SD var de enda som budgeterade för ökad försvarsbudget. Fram tills Ryssland började öva flyganfall mot Sverige, då skall helt plötsligt alla stora partier vara "försvarsvänliga"...

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

Så enligt din logik då:

SD är rasister
MP är islamister
V är kommunister
S är korrupta
M är rasister

Allt baserat på vad några få inom deras parti gjort. Alltså kan du inte rösta på något parti i nästa val? Tråkigt... =/

Förlåt men menar du allvar? läste du mitt inlägg? Eller du tycker det är okej med sådana uttalanden? Det är okej att säga muslimer är parasiter?

Sen i övrigt vill SD lämna EU precis som nu Storbritannien har gjort. Sätta oss i en ekonomisk kaos bara för att ytterligare minska den fria rörligheten. Men grattis anhängare ni får väll gå tillbaka 30år i utvecklingen. Kul med oss teknik intresserade som kommer få all elontronik inom Europa ännu dyrare. Tack!

Permalänk

@anon4992:

Bättre fly än illa fäkta känner snart intr igen mitt Sverige med alla dessa arga unga män som vill rasera det vi byggt upp. Att man inte lärt sig av historien.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är tråkigt är att nästan alla media har blivit så förutsägbara.

- Avpixlat är enformigt. Samma agenda alltid. Bland kommentarerna är precis allting invandrarnas fel.
- Interasistmen är paradoxalt nog Sveriges tyngsta hatsajt. Allt går ut på att hata hata HATA och förlöjliga.
- DN, SVD och SVT sopar det mesta invandringsrelaterat under mattan. Dock har de ledare och kolumner som hyllar invandringen.

Bäst info tycker jag att jag får från Tino Sanandaji och Hanif Bali på Facebook. De ställer sig ovanför de lösryckta anekdoterna från båda sidor.

Men tyvärr måste man ta alla källor med mer eller mindre salt.

Permalänk

@Modellören:

Inte för att absolut bevisa dig fullständigt fel. Men Sveriges ekonomi växer, BNP ökar och våra skulder sänks? Med andra ord var allt du skrev nyss dravel.

Inte rasist men....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spicy_mama:

Förlåt men menar du allvar? läste du mitt inlägg? Eller du tycker det är okej med sådana uttalanden? Det är okej att säga muslimer är parasiter?

Sen i övrigt vill SD lämna EU precis som nu Storbritannien har gjort. Sätta oss i en ekonomisk kaos bara för att ytterligare minska den fria rörligheten. Men grattis anhängare ni får väll gå tillbaka 30år i utvecklingen. Kul med oss teknik intresserade som kommer få all elontronik inom Europa ännu dyrare. Tack!

V vill lämna EU även dem.

det finns fördelar och nackdelar med att vara kvar och gå ur. Själv för Sverige ser jag fler fördelar då vi bland annat kan ha den protektionism som behövs för svenska jordbruket. Och det är inte att vi ska ta tull på allt bara det vi producerar så pass mycket att vi inte borde importera. bättre för miljön.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

*** raderat ***

Ontopic: Jag tror vi kan konstatera att mainstream-media springer PK-samhällets ärenden och är som blodhundar när det gäller att hitta skit om alla andra att skriva om.
Samtidigt som alternativ-media försöker berätta 'sanningen' men enbart när det är till deras läsares fördel.

Men tänk om man kunde få en rakryggad, ärlig och neutral tidning som tog upp det som faktiskt händer i vårt avlånga land och runt om i världen. En helt objektiv tidning utan dold agenda och lik i garderoben.
Men media tycks vara det ställe där riktig rasism och mobbing förekommer mest, där utfrysningar samt dunkar i ryggen är normalläget, skrämmande minst sagt.

§ 1.3
Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Brukar läsa Fria Tider då och då, följer de på t.ex. Facebook så är det någon intressant artikel som de länkar till brukar jag läsa.

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

@Modellören:

Inte för att absolut bevisa dig fullständigt fel. Men Sveriges ekonomi växer, BNP ökar och våra skulder sänks? Med andra ord var allt du skrev nyss dravel.

Inte rasist men....

Man räknar BNP per capita. Och då gärna real BNP. Att staten spenderar massa miljarder höjer också BNP, men riskerar att öka skuldsättningen. En annan faktor är när man ökat befolkningen med ett par procent men inte räknar in dem i per capita-uträkningar.
BNP per capita-utvecklingen har bromsats upp kraftigt och de historiska 2% som vi haft i snitt sedan decennier med hög- och lågkonjukturer är borta.

Sedan 2006 har real BNP per capita inte varit lika rolig.

Permalänk
Medlem

@spicy_mama Många är som parasiter och det har inget med religion att göra, man drar helt enkelt nytta av det frikostiga systemet som lätt kan (miss?)brukas.
Sen att SD växt har väl inget med fascism att göra, det är fortfarande samma människor i detta land oberoende av vad man röstar på.
Eller måste man vara rädd för att bli indelad i fack och uthängd för att man troligen inte tänkt rösta på sossarna kommande val.
Varför kan inte partier berätta precis vad dom vill göra och vad dom är bra på, istället för att spy galla högt och lågt över alla andra ~~

Men nu tycker jag vi håller oss ontopic

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Jag har röstat SD och kommer rösta på dom igen då dom är enda partiet som på ett ärligt sätt törs gå ut och diskutera problem som klövern inte törs ta i och SD har sund logisk politik och som landet styrs nu funkar inte med ryggradslösa sossar där vänstern/mp har blivit radikal vänster utan förnuft och hela klövern har absolut inget driv och är mer rädd för att beslut ska få politiska konsekvenser än att lösa verkliga problem och är inget jag kommer respektera eller rösta på

men till frågan så läser jag dom flesta tidnigar men fria tider är nog den ärligaste som jag uppskattar mest

SD är bar på att diskutera problem som inte rör partiet själv. Men så fort det händer något inom partiet sätt munkaveln på. Det är lätt att stå och klaga att vi har det sämre idag (vilket inte stämmer Sverige har aldrig gått så bra, Levnadsstandarden är den högsta vi någonsin har haft), men mitt absolut största problem med SD är att den dubbelmoral som partiet bygger på.

Sedan tycker jag det är väldigt udda att SD har så stort stöd ute i arbetarkommuner, partiet är så långt åt höger det går att komma, vilket innebär att men ideologiskt är emot fackföreningar, generell välfärd och att staten skall hjälpa till och stötta de som har det sämst. Vilket enligt senaste undersökningen http://www.fokus.se/bastattbo/ helt klart pekar på landsbygden och det gamla arbetarkommunerna. Det är inte innvandringens fel att det går dåligt för dessa kommuner, det är dålig innovation inom industrin, och bakåtsträvande som har skapat detta. Hur detta skall lösas med fler poliser och mindre antal asylboenden är för mig en gåta.

Glad midsommar på er alla!

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Det är lite som att säga "att vara sverigedemokrat är inte normalt då över 80% inte är det". *preparing for incoming shitstorm.*

Exakt. Att vara SweClockare är inte heller normalt. Men att inte vara normal betyder inte att det är något dåligt eller skadligt. Vad jag antar att Söder menar med vad han sa är att man inte ska agera som om det vore normalt. Det är i alla fall vad andra har haft som argument så därför antar jag det.

Permalänk
Skrivet av spicy_mama:

@Modellören:

Inte för att absolut bevisa dig fullständigt fel. Men Sveriges ekonomi växer, BNP ökar och våra skulder sänks? Med andra ord var allt du skrev nyss dravel.

Inte rasist men....

Hur sänks våra skulder? Har du någon källa på det?

Tycker man läser nästan varje dag om exempelvis skulderna i hushållen ökar och det är tvärt om det du påstår. även om man läser på om bankernas kapitalreserver(kanske är en annan sak) Eller statens belåning. Så därför kräver jag källa på det du säger när du påstår att det jag säger är dravel?

Det kanske är du som skall läsa på lite. Det är ju inte så bra om dina slutsatser bygger på ren okunskap, alternativt så har du inte ens kollat upp grejerna utan drar bara vänsterns ramsa rakt av...

Ja se vänsterfolk, kalla folk för saker hit och dit utan något argument eller något alls att komma med mer än anklagelser utan att komma men lösningar. Är van och det är väll ingen raketforskning att se sättet/metoden/den röda tråden. Tala om det är dåligt i stället för att tala om det som är bra eller kan göra bättre trotts att man till och med tipsar om vilka argumentet ni kan köra med... Som exempelvis den länkade videon där Jonas för en gång skull håller ett bra tal i riksdagen och i den videon håller jag med vartenda ord han säger.

Ta dig en funderare....

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Hur sänks våra skulder? Har du någon källa på det?

Tycker man läser nästan varje dag om exempelvis skulderna i hushållen ökar och det är tvärt om det du påstår. även om man läser på om bankernas kapitalreserver(kanske är en annan sak) Eller statens belåning. Så därför kräver jag källa på det du säger när du påstår att det jag säger är dravel?

Det kanske är du som skall läsa på lite. Det är ju inte så bra om dina slutsatser bygger på ren okunskap, alternativt så har du inte ens kollat upp grejerna utan drar bara vänsterns ramsa rakt av...

Ja se vänsterfolk, kalla folk för saker hit och dit utan något argument eller något alls att komma med mer än anklagelser utan att komma men lösningar. Är van och det är väll ingen raketforskning att se sättet/metoden/den röda tråden. Tala om det är dåligt i stället för att tala om det som är bra eller kan göra bättre trotts att man till och med tipsar om vilka argumentet ni kan köra med... Som exempelvis den länkade videon där Jonas för en gång skull håller ett bra tal i riksdagen och i den videon håller jag med vartenda ord han säger.

Ta dig en funderare....

För att inte tala om att man inte räknar in bopriserna i inflationerna och därmed döljer en av de största yttringarna av faktisk inflation. Man mörkar på så vis urholkningen av penningvärdet. Hur ser BNP ut om man räknar in det i inflationen innan man inflationsjusterar den?
Belåningshöjningen och den påeldade bostadsmarknaden är en tickande bomb. Att elda på med minusränta är galet när det leder till skenande inflation i ett område som inte ens mäts.
Räknar man in bopriser i inflation innan man inflationsjusterar BNP så skulle det se förjävligt ut. Sedan så ställer man denna BNP-siffra mot offentliga och privata skulder och vem som helst får migrationsplaner.
Men att migrera av ekonomiska skäl gör väl ingen ändå?

Permalänk
Medlem

Och vad läser alla som ej röstar på SD ??

Expo eller
Finns 2 sidor på varje mynt.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Hade det varit ett problem någon annan stans? Tycker det är skitjobbigt att pussa varandra på kinden när jag är utomlands. Nej personligen tycker jag att man ska göra det. Men nu är jag inte heller en MP sympatisör som vill ha fri invandring. Jag vill bara inte att SD ska dra oss ner i dyngan vi aldrig kommer resa oss ifrån. Nu har vi EUs hårdaste invandring. Vad ska SD nu gå till val på? När SD startades var det bara en önskad om minskning men sakta sakta vänds det till deportering och riktiga hot emot en majoritet som faktiskt vill och behöver en ny chans i livet. Tänk om Hitler vid tillträde skrek utu att han skulle gasa alla Judar... Nej ni är närmare dom än ni själva inser

Det sköter ju redan regeringen vi har idag..SD är nog dom enda som kan få oss ur dyngan vi är i nu.Med allt våld och annat skit som ökar lavinartat i landet..
Ta upp huvudet ur sanden och se dig omkring ..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Det sköter ju redan regeringen vi har idag..SD är nog dom enda som kan få oss ur dyngan vi är i nu.Med allt våld och annat skit som ökar lavinartat i landet..
Ta upp huvudet ur sanden och se dig omkring ..

Du kanske har rätt med att det ökar lavinartat, inget jag har märkt dock. Och enligt Brå så har våldet i samhället minskat under de senaste tio åren.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Och då till min andra fråga. Varför ska du rösta på SD 2018 nu när vi har EUs hårdaste invandrings lagar?

Om du lyfter blicken lite så kommer du upptäcka att det finns andra frågor än flykting politik på SDs agenda.

Skrivet av orginallinus:

Dålig stämning? Är det inte det som de här så kallade tidningarna handlar om? Är det inte det SD handlar om?

SD har inte fått vara med och bestämma skit så här långt, alla fryser ut drygt 20% av våra folkvalda. (Demokrati?) så om du tycker det råder dålig stämning, får du nog börja kolla på annat håll.

Skrivet av Friterad:

Känner att SD inte fyller någon funktion längre. Pga deras snabba tillväxt har andra partier tagit tag i den frågan som är mest laddad. Dom flesta som röstade på dom gjorde det pga invandringsfrågan, många som röstade gillade inte ens partiet överlag. Ibland behöver politiker en spark i ändan, SD hade ju aldrig kunnat regera dock. Inget samarbete med någon, sedan med skandaler bland topparna.

Då både röda, gröna och blå numera har blivit en enda grå sörja som inte verkar ha någon annan riktning än att sitta så länge som möjligt vid makten och mjölka så mycket pengar som möjligt i egna fickan, så ger SD oss som bryr sig, ett allternativ.

Kolla ID vid gränsen idag, är något som SD ville väldigt tidigt. De blev utdömda som rasister.
Idag har de röda, gröna och blå röstat och genomfört exakt vad SD ville. De måste också vara rasister?
Folk som söker asyl pga krig osv, släpps fortfarande in, om de inte försökt en fuling och bränt sina ID.

Rasist kortet spelas ut väldigt generöst både här och i resten av Sverige.
"jag gillar inte gröna bilar!" - RASIST! "Jag gillar inte ärtsoppa!" - RASIST!
Man kan snart inte gå över gatan utan att bli kallad RASIST.

Personligen är jag rädd för att Sverige skall gå under av bördan som andra vill ta hit.
Vi har haft den generösaste flykting politiken i världen, i 30 år. Vi har också haft det högsta skatte trycket i världen ungefär lika länge. Någon som ser ett samband?
Jag betalar 33% till staten på det jag tjänbar. För att min arbetsgivare skall kunna ge mej pengarna, måste denna betala en avgift till staten. När jag sedan går till affären med mina redan dubbel-skattade pengar, skall jag åter igen betala 25% skatt.
Frågar DU vad min skatt har med saken att göra, är DU riktigt korkad!
Vill jag ha hit flera människor som bara vill ha det lite bätre? Svaret är NEJ, för jag får det motsvarande sämre. Är jag rasist då? Dålig människa? Kanske? Jag jobbar som fan, 50 timmars veckor och mer är vanligt. Förra året hade jag ca 70 hotel nätter, det är 70 nätter borta från familjen. För att vi skall ha ett drägligt liv.
Vill jag ha hit en miljon människor till? Vill jag betala 10% mera skatt för att föda dem? Vill jag jobba ännu mer, för att motverka den högre skatt jag kommer få betala?

Jag vill att vi hjälper dem som BEHÖVER hjälp. Jag vill INTE hjälpa dem som bara vill ha det bättre än de har idag. För om de ville ha det bättre kan de stanna där de är och arbeta som fan, tills de får det bra. Vi behöver inte ta hit dem så JAG får arbeta som fan för att DE skall få det bra.. Men det är väl bara jag som är en jävla rasist?

Glad midsommar på er föresten!

EDIT:
Jag läser enstaka artiklar ur tidningarna i första posten, oftast genom länkar från FB.
Jag har också förstånd att vara källkritisk, jag tror mao inte att allt som står där är en exakt sanning. Specielt inte om det är aftonbladet.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Skrivet av Turbonisse:

Om du lyfter blicken lite så kommer du upptäcka att det finns andra frågor än flykting politik på SDs agenda.

SD har inte fått vara med och bestämma skit så här långt, alla fryser ut drygt 20% av våra folkvalda. (Demokrati?) så om du tycker det råder dålig stämning, får du nog börja kolla på annat håll.

Då både röda, gröna och blå numera har blivit en enda grå sörja som inte verkar ha någon annan riktning än att sitta så länge som möjligt vid makten och mjölka så mycket pengar som möjligt i egna fickan, så ger SD oss som bryr sig, ett allternativ.

Kolla ID vid gränsen idag, är något som SD ville väldigt tidigt. De blev utdömda som rasister.
Idag har de röda, gröna och blå röstat och genomfört exakt vad SD ville. De måste också vara rasister?
Folk som söker asyl pga krig osv, släpps fortfarande in, om de inte försökt en fuling och bränt sina ID.

Rasist kortet spelas ut väldigt generöst både här och i resten av Sverige.
"jag gillar inte gröna bilar!" - RASIST! "Jag gillar inte ärtsoppa!" - RASIST!
Man kan snart inte gå över gatan utan att bli kallad RASIST.

Personligen är jag rädd för att Sverige skall gå under av bördan som andra vill ta hit.
Vi har haft den generösaste flykting politiken i världen, i 30 år. Vi har också haft det högsta skatte trycket i världen ungefär lika länge. Någon som ser ett samband?
Jag betalar 33% till staten på det jag tjänbar. För att min arbetsgivare skall kunna ge mej pengarna, måste denna betala en avgift till staten. När jag sedan går till affären med mina redan dubbel-skattade pengar, skall jag åter igen betala 25% skatt.
Frågar DU vad min skatt har med saken att göra, är DU riktigt korkad!
Vill jag ha hit flera människor som bara vill ha det lite bätre? Svaret är NEJ, för jag får det motsvarande sämre. Är jag rasist då? Dålig människa? Kanske? Jag jobbar som fan, 50 timmars veckor och mer är vanligt. Förra året hade jag ca 70 hotel nätter, det är 70 nätter borta från familjen. För att vi skall ha ett drägligt liv.
Vill jag ha hit en miljon människor till? Vill jag betala 10% mera skatt för att föda dem? Vill jag jobba ännu mer, för att motverka den högre skatt jag kommer få betala?

Jag vill att vi hjälper dem som BEHÖVER hjälp. Jag vill INTE hjälpa dem som bara vill ha det bättre än de har idag. För om de ville ha det bättre kan de stanna där de är och arbeta som fan, tills de får det bra. Vi behöver inte ta hit dem så JAG får arbeta som fan för att DE skall få det bra.. Men det är väl bara jag som är en jävla rasist?

Glad midsommar på er föresten!

EDIT:
Jag läser enstaka artiklar ur tidningarna i första posten, oftast genom länkar från FB.
Jag har också förstånd att vara källkritisk, jag tror mao inte att allt som står där är en exakt sanning. Specielt inte om det är aftonbladet.

Ja som att sänka pensionärers inkomst. Höja arbetaravgifter, av-privatisera skolor? Har du läst parti programmet eller du bara kastar dynga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Om du lyfter blicken lite så kommer du upptäcka att det finns andra frågor än flykting politik på SDs agenda.

SD har inte fått vara med och bestämma skit så här långt, alla fryser ut drygt 20% av våra folkvalda. (Demokrati?) så om du tycker det råder dålig stämning, får du nog börja kolla på annat håll.

Då både röda, gröna och blå numera har blivit en enda grå sörja som inte verkar ha någon annan riktning än att sitta så länge som möjligt vid makten och mjölka så mycket pengar som möjligt i egna fickan, så ger SD oss som bryr sig, ett allternativ.

Kolla ID vid gränsen idag, är något som SD ville väldigt tidigt. De blev utdömda som rasister.
Idag har de röda, gröna och blå röstat och genomfört exakt vad SD ville. De måste också vara rasister?
Folk som söker asyl pga krig osv, släpps fortfarande in, om de inte försökt en fuling och bränt sina ID.

Rasist kortet spelas ut väldigt generöst både här och i resten av Sverige.
"jag gillar inte gröna bilar!" - RASIST! "Jag gillar inte ärtsoppa!" - RASIST!
Man kan snart inte gå över gatan utan att bli kallad RASIST.

Personligen är jag rädd för att Sverige skall gå under av bördan som andra vill ta hit.
Vi har haft den generösaste flykting politiken i världen, i 30 år. Vi har också haft det högsta skatte trycket i världen ungefär lika länge. Någon som ser ett samband?
Jag betalar 33% till staten på det jag tjänbar. För att min arbetsgivare skall kunna ge mej pengarna, måste denna betala en avgift till staten. När jag sedan går till affären med mina redan dubbel-skattade pengar, skall jag åter igen betala 25% skatt.
Frågar DU vad min skatt har med saken att göra, är DU riktigt korkad!
Vill jag ha hit flera människor som bara vill ha det lite bätre? Svaret är NEJ, för jag får det motsvarande sämre. Är jag rasist då? Dålig människa? Kanske? Jag jobbar som fan, 50 timmars veckor och mer är vanligt. Förra året hade jag ca 70 hotel nätter, det är 70 nätter borta från familjen. För att vi skall ha ett drägligt liv.
Vill jag ha hit en miljon människor till? Vill jag betala 10% mera skatt för att föda dem? Vill jag jobba ännu mer, för att motverka den högre skatt jag kommer få betala?

Jag vill att vi hjälper dem som BEHÖVER hjälp. Jag vill INTE hjälpa dem som bara vill ha det bättre än de har idag. För om de ville ha det bättre kan de stanna där de är och arbeta som fan, tills de får det bra. Vi behöver inte ta hit dem så JAG får arbeta som fan för att DE skall få det bra.. Men det är väl bara jag som är en jävla rasist?

Glad midsommar på er föresten!

EDIT:
Jag läser enstaka artiklar ur tidningarna i första posten, oftast genom länkar från FB.
Jag har också förstånd att vara källkritisk, jag tror mao inte att allt som står där är en exakt sanning. Specielt inte om det är aftonbladet.

Orkar inte bemöta allt du har skrivit, men fastnade för en sak. Du menar alltså att alla som inte har ID har bränt dem?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti