Live: EA tjuvstartar E3 2016 klockan 22:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av MonkeN:

Haha såg ni snoop dogg satt å gejma med jointen i munnen?

Screen?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

Zeppelinaren verkar vara en AC130, aka On-rail, fast denna gång med Levolution.
Såg helt otroligt dåligt gjort ut när den kraschade.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av MonkeN:

Haha såg ni snoop dogg satt å gejma med jointen i munnen?

@MonkeN:Såg det. Nice PR for EA, smoke weed everyone.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk

@str8forthakill: Med tanke på hur luftskeppet såg ut att röra sig under gameplayen, så verkar det inte som att det går på räls.
Tyckte det såg lite för ryckigt ut för det, men kan ju bara va pga pre-alpha också.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Lothbrok:

Zeppelinaren verkar vara en AC130, aka On-rail, fast denna gång med Levolution.
Såg helt otroligt dåligt gjort ut när den kraschade.

Dom sa nyss att den kan krascha över hela banan!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ingen mer teleportering i pansarvagnar!

Permalänk
Medlem

Streamen laggar som om de spelade i 10 fps...

Permalänk
Medlem

Tycker det ser helt okej ut Helt klart potential att bli bra. Gäller att inte hänga upp sig på kollisioner etc. då det är pre-alpha.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Sitter på telefonen så tänkte inte på det

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Ser nice ut men de måste byta ut den där hemska sci fi-rösten.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Otroligt långsamma flygplan

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd

Vill ju se lite man vs man fights med spadar, sablar och hästar m.m. Det är väl ändå det som är nytt i BF.

Permalänk

BOOM! "Fully controllable by a player!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Zeppelinaren verkar vara en AC130, aka On-rail, fast denna gång med Levolution.
Såg helt otroligt dåligt gjort ut när den kraschade.

Dom sa just att den är player controlled

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Dom sa nyss att den kan krascha över hela banan!

@Lothbrok

Dom sade även nu att den var fullt kontrollerbar

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk

@Thumbii: Det missade jag första gången dom sa isf, men hörde det nu:P

Permalänk
Medlem

Gillar att vädret påverkar spelläget.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tyckte att det såg riktigt mysigt ut! Vädret gjorde verkligen sitt och bidrog till en riktigt fin stämning.

Permalänk
Medlem

Ser galet bra ut. Äntligen ett battlefield som inte är bf 3.2 eller battlefront.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raizor1991:

@MonkeN:Såg det. Nice PR for EA, smoke weed everyone.

Väldigt barnsligt gjort med tanke på hur många kids som sitter och kollar nu. Tar inte ställning till om folk vill röka gräs eller inte men där borde EA tagit tag i saken och kastat ut honom ifrån eventet.

Spelet ser okej ut men mappen är väldigt liten?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@FredrikMH: Undrar om vädret påverkar vapnen, så som att vind påverkar gasgranater och regn påverkar eld.
Såg nyss ut som att gasen bara blåste iväg.

Permalänk
Medlem

@jamenvisst:
Ja det ser ut som att den inte går på rails, håller jag med om, kanske i nästa battlefield spel utvecklas det vidare :).

Riktigt uselt av dem att ljuga om stora saker gått på rails "tidigare", i det första Battlefield spelet kunde man köra/flytta på allt som inte var en byggnad.

Permalänk
Medlem

Ser skit snyggt ut, men för mig går game-play åt fel håll med BF-serien.
Kan man få bort allt in-game pålägg som markerar spelare o.s.v sakta ner spelat lite och göra det mindre arkad så kan jag var intresserad.
Vad tror är det helt kört med mod. stöd i BF-serien?

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Väldigt barnsligt gjort med tanke på hur många kids som sitter och kollar nu. Tar inte ställning till om folk vill röka gräs eller inte men där borde EA tagit tag i saken och kastat ut honom ifrån eventet.

Håller fullständigt med.

On another note, om man bortser från allt som inte hade med spelet att göra så är jag sjukt taggat på det här.
Har saknat andra/första världskrigen spel ända sedan jag spelade Medal of honor allied assault, är väl även mycket nostalgikänsla där också som bidrar.
Hur som, verkar vara ett givet köp för mig iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raizor1991:

Håller fullständigt med.

On another note, om man bortser från allt som inte hade med spelet att göra så är jag sjukt taggat på det här.
Har saknat andra/första världskrigen spel ända sedan jag spelade Medal of honor allied assault, är väl även mycket nostalgikänsla där också som bidrar.
Hur som, verkar vara ett givet köp för mig iaf.

Ja, gameplayet gjorde helt klart så man blev mer nyfiken på spelet än man varit tidigare.
Tyckte även att Fe såg rätt trevligt ut.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@str8forthakill: Bf1942 kunde man styra allt med en pipa;)

Jag undrar hur dom andra "behemoths" styrs. Tåget tex har jag för mig jag sett bild på med en kanonvagn, jag tänker att man får stanna tåget och deploya det för att använda artilleri.

Jag är iaf väldigt pepp på spelet än så länge. Får se vad alla streamers säger efter sin upplevelse ikväll.

Permalänk
Skrivet av boldtaar:

Ser skit snyggt ut, men för mig går game-play åt fel håll med BF-serien.
Kan man få bort allt in-game pålägg som markerar spelare o.s.v sakta ner spelat lite och göra det mindre arkad så kan jag var intresserad.
Vad tror är det helt kört med mod. stöd i BF-serien?

Är rätt säker på att det där kontrolleras av de som hostar servrarna.
i BF4 kunde man slå av mycket av användargränssnittet, jag spelade rätt mycket på hardcore servrar och om jag minns rätt så var det väldigt limiterat på många.

Eftersom detta var ett event där många spelare förmodligen inte var speciellt insatta i Battlefield så körde dom nog med så mycket hjälpmedel som det bara gick.
Moddar tror jag du kan glömma vid det här laget, tyvärr

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja, gameplayet gjorde helt klart så man blev mer nyfiken på spelet än man varit tidigare.
Tyckte även att Fe såg rätt trevligt ut.

Jajemen, väldigt kul att svenska spelutvecklare kommer in i rampljuset. Fe såg ut som ett mysigt spel, jag fick lite Journey/Ori and the blind forest vibbar av den, kommer definitivt att testa.
Är igång och kör Mass effect 2 just nu och blev väldigt taggad på Mass effect Andromeda också, såg väldigt vackert ut måste jag säga.
Däremot så för min del så kan dom få hålla ett annat evenemang för sportspelen

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Avstängd

"Destruction has always been a hallmark of the Battlefield series" - casters säger på streamen under gameplay.

Säger en hel del om hur icke-Battlefield av sig Battlefield har blivit sedan efter Battlefield 2 & 2142.

Dessutom såg jag följande saker under gameplay:
- 3D spotting (negativt, cod-vänligt)
- ingen hp reg (positivt, gör medics betydelsefulla igen)
- oändlig ammo i tankar (fick ej se tankskott utan kulspruta, men verkar luta åt negativt håll)
- bara 4 personer i squad (kanske fixas senare? Om inte, riktigt negativt)
- melee är riskfylld (positivt, får man chansa än å bara spamma klicka melee-knapp)
- bara en zeppelinare per match? (positivt om så är fallet så slipper man gunship-liknande katastrof)
- flygplanen verkar långsamma? (både bra å dåligt; går å skjuta ner lättare men oxå för piloten)

spelet ser dödsläckert ut, as usual, men spelkänslan känner jag kommer att påminna om Battlefront (spelade aldrig spelet men kollade på streams, blev sugen på det efter trailer men blev aldrig av, som tur var);

du kommer att tycka det är läckert att springa runt överallt och testa allt en gång, sedan kmr upptäckten, om hur noll spelkänsla och cod-vänligt (nej, jag har inget emot cod, bara å för å dumförklara hur förenklat spelet är) det faktiskt är, få dig att önska att du kunna ångra köpet.

Nä, det är indie-spel som kmr kunna bjuda på mer unika (och därmed kul) spelkänslor eftersom de oftast våga gå utanför ramarna av typiska mainstream/casual spel än vad de stora pengakåta (och då menar jag att de inte vågar ta vissa ekonomiska risker som de ändå har bättre ekonomi än indie-spel har) företagen gör.

Jag rekommenderar och uppmanar som personlig åsikt att INTE förboka detta spel. Möjligen förboka för betan och sen begär tillbaka pengarna innan det släpps. Det äkta Battlefield-fanet Battlefield(non)sense lär bli mkt besviken på hur relativt lika spelet är gentemot BF3&4.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Hedersmedlem

Tagit bort inlägg och svar som brutit mot §1.6 samt §8.

Mvh
Überklass
Moderator

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||