Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Medlem

RMA Problem webhallen (fullt medveten om att jag inte ska skriva detta här)

Hej,
Över 10 dagar har passerat sedan jag skickade in mitt grafikkort. Har ej fått svar från RMA avdelningen, vilket ni garanterade att de skulle komma med efter att de har felsökt mitt grafikkort.

Är detta normalt, datorn har varit helt obrukbar pga. avsaknad av grafikkort i över en månad?

Första anmälan till er skickades: 2015-12-23

Visa signatur

23 dB @ 1m

Permalänk
Webhallen
Skrivet av khaine:

Hej,
Över 10 dagar har passerat sedan jag skickade in mitt grafikkort. Har ej fått svar från RMA avdelningen, vilket ni garanterade att de skulle komma med efter att de har felsökt mitt grafikkort.

Är detta normalt, datorn har varit helt obrukbar pga. avsaknad av grafikkort i över en månad?

Första anmälan till er skickades: 2015-12-23

Hej, cirka 5-15 arbetsdagar är ganska normal tid för ett serviceärende. I ditt fall har det gått 7.
Grafikkort brukar dock gå ganska snabbt.

Att du varit utan grafikkort i en månad är ju beklagligt, om du felanmälde det den 23e så har ju dock vi inte haft vetskap om att ditt grafikkort felat i en månad så den första perioden där är ju lite svår att ta på sig.

Om du har ett ärendenummer från vår kundtjänst eller ditt RMA-nummer så är du varmt välkommen att skicka det till mig via PM så kan jag kolla upp mer i detalj.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag är ute efter att köpa ett chassi till en NUC, men ni har det inte i lager.
Är det något ni kan ta in?, och såfall.... leveranstid ?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/213563-akasa_...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Webhallen
Skrivet av andreas_dock:

Jag är ute efter att köpa ett chassi till en NUC, men ni har det inte i lager.
Är det något ni kan ta in?, och såfall.... leveranstid ?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/213563-akasa_...

Om du beställer det idag bör vi ha det på måndag (kanske kan få in det redan under morgondagen men det är inte jättetroligt)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej,

NI är en av få svenska stora återförsäljare som för G-Skill DDR4 minnen. Vet ni ifall ni har några planer på att ta in denna serien inom en rimlig framtid?`http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3277052

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Chrisism8:

Hej,

NI är en av få svenska stora återförsäljare som för G-Skill DDR4 minnen. Vet ni ifall ni har några planer på att ta in denna serien inom en rimlig framtid?`http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3277052

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/239647-gskill...

Där har vi den, ursäkta sent svar.

leveranstid skulle nog bli cirka 4-5 arbetsdagar.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/239647-gskill...

Där har vi den, ursäkta sent svar.

leveranstid skulle nog bli cirka 4-5 arbetsdagar.

Men gud vad underbara ni är då! Blir en beställning väldigt snart på dom. Inväntar en rea på 6700K och Asus Maximus Ranger så blir det till att beställa sen

Edit: Blev en beställning

Hoppas det blir något bra erbjudande på de andra delarna snart

Permalänk

Hej!

Kontemplerar ett serverbygge och undrar om ni kan ta in följande :

Supermicro X11SSH-LN4F (moderkort)
Länk:
http://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon/C236_C232...
Tillv beteckning:
MBD-X11SSH-LN4F

Intel Xeon E3-1230V5 (tray eller box)
Länk:
http://ark.intel.com/m/sv/products/88182/Intel-Xeon-Processor...
Tillv beteckning:
BX80662E31230V5 (box)
CM8066201921713 (tray)

Crucial 32GB Kit (2 x 16GB) DDR4-2400 ECC UDIMM
Länk:
http://eu.crucial.com/eur/en/x11ssh-ln4f/CT7982105
Tillv beteckning:
CT7982105

Much thanks ^^

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Permalänk
Webhallen

Inget, jag tog bort den ena nu

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Tack Webhallen för att ni säljer komponenter i Sverige

Permalänk
Medlem

Tjena, ni är tyvärr bland de dyraste på prisjakt på denna vara - någon chans att kan prispressa? Ser gärna att jag slipper handla från någon annan...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2273601

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Tjena, ni är tyvärr bland de dyraste på prisjakt på denna vara - någon chans att kan prispressa? Ser gärna att jag slipper handla från någon annan...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2273601

@Webhallen Vore trevligt med lite aktivitet i den här tråden... 1 vecka sedan min fråga, inget svar ännu...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Webhallen

@Llhweiir:
Hej, sorry jag missade helt att följa upp där.
Sänkte priset nu!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen:

Tack! Vad skönt, då slapp jag handla hos någon annan!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Jag har ett Ducky Shine 4 Cherry MX Red - Multi LED och några leds har slocknat helt F2-F4 och scrolllock. Tangetbordet är ca 7 månader kan det gå på garanti?

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Netforce:

Jag har ett Ducky Shine 4 Cherry MX Red - Multi LED och några leds har slocknat helt F2-F4 och scrolllock. Tangetbordet är ca 7 månader kan det gå på garanti?

Det kan det säkert göra men att att ta emot tangentbordet så är det inget jag kan säga i förväg. Men hör av dig till närmsta butik eller kundtjänst så kan de ta en titt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Hedersmedlem

Lite nyfiken. Hade ni någon förbokning alls på 1080-kort? Hängde nämligen på låset vid 15.00 men ni hade ju inte kort på mer än några få ställen (infracity, några få i Malmö City). Känns lite synd att ni inte kunde seeda några av de större butikerna, t ex den på Sveavägen, med åtminstone några kort. Eller lyckades några köpa dom på de sekundrarna det tog mig att klicka mig in till sidan :)?

Sen är jag lite nyfiken hur beställning går när det gäller lager. Jag började beställa ett ASUS 1080 när det fanns ett i lager i Infra City och gick igenom hela vägen (upphämtning på Sveavägen) men insåg att jag inte vet om ett kort tillfället bokas när man börjar lägga till det i varukorgen eller om det finns en risk det försvinner medan man beställer? Nu beställde jag ett MSI också för säkerhet skull men lite nyfiken hur systemet fungerar.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Björn Endre:

Lite nyfiken. Hade ni någon förbokning alls på 1080-kort? Hängde nämligen på låset vid 15.00 men ni hade ju inte kort på mer än några få ställen (infracity, några få i Malmö City). Känns lite synd att ni inte kunde seeda några av de större butikerna, t ex den på Sveavägen, med åtminstone några kort. Eller lyckades några köpa dom på de sekundrarna det tog mig att klicka mig in till sidan :)?

Sen är jag lite nyfiken hur beställning går när det gäller lager. Jag började beställa ett ASUS 1080 när det fanns ett i lager i Infra City och gick igenom hela vägen (upphämtning på Sveavägen) men insåg att jag inte vet om ett kort tillfället bokas när man börjar lägga till det i varukorgen eller om det finns en risk det försvinner medan man beställer? Nu beställde jag ett MSI också för säkerhet skull men lite nyfiken hur systemet fungerar.

Vi hade folk som hängde i butiken på sveavägen sedan 10:00 när vi öppnade så de få kort vi hade där gick åt på ~1 minut ungefär. Och några stackare blev utan trots att de väntat i fem timmar där.

Tyvärr är det här någon ny grej som nvidia testade, att inte låta återförsäljare ta förbokningar och istället skapa huggsexa när de väl lanseras.
Varken vi eller våra kunder blev särskilt förtjusta men nvidia själva tycker det är prima verkar det som så finns viss risk att det här är den nya melodin för deras lanseringar.

Angående lediga exemplar så går bokningssystemet primärt bara per butik. Körningen för att flytta varor mellan butikerna görs en gång i timmen. Så troligen hade vi rätt många bokningar på det där ASUS-kortet innan systemet han köra turordningsscriptet som fördelade iväg kortet till rätt butik.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hallå. Tänkte höra lite hur ni har det med leveransdatum för alla 1080 kort ni har. Ett tag kunde man se något datum här och där samt förbokningar men de försvann snabbt och nu finns inga datum alls.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Webhallen:

Vi hade folk som hängde i butiken på sveavägen sedan 10:00 när vi öppnade så de få kort vi hade där gick åt på ~1 minut ungefär. Och några stackare blev utan trots att de väntat i fem timmar där.

Tyvärr är det här någon ny grej som nvidia testade, att inte låta återförsäljare ta förbokningar och istället skapa huggsexa när de väl lanseras.
Varken vi eller våra kunder blev särskilt förtjusta men nvidia själva tycker det är prima verkar det som så finns viss risk att det här är den nya melodin för deras lanseringar.

Angående lediga exemplar så går bokningssystemet primärt bara per butik. Körningen för att flytta varor mellan butikerna görs en gång i timmen. Så troligen hade vi rätt många bokningar på det där ASUS-kortet innan systemet han köra turordningsscriptet som fördelade iväg kortet till rätt butik.

ok .... så trots att det t ex fanns tror jag 15 st MSI 1080-kort på infra City när jag beställde för hämtning till Sveavägen så är det alltså inte säkert att jag fick ett av dom (ASUS-kortet tar jag för givet jag inte lyckades beställa)? jag antar att det är endast med ett mail till kundtjänsten som man vet om man fick ett kort eller inte. antar min Vr-dator får vänta ett litet tag till att sättas ihop :).

Infra City är ju förresten även ert postorder-lager, innebär det att det i sådana här lägen skulle varit smartare att välja postorder för en vara som man vet kan försvinna snabbt istället för att välja hämta ut i en annan butik eftersom den då direkt drar från postorder-lagret?

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Björn Endre:

ok .... så trots att det t ex fanns tror jag 15 st MSI 1080-kort på infra City när jag beställde för hämtning till Sveavägen så är det alltså inte säkert att jag fick ett av dom (ASUS-kortet tar jag för givet jag inte lyckades beställa)? jag antar att det är endast med ett mail till kundtjänsten som man vet om man fick ett kort eller inte. antar min Vr-dator får vänta ett litet tag till att sättas ihop :).

Infra City är ju förresten även ert postorder-lager, innebär det att det i sådana här lägen skulle varit smartare att välja postorder för en vara som man vet kan försvinna snabbt istället för att välja hämta ut i en annan butik eftersom den då direkt drar från postorder-lagret?

Nya heta produkter kommer ju alltid först in på huvudlager i regel så ja det är ingen dum idé att lägga sin order där vid nylanseringar.

Men nej att det stod 15 st i huvudlager när du beställde till svea är ingen garant för att du blev tilldelad ett kort.
Normalt sett hade det varit chill, men i just det här fallet så fick vi in riktigt sjuka beställningsvolymer på några få minuter, snabbare än vad vårat system är byggt för att hantera.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen Hur ser det ut med inkommande kvantiteter av 1080 från de olika tillverkarna den närmaste månaden? Pratar vi små stötar hela sommaren eller kommer det fyllas upp rejält andra halvan av juni?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Markusas:

@webhallen Hur ser det ut med inkommande kvantiteter av 1080 från de olika tillverkarna den närmaste månaden? Pratar vi små stötar hela sommaren eller kommer det fyllas upp rejält andra halvan av juni?

Det kommer att fortsätta komma småskvättar en gång i veckan fram till slutet av Juni skulle jag tro. Sen bör det släppa med mer fri tillgång.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det kommer att fortsätta komma småskvättar en gång i veckan fram till slutet av Juni skulle jag tro. Sen bör det släppa med mer fri tillgång.

Jag beställde en Asus Strix 1080 som förut stod med leveransdatum idag. Eftersom statusen på min beställning inte har ändrats antar jag att jag beställde för sent för at få en av dom som kom idag.
Har ni någon ide om när nästa leverans av dessa kommer?

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Windoze:

Jag beställde en Asus Strix 1080 som förut stod med leveransdatum idag. Eftersom statusen på min beställning inte har ändrats antar jag att jag beställde för sent för at få en av dom som kom idag.
Har ni någon ide om när nästa leverans av dessa kommer?

För att ge lite perspektiv:
Vi har ungefär ett tusen kort på beställning just nu.
Första leveransen vi får är 15 kort. Nästa leverans är 3 st. Och då ligger vi ändå bättre till än många av våra konkurrenter vad det gäller hur många kort vi fått.....

Vi vet inte riktigt när det "släpper" så att säga. Förhoppningen från de flesta i branchen är ju månadsskiftet Juni/Juli.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

För att ge lite perspektiv:
Vi har ungefär ett tusen kort på beställning just nu.
Första leveransen vi får är 15 kort. Nästa leverans är 3 st. Och då ligger vi ändå bättre till än många av våra konkurrenter vad det gäller hur många kort vi fått.....

Vi vet inte riktigt när det "släpper" så att säga. Förhoppningen från de flesta i branchen är ju månadsskiftet Juni/Juli.

Tack för svaret även om det innebär att jag får vänta lite längre än jag hade räknat med. Bara att sitta lugnt i båten och vänta

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk

Hur gick det vid 1070-lanseringen? Är det lika dystert som ni berättat ovan om bristande tillgången på 1080-kort?

Jag fick in en beställning av Asus 1070 Strix vid 15:16, men redan då var lagerstatus noll. Gjorde en snabbkoll därefter och jag såg inte 1070 Strix i lager hos någon.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av BizitaKyu:

Hur gick det vid 1070-lanseringen? Är det lika dystert som ni berättat ovan om bristande tillgången på 1080-kort?

Jag fick in en beställning av Asus 1070 Strix vid 15:16, men redan då var lagerstatus noll. Gjorde en snabbkoll därefter och jag såg inte 1070 Strix i lager hos någon.

Vi fick 20 kort totalt av alla märken. Så det tog bokstavligt talat slut direkt 15:00.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

G.Skill TridentZ

Hej!
Såg på G.Skills hemsida att ni är listade som återförsäljare. Det verkar lite skralt med G.Skill-produkter på er sajt, kan ni ta in sådant som inte alls finns listat, och isf. hur lång tid tar det ungefär? Speciellt intresserad av de nya färgerna på TridentZ-DDR4.