Permalänk

Hover Junkers

Testade nyss detta spel på min HTC Vive... OMG det var helt otroligt häftigt. Tappade balansen lite när man åker runt med farkosten, men jag vande mig rätt snabbt med det.
Måste bara fundera ut hur man får micken att fungera, finns ju bara ljud upp till headsetet... och man ska tydligen kunna prata i spelet med andra.

Nån som vet hur man löser det smidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keso_ebola:

Testade nyss detta spel på min HTC Vive... OMG det var helt otroligt häftigt. Tappade balansen lite när man åker runt med farkosten, men jag vande mig rätt snabbt med det.
Måste bara fundera ut hur man får micken att fungera, finns ju bara ljud upp till headsetet... och man ska tydligen kunna prata i spelet med andra.

Nån som vet hur man löser det smidigt?

Uttaget på viven stöder ljud och mic, skaffa headset som stöder det... eller använd de medföljande plugsen som har inbyggd mic.

Permalänk
Skrivet av Fonus:

Uttaget på viven stöder ljud och mic, skaffa headset som stöder det... eller använd de medföljande plugsen som har inbyggd mic.

Märkte att själva headsetet har en mikrofon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Uttaget på viven stöder ljud och mic, skaffa headset som stöder det... eller använd de medföljande plugsen som har inbyggd mic.

Skrivet av keso_ebola:

Märkte att själva headsetet har en mikrofon...

Ja precis, mikrofonen sitter i HMD:n inte i headsettet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."