C# Få fram postkod från GPS-koordinater

Permalänk
Medlem

C# Få fram postkod från GPS-koordinater

Jag labbar lite med en applikation där jag kan få fram koordinater utav adress och ort. Men jag försöker även få fram postnummer.
På t.ex. maps.google.com kan man få fram koordinater, postkod, adress och ort.

Men för närvarande använder jag GMaps biblioteket, men jag kan som sagt bara få fram koordinater.

Så jag har ett Windows Form där gMapControl1 är kartan.

gMapControl1.MapProvider = GMap.NET.MapProviders.GoogleMapProvider.Instance;
GMap.NET.GMaps.Instance.Mode = GMap.NET.AccessMode.ServerOnly;

gMapControl1.SetPositionByKeywords("Hantverkargatan 1, Stockholm"); //Man kan söka på adress eller
gMapControl1.Position = new PointLatLng(59.327468, 18.054144); //söka på koordinater

string coordinates = gMapControl1.Position.ToString(); //Om jag sökt på adress, kan jag få fram koordinater

Dokumentationen är smått bristfällig (eller så är det jag som inte fattar), så någon som vet hur jag kan få fram postnummer genom adress eller koordinater med hjälp av Gmaps biblioteket?
Eller finns det något annat smidigare sätt tror ni? Kunde inte hitta något vettig på Google.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Åh tack så mycket. Nu har min huvudvärk försvunnit. Det hjälpte Nu kan jag knacka vidare

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem

För att spinna vidare lite på detta får jag lite lustiga resultat.
Om man matar in följande:
gMapControl1.SetPositionByKeywords("Fornminnesvägen, Anderstorp");
får jag resultatet Fornminnesvägen i Timmersdala som inte ligger någonstans i närheten.
Lägger jag in postnummer framför orten, t.ex. "Fornminnesvägen, 334 31 Anderstorp" får jag däremot ett korrekt resultat.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB