Permalänk
Medlem

Trött på Razer och deras mjukvara

Köpte mig en Razer Naga och efter det har jag dragits med problem pga Razer Synapse då och då kan musen orsaka att datorn låser sig alternativt med razer synapse installlerat så kan jag få en blåskärm direkt vid boot. Just nu har musen fungerat under c.a 3 månader utan razer synapse installerat men fick precis problem då datorn vägrade stänga av sig och sedan vägrade boot. Problemet direkt avhjälpt då jag gick tillbaka till min gamla fina mus då bootar datorn på första försöket.

Blir riktigt trött på det här och googling på problemet har bekräftat det vidare, någon lösning finns dock inte så mao så har jag slösat 600kr på en oanvändbar mus. Tror ni att detta är tillräckliga skäl för reklamation?, det har jag tyvärr väldigt svårt att se då ingenting kommer att vara fel på själva musen vid funktionskontroll, men denna mjukvara gör musen oanvändbar för mig och blir så otroligt trött på detta.

Permalänk
Medlem

Här är lite anekdotiska exempel från en simpel googling på hur razers mjukvara förstör en dator: https://www.reddit.com/r/buildapc/comments/2ieu7d/psa_razer_d...

t.ex "just switched back to Logitech (G400s) after struggling with a Razer Naga for 2 years. The Razer looked better and had more buttons but I don't play MMO's anymore and don't need the extra bindings, and got really tired of my mouse ceasing to work at random and having to reinstall the firmware every other month.
TLDR: Logitech > Razer"

Permalänk

Skaffade nyligen en Razer Orbweaver Chroma. Underbar manick för att främst få en bättre ergonomi och kontroll i snabba FPS....MEN den förbaskade synapse-mjukvaran spökar ju som sagt hela tiden!

Det verkar vara en naturlag att razers komplicerade mjukvara ska krångla med alla tillbehör. Den känner ofta inte av profiler, jag får rycka i o ur usb'n för att den ska känna av den etc...

Jag tror tyvärr att du blir sittande med din mus, jag har hört många som försökt byta pga spökerier m synapse-mjukvaran etc, men får nej direkt.

Men det är aldrig fel att försöka, kolla först med återförsäljaren om du köpt den i Sverige (alltså ej via razers store).
Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem

Samma här, Köpte ett Razer BlackWidow Tournament Chroma tangentbord och ångrar det bittert.
Knapparna låser sig eller slutar att fungera alls och spelar jag ett spel så låser det sig.
Fick inte reklamera så nu känner jag mig blåst på 1700:-
ALDRIG mera Razer för min del.

Permalänk
Medlem

Har/ Har haft 3 generationer Razer Naga och har inte haft några blåskärmar eller andra problem men jag måste säga att jag är Skeptisk till Synapse, den verkar dock vara lugnare (osynlig) nuförtiden men förut gnällde den om att uppdatera sig hela tiden och var allmänt konstig runt framför allt uppgraderingar av sig själv...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns