Wooting visar mekaniskt tangentbord med analog inmatning

Permalänk
Snusfri

Intressant produkt.
Skulle kunna vara grymt i tex GTA eller Hitman.

Att det är TKL är dock en dealbreaker så kommer inte att bli köp pga det.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför tekniken bara går bakåt med just tangentbord?

Visa signatur

Coolermaster Centurion 5, AMD Athlon 64 3000+ 2.0Ghz, 2 GB DDR400, Abit NF8 Moderkort, Radeon X700, Chieftek 430W, 2x160GB HDD 7200RPM, Asus Xonar D1 ljudkort, Windows XP. SOCKET 754.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmust:

Någon som vet varför tekniken bara går bakåt med just tangentbord?

Ser det mer som att det, precis som klädmode bla, går runt i en cirkel. Först var det mekaniska tangentbord för man ville ge kunderna kvalitet, sen började massproduktionen och tangentborden blev byggda sämre och billigare. Nu vill folk gå tillbaka till kvaliten med mekaniskt, och det håller på att bli det nya som är standard. Efter några år kommer vi säkert gå tillbaka till billiga skräptangentbord igen bara för att det är billigare.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Alltså beroende på hur hårt man trycket på en knapp så blir resultatet olika.

Jepp, precis som aftertouch i midi-klaviatur. Det kanske blir nästa utvecklingsframsteg för datortangentbordsswitchar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Helt klart intressant!

Men frågan är hur det funkar i spel som Quake?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Skulle kunna vara grymt i tex GTA.

Oja. Fordonsframförande i exempelvis GTA V med "binära" tangenttryck är verkligen extremt värdelöst.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Häftigt men verkar dyrt. Alla tangenter behöver ju heller inte vara analoga by the way.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Bättre funktion än strobande RGB - belysning iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det är väl ingenting speciellt med det här egentligen?
QPad har ju haft sin MK50 med analogt alternativ ett bra tag nu.

Visa signatur

i5 3570k - Cryorig H7 Universal - Corsair 1600 MHz 8GB
ATI r9 290 - Chieftech (GPS) 500 watt

Permalänk
Medlem

Det här är hur spännande som helst. Sugen på att se hur PCBn ser ut så man alternativt kan bygga ett eget med deras switchar. Det här är king för shoot 'em ups eller platformers.

Permalänk
Medlem

Intressant!
Såg ju helt okej ut designmässigt med.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

En separat usb-ansluten numpad löser det problemet (och dessutom bättre om man är vänsterhänt och därför kan placera den till vänster om huvudtangentbordet, och i vilket fall som helst bättre eftersom man kan flytta undan den när den inte behövs).

Jag trodde jag skulle sakna numpad när jag gick över till 100% TKL och köpte därför en separat numpad, men jag har aldrig någonsin behövt den. Men så knappar jag aldrig in OCR-nummer på räkningar nuförtiden heller, utan använder mobil bank-app med kamerabaserad OCR-tolk.

Kan du förklara varför det skulle vara bättre för en vänsterhänt? Skriver du sämre med en av dina händer? Tycker det verkar lite extra jobbigt med ett separat usb numeriskt tangentbord, blir ju bara extra bök.

Själv har jag ett litet tangentbord, men där piltangenterna är inkluderade i det numeriska tangentbordet. Bästa av två världar

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1581513

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Vad fan använder du numpad till?

Ehhm, siffror? Samt kortkommandon till exempelvis musikspelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men undra hur mycket stöd det kommer få?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är nu på deras "waiting list".

Gudagåva de luxe...

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

Ser bra ut men undra hur mycket stöd det kommer få?

Stöd... har spelet stöd för handkontroll ex xbox så är det bara en fråga om mappning.
Detsamma gäller flygsim.

Men då kommer det väsentliga, kommer du ha ren glädje av denna kontra specifik racingratt å pedaler eller flygjoystick?

Både och, visst det blir lite av onödig klyscha, men fördelen som är värd å poängtera är att du behöver bara 1 tangentbord för att kunna nyttja spel i annan vinkel.
Visst kanske inte som det är tänkt, men så tänker inte så många långt heller

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iCannot:

Är nu på deras "waiting list".

Gudagåva de luxe...

Det var väl bara nyheter man subscribe till?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Stöd... har spelet stöd för handkontroll ex xbox så är det bara en fråga om mappning.
Detsamma gäller flygsim.

Men då kommer det väsentliga, kommer du ha ren glädje av denna kontra specifik racingratt å pedaler eller flygjoystick?

Både och, visst det blir lite av onödig klyscha, men fördelen som är värd å poängtera är att du behöver bara 1 tangentbord för att kunna nyttja spel i annan vinkel.
Visst kanske inte som det är tänkt, men så tänker inte så många långt heller

Mja tangentbordet kommer förmodligen komma upp som en joystick, förmodligen inte xinput så frågan blir hur många kommer stödja den samt kommer det bara att funka på Windows10?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

@NodCommander: Man kan nå siffror och kortkommandon utan numpad utan problem.

Permalänk
Medlem

@Toivo83: Ja, finns väl någon promille av datoranvändare som använder siffror så mycket att de verkligen kan ta vara på numpad.

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Spela på ett tangentbord? Det känns så 80-tal. Nej tacka vet jag handkontroller.

Nå det är bra att folk experimenterar, inmatningshårdvarornatill datorerna är gamla och det finns mycket som kan förbättras, lite som 3D Touch teknik, där jag skulle kunna tänka mig liknande på tangentbordet. Alltså beroende på hur hårt man trycket på en knapp så blir resultatet olika.

Wait what?

Skulle aldrig i hela mitt liv lira fps på PC med handkontroll. Skulle bli totalt krossad i alla multiplayer spel, inte att tala om skräpet "aim assist". Alla olika typer av kontrollenheter har olika fördelar och nackdelar och passa bättre till olika typer av spel och preferens.

När jag lirar GTA V så använder jag mus och tangentbord när jag är till fots och så har jag dosan i knät som jag snabbt plockar upp när jag sätter mig i fordon.

Finns dock en handkontroll som funkar rätt bra i FPS och är helt underbar i tredje persons spel, Steam controller. Den är förvånansvärt underbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

Vad fan använder du numpad till?

Som vänsterhänt så använder jag numpaden för att röra på gubben man spelar som i spel t.ex.

Visa signatur

Silverstone TJ08B-E - Intel 330 180GB - WD Blue 1TB - Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz - i3-3220 - be quiet! Straight Power E9 400W - ASUS P8B75-M LE - XFX Radeon HD 7870 2GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Mycket dålig liknelse.

För den som skriver mycket siffror är numpaden är helt underbar. Går betydligt snabbare att skriva med än att använda de vanliga siffrorna då de är bättre grupperade.

Nej. Jag är HELT övertygad om att jag skriver snabbare på nummerraden än 99.9% av alla numpad-användare. Skriver med vänster hand på 1234 och höger på 7890, d.v.s. precis som vanlig touch-typing på ASDF och ÖLKJ fast man flyttar upp två steg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

eller så gillar man tbord som har numpad

Dessutom är det ovärderligt i premiere pro och Avid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Jag hade istället försökt trycka tangenten genom bordet

Ah, en jämlike.

Själv har jag till och med pajat t-bord genom att trycka för hårt.
Så nu håller jag mig till en Xbox-360 handkontroll istället.
Det känns säkrare.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Quickfire master race!
Det enda jag saknar på detta tangentbord är just analoga knappar. Än så länge kan jag inte byta ut min quickfire mot analoga.
Men så fort det kommer ett tangentbord med analoga och som quickfire, alltså liten men med numpad, då jävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ah, en jämlike.

Själv har jag till och med pajat t-bord genom att trycka för hårt.
Så nu håller jag mig till en Xbox-360 handkontroll istället.
Det känns säkrare.
/Lifooz

Har lyckats att trycka sönder brytaren i min space-tangent på mitt CM Storm Rapid då jag "mashade" lite för hårt på den. Som tur var så gick den att byta ut relativt enkelt

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Har lyckats att trycka sönder brytaren i min space-tangent på mitt CM Storm Rapid då jag "mashade" lite för hårt på den. Som tur var så gick den att byta ut relativt enkelt

Hahah ah, det händer lite väl lätt ibland.
Nu för tiden så kör jag på ett HP basic tangentbord.
När man jobbat som manuellhuggare i skogen, och numera arbetar blytungt på ett snickeri.
Så händer olyckor rätt lätt med för klen kringutrustning.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Nej. Jag är HELT övertygad om att jag skriver snabbare på nummerraden än 99.9% av alla numpad-användare. Skriver med vänster hand på 1234 och höger på 7890, d.v.s. precis som vanlig touch-typing på ASDF och ÖLKJ fast man flyttar upp två steg.

Då får vi hoppas att du slipper tal med 5 och 6! 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

numpad ftw, men som tur är så går det att koppla in en separat