Permalänk
Avstängd

Har en R.A.T 7 och en Deathadder och har testat en del SteelSeries Rival och Logitech G502 men bästa jag har använt är trots allt Razer Deathadder det säger alla mina polare också effter de testat den helt underbar Mus.

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem

intellimouse, rival, mx***

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Jag har inte hunnit använda den så mycket ännu, men på den tiden jag använt den har jag inte märkt någon skillnad. Stegen är där men jag är van vid att det är mer motstånd helt enkelt. Alternativt är det för korta steg och det bli ett förmycket ibland helt enkelt...

Edit: Med inte så mycket menar jag runt 20-30 timmar speltid.
Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Wiczor:

Testade att byta tillbaka till Deathaddern idag bara för att testa, jämnför man de två upplever jag castor som det bättre valet. Mycket bättre grepp och skönare att hålla i, bara scollen som är sämre.

Skickades från m.sweclockers.com

Hm... okej! Tack för bra synpunkter. Det här med scrollhjulet oroar mig faktiskt lite, även om jag inte använder det mer än till att scrolla på hemsidor och i dokument. Dock är det oavsett vad inte roligt med ett alldeles för lätt scrollhjul.

Skönt att höra att den nya musen är bättre än den gamla (till stora delar i alla fall)!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Kör med min MX518 fortfarande, fungerar bra trots några år på nacken.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara många som gillar MX500 i denna tråd när jag svepte lite i texten. Jag gillar oxå den musen förutom scrollhjulet som är helt värdelöst. Kanske är min modell just.

Annars gillar jag Logitech Trackman Marble T-CH11 de ser rätt "konstiga" ut i dag i och med att det är en trackball. Men tydligen väldigt populär då de är riktigt dyra på t ex ebay.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Ja just, de möss som har nämnt i inlägget ovan är möss jag fortfarande använder, en mus som jag gillade som jag inte kör längre är Logitech C7 busmus med separat ISA-kort

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

MX518

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk

Fick gå tillbaka till min Mx518 efter att min g400 dog. Vet inte riktigt varför jag köpte G400an. Tur att jag sparade den gamla, inköpt runt 2008 skulle jag tro

Har bara behövt reparera den en gång, och då var det bara lite skit framför scroll-sensorn.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är OK att fråga om passande mus här men...

Har idag en fullt fungerande Logitech MX500 köpt typ 2005 som har tillräcklig precision i spel för mig. Den ser väldigt sliten ut dock.

Min fråga är: FINNS det någon trådlös mus som fungerar för desktop/surf OCH spelande? Skulle så gärna slippa sladd både för utseendet på skrivbordet och den friheten som en trådlös ger.

Har kollat lite på typ Logitech MX Performance eller efterföljaren MX Master. Men är inte alls säker på att dom funkar för spel. Skulle även önska lite programmerbara knappar och älskar logitechs free-scroll-hjul. Är därför lite sugen på att köpa typ Logitech G502 om jag ger upp trådlöst alternativ.

Har snöat in lite på Logitech som ni märker, är väl för att jag varit relativt nöjd med min MX500 och älskar free-scroll-hjulet så mycket. Vet inte om fler tillverkare har liknande scrollhjul?

Spelar mest FPS eller open world typ Just cause eller GTA 5. Är inte på något sätt en "Gamer" som tävlar i något spel eller behöver extrem precision.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Otroligt att det inte är fler oseriösa/perversa svar i den här tråden skulle nog säga att R.A.T 7 som jag har nu är helt fantastisk, dock så har sensorn börjat fucka ur på senaste tid efter bara 2år :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

"Är inte på något ------->sätt<----- WTF??? en "Gamer" som tävlar i något spel eller behöver extrem precision."
Varför skall du sätta en gamer?
OT, Razer har en riktigt bra trådlös gamermus ute nu.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

"Är inte på något ------->sätt<----- WTF??? en "Gamer" som tävlar i något spel eller behöver extrem precision."
Varför skall du sätta en gamer?
OT, Razer har en riktigt bra trådlös gamermus ute nu.

Sorry för min dåliga svenska, hoppas att budskapet gick fram. Menade att jag inte spelar spel superseriöst.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Jag gick från g400 till rival till ec2-a och ec2an är helt klart den skönaste på grund av den runda formen som inte tvingar handen till något grepp och på grund av den ganska lätta vikten.

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Skrivet av Jäger:

Vet inte om det är OK att fråga om passande mus här men...

Har idag en fullt fungerande Logitech MX500 köpt typ 2005 som har tillräcklig precision i spel för mig. Den ser väldigt sliten ut dock.

Min fråga är: FINNS det någon trådlös mus som fungerar för desktop/surf OCH spelande? Skulle så gärna slippa sladd både för utseendet på skrivbordet och den friheten som en trådlös ger.

Har kollat lite på typ Logitech MX Performance eller efterföljaren MX Master. Men är inte alls säker på att dom funkar för spel. Skulle även önska lite programmerbara knappar och älskar logitechs free-scroll-hjul. Är därför lite sugen på att köpa typ Logitech G502 om jag ger upp trådlöst alternativ.

Har snöat in lite på Logitech som ni märker, är väl för att jag varit relativt nöjd med min MX500 och älskar free-scroll-hjulet så mycket. Vet inte om fler tillverkare har liknande scrollhjul?

Spelar mest FPS eller open world typ Just cause eller GTA 5. Är inte på något sätt en "Gamer" som tävlar i något spel eller behöver extrem precision.

En sak man inte kommer ifrån med trådlös är vikten, är du som mig och vill ha en lätt mus så kan du aldrig få den trådlös, då batterierna väger rätt mycket.

Sen precision, och respons, det kan jag itne svara på.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder, är inne på min 4e sen 2007

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@KingCobra:

Du är som mig. E och Ä verkar "värkar" ofta tas miste på hela tiden i nästan alla trådar man läst. Tror inte skolan tar upp sånt nuförtiden eller så blir folk skadad av att läsa felstavade ord i tid och otid så stavningen fastnar.

Intressant med en tråd som har över 1600 inlägg som handlar om något så subjektivt som skönaste musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Razer Deathadder, är inne på min 4e sen 2007

Hur kommer det sig att du byter så pass ofta? Går de sönder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Hur kommer det sig att du byter så pass ofta? Går de sönder?

nya modeller, har en Deathadder Chroma nu.

Min första pajade dock efter 3 år med glapp i kabeln men det är garanterat något jag orsakade själv för den var otroligt välanvänd

4 olika möss på nästan 9 år är väl inte så farligt? sitter man mycket vid datorn så blir de blankslitna och snuskiga efter några år.

jag vet att min senaste Deathadder 2014 rullar på fint hemma hos en kompis och min andra Deathadder som jag köpte 2010 fungerade hos sin nya ägare senast jag besökte honom men de var 2 år sedan nu.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

nya modeller, har en Deathadder Chroma nu.

Min första pajade dock efter 3 år med glapp i kabeln men det är garanterat något jag orsakade själv för den var otroligt välanvänd

4 olika möss på nästan 9 år är väl inte så farligt? sitter man mycket vid datorn så blir de blankslitna och snuskiga efter några år.

jag vet att min senaste Deathadder 2014 rullar på fint hemma hos en kompis och min andra Deathadder som jag köpte 2010 fungerade hos sin nya ägare senast jag besökte honom men de var 2 år sedan nu.

Jag förstår! Om det hade varit för att mössen hade gått sönder så hade jag tyckt att 4 möss på 9 år, knappt 2,5 år per mus, är rätt dåligt. Kollade precis när min Rival var köpt. Drygt två år sedan och har inga planer på att byta

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

En sak man inte kommer ifrån med trådlös är vikten, är du som mig och vill ha en lätt mus så kan du aldrig få den trådlös, då batterierna väger rätt mycket.

Sen precision, och respons, det kan jag itne svara på.

Måste det verkligen vara så då? Väger "höljet" så mycket att det inte går att göra typ en liten trådlös mus som MX Anywhere 2 (som väger 106 gram med batteri och allt), stor som en trådad G502 som väger 121 gram?

Razer Mamba är en större mus som finns som trådlös och väger 125 gram, men den är tyvärr ohyggligt dyr (ca 1500kr) och har varken free-scroll eller programmerbara knappar.

Kommer nog aldrig hitta någon bra trådlös så slutar nog med att jag skaffar G502 och antingen tycker det är en rejäl förbättring mot MX500 eller helt onödiga pengar. Vi får se.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

logitec g9 med ID grepp för extra stöd för handflatan

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Hur kommer det sig att du byter så pass ofta? Går de sönder?

Har haft en Razer Deathadder och tänker inte skaffa någon mer...
Gäller allt som har Razers logotyp på sig...

Har kört med Steelseries Sensei Pro tidigare i några år och har nu Sensei RAW. Gillade dock Pro:n bättre..
Nästa gång blir det en trådlös Sensei.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

@KingCobra:

Du är som mig. E och Ä verkar "värkar" ofta tas miste på hela tiden i nästan alla trådar man läst. Tror inte skolan tar upp sånt nuförtiden eller så blir folk skadad av att läsa felstavade ord i tid och otid så stavningen fastnar.

Intressant med en tråd som har över 1600 inlägg som handlar om något så subjektivt som skönaste musen.

Det är ju i och för sig offtopic men det är väl ändå rätt att skriva; "jag är inte på något sätt en gamer" med samma innebörd som "jag är inte på något vis en gamer"?
Sett=skådat, sätt=vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Barry:

Ja.. tycker min MS 3.0 är underbar.

Logitech G500s, G500, G400, MX518 alla 4 är samma form bara lite olika funktioner eller modellnamn...

Skrivet av KingCobra:

"Är inte på något ------->sätt<----- WTF??? en "Gamer" som tävlar i något spel eller behöver extrem precision."
Varför skall du sätta en gamer?
OT, Razer har en riktigt bra trådlös gamermus ute nu.

Vad är det som är så fel med det uttrycket? korrekt stavat i sammanhanget och lika rätt som är inte på något vis en gamer.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Det blir nog Rivalen för mig.

Gillade både 1.1an och 3.0an. Men tanken på att 3.0an alltid automatiskt hoppade (scollade) när man spelade CS gör mig lite trött.

Permalänk
Sjusovarn

Sitter med en Rival 100, Rival 300 och en MX518 - Köpte de två olika Rivalsen mest för att vara ute i god tid utifall min stackars MX518 slutar fungerar. Jag vet inte om jag sticker ut ur mängden som säger att Rival 100 är skönare än 300. Haft MX518 sedan 2008 ungefär och var helt störtsäker på att 300 skulle vara den solklara vinnaren här, men icke. 100 är mindre och ligger bättre i handen även fast jag ligger på storlek 10-11 i handskar.

Jag använder någon hybrid av palm och claw när jag spelar vilket blir svårt då 300 faktiskt är en ganska stor mus. Det som är lite trist är ju att 300 har tio gånger bättre byggkvalitet än 100. Kommer använda 300 tills öppet-köp går ut, kanske hinner ändra uppfattning tills dess.

(Trots otvivelaktig repost) Finns det någon mus som är en kopia på MX-serien? GS400 har väl slutat tillverkas?

Permalänk
Medlem

@Jäger: Logitech G900 såklart. Väger 107 gram, tillräckligt nära 100-gramsgränsen för att fungera, och laggar inte.

Zy's recension:

Själv sitter jag och försöker räkna ut om jag kan tolerera hur mycket SS Rival 700 faktiskt väger. Den ligger bättre i min hand än mina Rival 300, Sensei, Imperator/Finalmouse och Deathadder, men vikten... hm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäger:

Sorry för min dåliga svenska, hoppas att budskapet gick fram. Menade att jag inte spelar spel superseriöst.

Haha du stavade helt rätt, han som rättar dig fel

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Zowie ec2-a, tycker ytfinishen är sådär och några gram tung, men formen är så skön så det får man leva med.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem