Windows 7 kan inte köra ljud och wifi samtidigt.

Permalänk
Medlem

Windows 7 kan inte köra ljud och wifi samtidigt.

Hej på er har ett grymt jobbigt problem med win7 ultimate nämligen att jag inte köra ljud och wifi samtidigt börjar ljudet lagga som f***.

kör ljudet direkt via mobo ASUS Z170-A och Wifi adapter ASUS PCE-N15.

Har ominstallerat och uppdaterat drivrutiner till höger och vänster utan att få en enkel mp3 att funka med vlc när wifi när wifi är aktiverat.

När jag kör Ubuntu funkar allt klockrent kör dualboot med win 7 då jag ville kunna koppla av med lite spelande men icke

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Har du fått in något olämpligt program som använder internetanslutningen och när den finns börjar belasta processorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Har du fått in något olämpligt program som använder internetanslutningen och när den finns börjar belasta processorn?

hur kollar jag det alltså med mobot så fick jag med norton och kört det sen dag 1 allt annat ligger på steam.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

kan tillägga att det lirar på bra med sladd bara med wifi som det laggar

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Avinstallera Norton, kör Norton Removal Tool och starta sen om datorn för att se om det är Norton som krånglar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Avinstallera Norton, kör Norton Removal Tool och starta sen om datorn för att se om det är Norton som krånglar.

Tack ska testa det i morrn återkommer med hur det gick

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Norton avinstallerat laggar fortfarande huvudvärk.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Byt PCI port på moderkortet för WiFi kortet.

Kolla att du kör senaste

1) Chipset driver, intel.com
2) Drivisar från Asus för Wifi kortet

Det du beskriver är en H/W konflikt pga felaktigt installerad software, som gör att minnesreservation/IRQ konfliktar

// LZ