Amerikansk tangentbords layout med svenska symboler?

Permalänk

Amerikansk tangentbords layout med svenska symboler?

Hej allihopa!

Jag har köpt ett noppoo choc mini nu för att använda till MMORPG. problemet är att den finns inte i ISO layout utan bara i amerikansk layout.
Jag har kollat runt och försökt komma på hur jag vill göra då jag vill ha svenska symbolerna. jag har hittat några hemsidor där man kan beställa svenska tangenter men då kommer inte alla passa mitt tangent bord.

så min fråga är: är det någon som vet om någon hemsida där man kan köpa amerikanska keycaps layout men man kan själv välja vilka symboler man vill ha på keycapsen? typ ÅÖÄ

(Det är Cherry-MX Switchar jag har)

Tacksam för svar!!!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Här kan du själv bestämma vilka tecken du vill ha på tangenterna.
Värt att tänka på är att du måste beställa några specialtangenter iom att du inte har standard layout på ditt tangentbord.
Tänker främst på nedersta raden, och raden längst till höger lodrätt (home, page down, end osv).

http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keycap-set/87...

Permalänk

@huttala: Jag hittade inte någonstans där jag kan välja svensk layout till 87-Key Custom Cherry MX Keycap Set. bara till ISO layouten. måste jag skriva i kommentarerna hur jag vill ha det eller?

Permalänk
Medlem

Här är rätt länk: http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keycap-set/88...

Sen under: 2. Select Alphanumeric Layout Style" - Scrollar du tills du hittar rätt layout för dina behov.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av seigmenn:

Här är rätt länk: http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keycap-set/88...

Sen under: 2. Select Alphanumeric Layout Style" - Scrollar du tills du hittar rätt layout för dina behov.

Fast tar han det där får han ISO shift och ISO enter, vilket inte kommer passa.

Fast å andra sidan kanske det är lättare, och sedan köpa en lös ANSI enter, shift + alla andra special tangenter som behövs för Noppoo mini tangentbordet.

Permalänk

Jag tror att jag gör så att jag köper ISO tangenterna och ser vad som passar sen efter det kan jag beställa enskilda för att fylla det som blir kvar. tack för svaren!

Permalänk
Medlem

Från WASD kan du ju beställa en uppsättning ANSI-keycaps med vilka tecken du vill. Du behöver bara designa din layout i deras program (Inkscape?). Kom ihåg att byta storlek på win och menu till 1x1 eftersom win, alt gr och fn är mindre än standard på Noppoo. Lägger du till tre dollar kan du designa ett 104-key. På så sätt kan du välja en numerisk tangent (1-3) och lägga in end, (4-6) för page down osv. för att få page up och home i rätt radprofil till ditt Noppoo. Kvarstår gör problemet med R Shift, som även den är mindre än standard på ett Noppoo om jag ser rätt.

Permalänk

Ja jag såg det igår! jag lekte runt lite på inkscape hur jag vill ha det och jag kom fram till en bra print lösning! dock så såg jag inte att man kunde byta storleken på knapparna?

Permalänk
Medlem

Rullista på produktsidan.
Keycap Compatibility -> Switch OS Keys and menu keys to R1 1x1

Permalänk

@Nigilius: aha men win alt ctrl är inte 1x1 dem är typ 1x1.5 lol antar att det ändå är det bästa

Permalänk

1x1.25 är den kollade just

Permalänk
Medlem

Efter lite googlande verkar det som det finns lite olika versioner av just det tangentbordet. Jag måste kollat på en bild av en tidigare utgåva. Då är kanske inte R shift ett problem heller?

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis ett custom layout ISO 105 keyset från WASDKeyboards med svensk layout till mitt GON MX-mini (75% tangentbord precis som du kör). Kör på en rätt så speciell layout med överlag en generell ISO layout såsom liten left shift, å-ä-ö etc. men kör med ANSI enter istället för ISO enter.

I beställningen så bad jag dom bara att byta ut ISO Entern mot en ANSI enter + en R3 1x1,5 tangent, samt en 1x1,75 Right shift istället för den vanliga storleken och lite andra småändringar. Nu vet jag inte vilken storlek Right shiften är på ett Noppoo Choc Mini men den storleken finns i alla fall i en del färger (inte alla, kolla vilka här: http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/blank-keycap-...

Jag vet att det är en blank keycap som jag länkade, men de sa till mig (igår ska jag tillägga) att de hade en hel del såna på lager just nu så beroende på vilken färg du vill ha så kunde de tydligen printa något på keycapen ändå, förutsatt att du ber dem att göra det.

Här får du även lite hum om vad för bottom row/vilka storlekar på tangenterna som är kompatibla med WASDKeyboards keycap sets: http://support.wasdkeyboards.com/customer/en/portal/articles/...

Kan starkt rekommendera att kontakta deras kundtjänst (info@wasdkeyboards.com) om du har några funderingar, de var sjukt hjälpsamma och lotsade mig igenom hela beställningen då jag hade väldigt många speciella ändringar som jag ville göra (fick prata med en som var ansvarig för custom layout beställningar).

Permalänk

@Amling3: Tack för svaret! Jag ska höra av mig till dem hur jag kan göra men som du gjorde låter bra!