Första intryck The Division (BETA)

Permalänk
Medlem

Första intryck The Division (BETA)

Hej på er!

Har inte hittat nån tråd om detta, så tänkte att jag drar igång en!

Har inte själv någon beta-nyckel så jag undrar vad ni tycker och tänker om spelet? (inte buggar och dylikt, utan själva spelet som helhet)

Sjukt taggad på realesen!!

MvH Markus

Permalänk

Känsla:
Jag testade igår en stund. Känslan jag fick var att grafiken var helt Ok. DOCK kändes väldigt mycket som konsol grafik för mig. Men det är en Beta så jag tänker inte mer på det. Jag oroade mig för att det skulle vara sämre, vilket det inte var.

Spelinnehåll:
Själva spelet började bra tyckte jag, och sen när man väl fick uppdrag så satte det igång.
Spelet i sig började med att man slängdes in i ett scenario där man ska försöka ta sig till sin bas.
Därefter skulle man etablera sin bas, leta efter försvunna människor, etc.

Men mellan uppdragen kändes det som en spökstad, med samma reproducerade fighter vart tredje block. 2 "bovar" som har dödat någon de håller på och plundrar. Eller 4-6 bovar som har tagit gisslan (som är inlåsta i ett rum och man inte ens kan skada, suck) som man ska meja ner. Det var lite jobbigt att springa i kartan, men jag antar att man vänjer sig. Som att springa runt i GTA (minus bilarna, trafiken och människor)

Spelegenskaper:
Några spel egenskaper jag inte gillade var att man inte kunde crouch:a, eller ligga i prone (a la battlefield).
Man kunde bara trycka på mellanslag så la man sig mot en vägg eller tog skydd bakom en kartong, soptunna etc...
Man kan dock hoppa upp på vissa containrar, bilar, klättra uppför brandstegar osv. Vilket gör spelet större i dimension. Det är inte bara gator man springer på, man kan klättra ner i kloaker (dock stängda i betan) gå ner till tunnelbane stationer etc.

Darkzone, kändes inte så fylld heller. Sen så var det självklart några personer (gäng om spelare) som tyckte att det var kul att skjuta ner en flera gånger i rad när man försökte utforska och testa området, trots att man inte hade någon loot. Det verkade vara en enda kanal som hade chat i Darkzone iallafall, då man hörde flera spela live.

Jag hann tyvärr inte testa mer eftersom jag var klar med att bygga min dator kl 02.00 och spelade till 05.00

Hoppas andra kan ge dig mer info, eller så försöker jag bidra med mer senare.

Mvh
J.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för mycket utförlig analys:p

Hur känner du för köp av spelet? Mer eller mindre sug efter och ha testat betan?

Mvh

Permalänk
Medlem

Tycker det känns väldigt konsollaktigt och saknar mycket skill, känns som att gear gör för stor skillnad, vissa blir i princip odödliga med allt de samlat på sig. Stora team har även för stort övertag och går nästan aldrig att stoppa.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

Har själv beta till detta och det Paladine-0ne skrev stämmer rätt bra. spelet känns som en spökstad, alltid samma "fighter" och det känns väldigt "copy paste" över det hela.

Grafiken kan jag inte säga mycket om, jag spelar på 6870 med allt på det lägsta så det klart det ser ut som något från 2003.

prestandan på spelet tycker jag är god, men dubbla opterons som snart fyller 10 år kan jag inte klaga att spelet fortfarande rullar i 30FPS i 1280x1024(mer upplösning gillar inte gpun, mindre gör ingen skillnad på cpu)

Ang missions så var det rätt kul i början, man skulle ta tillbaka basen eller vad det nu var. kändes rätt kul men efter det senariot så gick det ut för.

Mitt första intryck?

Spelet kunde blivit bra men det känns som för mycket kompromisser med skillsen(känns som dom kunde gått djupare utan att det skulle blivit för avancerat) känns väldigt ner dummat.

sen har jag väldigt svårt för att "leva mig in" i spelet, mycket av spelupplevelsen förstörs av det förbannade UI't.

Siffror som ploppar till höger och vänster m.m. det enda som saknas är KO ljudet från ett fight spel så hade det varit perfekt!

Nej detta var inget jag kommer köpa. jag kommer däremot fortsätta spela betan för att se om det blir bättre men det har verkligen inte imponerat mig.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd

Ska testa med en Steamkontroller men har inga stora förhoppningar. Har den inställt på Xbox profilen.
Körde med Xbox 360 kontroll på PC. Var bara att stå still, gömd, vänta och skjuta ner fienden, när de kom till en, i den så kallade kampanjen. Rätt ointressant.

Ska testa MP nu , om det går, och se om det går att spela med Xbox 360 kontroll/Steamkontroller.

http://www.twitch.tv/stormense/profile/past_broadcasts

Som väntat funkade inte Steamkontrollen även om jag körde klienten i bakgrunden. Blec Xbox kontrollen. Multipalyer var nog inte helkul för mig. Fattade inte riktigt vad man gjorde annat än att försöka ta sig till en bas man skulle bygga på men bli nerskjuten på vägen. Synd att det inte finns ett lugnare läge för oss gamlingar. Avinstallerat och titta på dessa duktiga grabbar istället: http://www.twitch.tv/mendokusaii

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Fick inledningsvis ett rätt bra intryck. Grafiken känns okej och fienderna inte så svårdödade som befarat. Det är dock träligt att springa överallt och det känns som att det kan bli rätt innehållsfattigt. Betan har bara ett ordentligt uppdrag (bortsett från att ta tillbaka basen i början), och det färdiga spelet skulle visst inte innehålla särskilt många fler. De andra småuppdragen som finns utspridda var väldigt korta och inte särskilt imponerande.

Multiplayer-delen (Dark Zone) kändes helt värdelös. För det första verkar det inte finnas någonting(!) att göra. Har man tur springer man på 2-3 fiender nån gång ibland, men det verkar vara extremt sällan. Jag kutade runt i minst en timme och hittade inget annat att göra än att döda de fåtal fiender som fanns. Ibland fick jag upp nått meddelande om att vissa lådor bara kan öppnas med speciell nycklar eller att man måste vara rätt Dark Zone-nivå för att öppna dem. Trots att jag var nivå 6 hittade jag dock inte en enda som gick att öppna.

PVP-systemet verkar dessutom helt trasigt. Flera gånger öppnade spelar eld mot mig, men när jag besvarade elden är det JAG som blir flaggad som rogue, vilket gör att alla kan öppna eld mot mig. Detta inträffade flera gånger, men om det handlar om fusk eller en bugg vet jag inte.

Som det ser ut nu kommer jag definitivt inte köpa det färdiga spelet, men jag ska ge betan ett par timmar till.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

@markus9090:

Mindre sug om jag ska vara helt ärligt. Trots att storyn verkade asball när de presenterade spelet för några år sedan så faller det nu platt...spänningen håller inte igenom hela spelet som typ, The Last of Us. Utan det är för många avbrott och antiklimaktiska händelser.

Jag kommer nog att köpa den, men inte för det priset som finns just nu. Avvaktar nog till sommaren eller senare innan jag köper den.

Permalänk
Medlem

Har väldigt mixade känslor över spelet. Jag tror att det finns massor med potential men man får inte riktigt känna av detta i nuvarande betan.
Grafiken kan bli bättre då det verkar som att flera högre inställningar inte går att aktivera. Med allt nuvarande på max så får jag 50-60fps med GTX980 men det kommer säkert att optimeras mer när det blir klart.

SinglePlayer delen är extremt simpel och jag vet inte om det kan bli svårare om man spelar i grupp. Även nuvarande storyuppdraget var en barnlek på normal. När man däremot provade på Hard så blev det mer som jag förväntade mig av spelet.
I DarkZone finns det flera områden som innehåller NPCs av olika svårighetsgrader högre än på neutrala (SP) zonen. En byggnad hade en hel hög med elitegubbar som var grymt svåra. Detta var en av det roligaste delarna i DZ. I övrigt så var det mycket katt-å-råtta spel i PvP.
Jag har spelat ensam, vilket inte var så roligt. Men kan man dela upplevelsen med vänner så tror jag att spelet kan bli betydligt mer intressant.
Jag hade dock velat se mer av skills, perks och craftingsystemet men detta uteblev i betan förrutom några få skills.

Utan spelande vänner så vet jag inte om det blir ett köp för min del. Jag väntar nog tills det dyker upp lite recensioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem

Jag hade inte så höga förväntningar efter allt man har läst på internet den senaste tiden. Men det är ett definitivt köp från min sida. Jag spelade i en grupp om fyra spelare. Spelade med max inställningar i 1440p och fick runt 50FPS med mitt system. Med det sagt, här kommer lite intryck:

- Spelet ser bedårande snyggt ut. Det är ett av de mest detaljerade spelen jag har spelat. Du kan läsa ALLA lappar, posters, monitorer, titlar på böcker i en bokhylla osv. i högupplöst text. Det är helt sjukt vad tid det måste ha tagit att bara lägga in dessa detaljer av de 7 år spelet varit under utveckling. Röken, skuggorna, reflektioner i vatten och vädereffekter är verkligen härliga att se på. Däremot är det jävligt stor skillnad på PC och PC. Min kompis som satt precis bredvid mig i helgen, med 1080p skärm upplevde inte alls samma krispiga grafik, av naturliga skäl. Men även färgåtergivningen gör STOR skillnad. Sen att jag sitter på en skärm för drygt 8.000:- är väl en sak att ha i åtanke.

- PvE-zonen var relativt tom efter att man utfört de inledande uppdragen. Men under tiden vi spelade igenom dessa uppdrag så kändes det knappt av. Med fler uppdrag att göra i färdiga spelet så kommer PvE-världen förmodligen kännas mer fylld. Betan var väldigt begränsad. Du kunde inte uppgradera basen mer än någon enstaka gång, det gick inte att spendera sina points på nya perks och man kunde inte använda mycket av det man kommer kunna i basen vid release. Att springa runt med kompisar är att föredra.

- PvP (Dark Zone) var grymt kul. Men även här var det en väldigt begränsad upplevelse. Efter ca 10 timmar (totalt inkl. PvE) var vi max level och hade Legendary gear. Till slut kunde jag med en sniper rifle få ett headshot som gav 13.000 i damage (högsta crit jag fick) och kunde således one-shotta en spelare med 5000 i HP. Oftast fick jag dock (HS-)träffar på 4000-6000 damage. Upplevde inte spelet som dessa sponge-enemies många har klagat på. Det berodde i och för sig på att mitt gear var top notch. När man bestämde sig för att ta någon annans gear blev man Rogue under ca 2-3min och syntes av alla andra spelare. Det är en helt ok mekanik för att förhindra att alla skjuter alla. Problemet är att timern ökas på så fort någon i ens grupp skjuter (vilket krävs för att överleva stormande agents) vilket ledde till att man till slut stod i ett hörn och dödade horder av agents som försökte jaga en bounty som var satt på oss. Det hade varit helt ok om det var så att timern inte ökade hela tiden. Att klara 5 minuter utav konstant attackerande utan att få försvara sig, när fienden till och med SER EXAKT VAR DU ÄR HELA TIDEN, är bara löjligt. De dog, respawnade och attackerade igen. Till slut fick man ge vika och förlorade allt man hade plockat upp, massa DZ-coins och DZ-keys (som behövs för att öppna kistor i dark zone). När man väl klarade en Man Hunt fick man ca 800 DZ-coins, vilket inte kändes direkt belönande... Det blir förmodligen lättare att klara en Man Hunt när dark zone är betydligt större, så man inte fastnar i ett hörn när man jagas. När vi istället valde att vara på den goda sidan så dödade vi i princip alltid Rogues inom 90 sekunder, då vi hela tiden såg var de var och de inte kunde se oss. Väldigt obalanserat i mitt tycke, men väldigt lättförtjänta pengar/loot. Speciellt eftersom vi var en grupp om fyra spelare, med bäst gear.

- Buggar som förstörde upplevelsen var att kistor inte gick att öppna i dark zone. Ganska game-breaking för oss som hade gjort allt. Såg ingen form utav cheating under denna helg.

Summa summarum ett riktigt lovande spel, om man tar det för vad det är och inte för vad man trodde att det skulle vara. Det är en väldigt lätt sak att anpassa sig till när man väl har börjat spela. Med mer content vid release så är det här en vinnare som kommer stanna, förhoppningsvis i typ 1 år. Bör spelas med ett gäng vänner.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Får tipsa om denna videon med lite gameplay från dark zone
https://www.youtube.com/watch?v=QqYGEFF3Q4s

Sjukt taggad