Fredagspanelen 108: AMD Polaris, HBM2 i massproduktion och CES-eftersnack

Permalänk
Medlem

Grymt bra fredagspanel. Tackar, tackar

Permalänk

Bra jobbat Andreas.

Permalänk
Medlem

Jag saknade inte Emil, Andreas gjorde detta bra. Lite obekväm de första minuterna, men efter att Jonas börjat bluddra lite och Andreas vågade ta plats i konversationen mer och mer så tycker jag det blev riktigt trevligt att beskåda. Nästa gång kanske det blir Emil och Jakob framför kameran? Försök puscha för det är ni goa!

Vad beträffar tidigare kommentarer om dialekter, Emil är liksom jag från Linköping, i östergötland... Pallar man hur vi pratar så bör inte Andreas småländska dialekt vara något som helst problem.
Stör man sig på dialekter generellt bör man kanske fundera på att ta itu med detta och komma över den faktorn, för det är snarare Dig det är fel på, inte Andreas!

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Jag saknade inte Emil, Andreas gjorde detta bra. Lite obekväm de första minuterna, men efter att Jonas börjat bluddra lite och Andreas vågade ta plats i konversationen mer och mer så tycker jag det blev riktigt trevligt att beskåda. Nästa gång kanske det blir Emil och Jakob framför kameran? Försök puscha för det är ni goa!

Vad beträffar tidigare kommentarer om dialekter, Emil är liksom jag från Linköping, i östergötland... Pallar man hur vi pratar så bör inte Andreas småländska dialekt vara något som helst problem.
Stör man sig på dialekter generellt bör man kanske fundera på att ta itu med detta och komma över den faktorn, för det är snarare Dig det är fel på, inte Andreas!

Jag är östgöte och stör mig på östgötska... Livet kan vara hårt ibland.
Är dock uppväxt med att försöka prata rikssvenska.

Men om det är någon dialekt jag har värre för, är det skånska.
Tror det mest är för att man har svårt att förstå ibland, lite som danska..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Har du sett det första avsnittet av Fredagspanelen 1: ? (får nästan tårar i ögat när jag ser den bergväggen, med uppskruvad hårdvara)

Både Jonas o Emil är väldigt nervösa.
Dom gjorde succé med fredagspanelen, och många krävde att det skall återkomma!

Kameravanan kommer med tiden. Så är det för alla.

Mycket bättre än Andreas insats! De tittar ju i kameran största delen av tiden!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jioop:

Jag saknade inte Emil, Andreas gjorde detta bra. Lite obekväm de första minuterna, men efter att Jonas börjat bluddra lite och Andreas vågade ta plats i konversationen mer och mer så tycker jag det blev riktigt trevligt att beskåda. Nästa gång kanske det blir Emil och Jakob framför kameran? Försök puscha för det är ni goa!

Vad beträffar tidigare kommentarer om dialekter, Emil är liksom jag från Linköping, i östergötland... Pallar man hur vi pratar så bör inte Andreas småländska dialekt vara något som helst problem.
Stör man sig på dialekter generellt bör man kanske fundera på att ta itu med detta och komma över den faktorn, för det är snarare Dig det är fel på, inte Andreas!

Uppenbarligen har något gått fel när en ej kan uttala bokstaven "R" korrekt, det är ej enbart en fråga om dialektskillnader. Finner östgötskan charmig, likväl västgötskan. Men Blekingemål..... Dra mig baklänges! Kanske accessorerar den för mycket med Jimmy Åkesson.

Permalänk
Medlem

För att vara första panelen och möjligtvis även första kameraframträdandet så var det riktigt bra.
Själva vanan med att kolla in i kameran kommer med tiden men att ens prata och inte se totalt förvirrad ut är ju ett stort plus måste jag säga.

Hoppas se mer utav Andreas i fredagspanelen framöver och kanske andra klipp så tror jag absolut att kameravanan kommer.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

Inte samma sak utan Emil! Då säger jag i såna fall att ni kör 3st. Men kanske - om det finns plats - placera ut några fåtöljer som ni kan sitta i så det känns lite mer avslappnat?

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

Trevligt avsnitt, tycker generellt att när andra är med så har dom inte erfarenheten att kolla in i kameran. Jag tycker att Emil och Jonas borde instruera deltagarna att vara mer fokuserade på oss, publiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterthegreat:

Inte samma sak utan Emil! Då säger jag i såna fall att ni kör 3st. Men kanske - om det finns plats - placera ut några fåtöljer som ni kan sitta i så det känns lite mer avslappnat?

Stora överflödiga bruka skinnfåtåöljer, en cognac i ena handen och en cigarr i mungipan. Dop om det till:
Gentlemen talks hardvare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Uppenbarligen har något gått fel när en ej kan uttala bokstaven "R" korrekt, det är ej enbart en fråga om dialektskillnader. Finner östgötskan charmig, likväl västgötskan. Men Blekingemål..... Dra mig baklänges! Kanske accessorerar den för mycket med Jimmy Åkesson.

Du talar ur nattmössan är jag rädd. Vad som är rätt eller fel vad gäller uttal är en definitionsfråga. Inget är varken rätt eller fel utan beror på vad man fått lära sig i sin uppväxt. Det går givetvis att lära sig ett annat uttal, men varför ska man tvingats till det? Har man ändå inte lärt sig fel då det ena inte är mer rätt än det andra. Om man ska snacka om politiker som snackar både skit och fult är väl Annie Lööf ett betydligt bättre exempel, och Fridolin snackar väl på ungefär samma sätt och säger samma skit, men det är ett sidospår.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Enda klagomålet är att han också skall tala till oss - ögonkontakt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jioop:

Du talar ur nattmössan är jag rädd. Vad som är rätt eller fel vad gäller uttal är en definitionsfråga. Inget är varken rätt eller fel utan beror på vad man fått lära sig i sin uppväxt. Det går givetvis att lära sig ett annat uttal, men varför ska man tvingats till det? Har man ändå inte lärt sig fel då det ena inte är mer rätt än det andra. Om man ska snacka om politiker som snackar både skit och fult är väl Annie Lööf ett betydligt bättre exempel, och Fridolin snackar väl på ungefär samma sätt och säger samma skit, men det är ett sidospår.

Ja, fy fan. Förstår inte hur de kunde välja Annie! Saknar norrlänningen Maud!

Jag föreslår att Sweclockers helt enkelt byter språk till engelska framöver, engelskan är svårare att uttala käpprätt åt helvete. Vilken svensk datorentusiast begriper inte engelska idag? Ser enbart fördelar! Bland de som är mest obvious är väl att de möter fler internationella läsare och kan börja konkurrera direkt mot Linus Tech Tips och de andra som nyper åt sig marknadsandelar inom området!

Känns lite bakåtsträvande att ägna sig åt att förse nyheter till en enda liten grupp människor i form av svenskar som begriper sig på engelska.. Vi befinner oss i västvärlden för bövelen.

Ett steg i rätt riktning är Euroclockers!

Permalänk
Medlem

Min egna vpn funkar fortfarande till netflix har kört den några år.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Avstängd
Skrivet av M1NT:

...

Känns lite bakåtsträvande att ägna sig åt att förse nyheter till en enda liten grupp människor i form av svenskar som begriper sig på engelska.. Vi befinner oss i västvärlden för bövelen.

Ett steg i rätt riktning är Euroclockers!

Buu!
Finns ju tonvis med material på Engelska så att Swec gör det på Svenska är unikt.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Känns lite bakåtsträvande att ägna sig åt att förse nyheter till en enda liten grupp människor i form av svenskar som begriper sig på engelska.. Vi befinner oss i västvärlden för bövelen.

Ett steg i rätt riktning är Euroclockers!

Tycker du de ska jag börja köra teckentolkning också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Frulz har rätt, ni borde ge ut en serietidning där man kan peka så förstår alla var man än kommer ifrån i världen. Sen kan mamma eller pappa förklara om det är oklart i texten, isynnehet när bokstaven R kommer upp då och då.

Permalänk
Medlem

Fredagspanel

Vad trevligt med lite nya ansikten i fredagspanelen. Strålande debut Andreas!

Visa signatur

Coore 3000, i5 2500k, GTX 570, Corsair 700 W, 8gb vengance 1600mhz, Crucial 128gb SSD, Samsung spinpoint F1 1T, Dell UltraSharp 23'' U2312HM IPS LED.

Permalänk
Medlem

Håller med. Bra första intryck av Andreas. Ser fram emot att se mer av honom

Permalänk

Woho! Blekinge representing! Förväntar mig mer snack om kroppkakor och varvet! Jag hör Karlskronitiskan, försök inte förneka det

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Jag kan inte undgå att bli imponerad av vad SweClockers har vuxit till sig sen @twinlight först surfade in på sidan 99-2000 någongång och man själv blev nyfiken på sidan.

Grattis till er och även oss alla.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adam West:

Tycker du de ska jag börja köra teckentolkning också

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, tycker du? Det hade verkligen varit att anpassa sig efter en mindre grupp..

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@moddelkaj: Haha, du hör Karlskronitiskan alltså? Jag kommer från en liten by nära smålandsgränsen, de flesta antar att jag kommer från småland och tycker att jag har småländsk dialekt. Skönt att höra att Blekinge ändå satt sina spår

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Ruzikx:

Välkommen Andreas!

Skrivet av Jonssown:

Välkommen, Andreas!
Kul med Fredagspanel också.

Skrivet av Vangen:

Tack, denna videospelaren är klart bättre än den som ni alltid haft en tillräckligt lång tid nu.

Jag vill se mer av Andreas i mera Fredagspaneler. Varför inte 3 pers?

Skrivet av skog1s:

Välkommen Andreas Eklöv.

Skrivet av Myllerman:

Underhållande och lärorik fredagspanel som vanligt. Visst saknar man Emil men tycker Andreas var bra.

Skrivet av lazydogmic:

Bra jobbat Andreas.

Skrivet av anilzor:

Vad trevligt med lite nya ansikten i fredagspanelen. Strålande debut Andreas!

Skrivet av Hucke:

Håller med. Bra första intryck av Andreas. Ser fram emot att se mer av honom

Tackar och bockar alla för de fina och stödjande orden, det värmer!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av foh668:

Andreas behöver öva mer framför kameran.

Skrivet av Taskman:

För att vara första panelen och möjligtvis även första kameraframträdandet så var det riktigt bra.
Själva vanan med att kolla in i kameran kommer med tiden men att ens prata och inte se totalt förvirrad ut är ju ett stort plus måste jag säga.

Hoppas se mer utav Andreas i fredagspanelen framöver och kanske andra klipp så tror jag absolut att kameravanan kommer.

Skrivet av Happen:

Trevligt avsnitt, tycker generellt att när andra är med så har dom inte erfarenheten att kolla in i kameran. Jag tycker att Emil och Jonas borde instruera deltagarna att vara mer fokuserade på oss, publiken.

Skrivet av dahippo:

Enda klagomålet är att han också skall tala till oss - ögonkontakt.

Absolut, det är naturligt att titta på den man diskuterar med men jag kände av att jag inte tittade mot kameran tillräckligt mycket, därav att jag försöker göra det mer mot slutet av videon Men det kommer att bli bättre redan till nästa gång jag ska vara med, så jag kan utlova bättre kameranärvaro!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@M1NT: Men kom igen, det är väl inget fel på lite mer dialektal mångfald? Jag håller tummarna för att du kan bortse från det till kommande videoframträdanden och kan uppskatta det som sägs, oavsett hur det låter.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@jioop: När Jacob är tillbaks på kontoret kommer han nog får vara med i Fredagspanelen vare sig han vill eller inte. Så hav förtröstan, ni kommer att få njuta av herr Hugosson i videoform!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Avstängd

@loevet: Jag håller också tummarna för det! Det är hos mig problemet ligger osv.. Hoppas jag ej gjorde dig nämnvärt ledsen, det var ej personligt menat!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@M1NT: Nejdå, det behöver du inte oroa dig för, jag tar det med en klackspark

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Denna Eklöv kom från ingenstans. Jag reagerade inte alls på dialekten. Tyckte han lät likadan som Jonas. Iaf inget jag reagerade på.

Hade däremot varit skoj att höra Anna Anka dialekten lr skånska nångång. Det e en rolig dialekt (och även min egen).

Skrivet av M1NT:

Jag föreslår att Sweclockers helt enkelt byter språk till engelska framöver, engelskan är svårare att uttala käpprätt åt helvete. Vilken svensk datorentusiast begriper inte engelska idag? Ser enbart fördelar! Bland de som är mest obvious är väl att de möter fler internationella läsare och kan börja konkurrera direkt mot Linus Tech Tips och de andra som nyper åt sig marknadsandelar inom området!

Hade du varit Tysk/fransk/italiensk o sagt det på ett av deras forum så hade du fått veta att du lever alltså.
Det finns tillräckligt med engelska som det är. Vi måste bevara vårt språk o det bästa sättet att göra det är att utöva det.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]