Permalänk
Medlem

@ficklampa: Alltid kul när man får något man beställt för så länge sen att man nästan glömt bort det

Säg till om du skulle vilja göra dig av med den gröna esc-knappen, skulle passa fint hos mig

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@ficklampa Jag köpte samma grejer från billnye som höll i själva GBn på GH och sålde till Kappa. Jag har ännu inte sett röken av mina, så jag tycker du skall vara glad över snabbt handläggande från Kappa

Aha, det låter weird. jag har mailat och skrivit med dem på Twitter fram och tillbaka sen de beställdes och klagade på deras dåliga kommunikation. De skyllde på leverantören eller något. Ingen aning. Fick även ett dm på twitter att de var skickade (även fast jag fick email typ 2 veckor senare med bekräftelse på detta...). Även en handskriven notis på deras "vi bryr oss så mycket om våra kunder"-lappar med "Thanks for preordering. Added som extra!". Så de tog kanske åt sig lite.

Skrivet av SYRE:

@ficklampa: Alltid kul när man får något man beställt för så länge sen att man nästan glömt bort det

Säg till om du skulle vilja göra dig av med den gröna esc-knappen, skulle passa fint hos mig

Mm, jag har inte glömt av det. Poke:at dem i mail och twitter för att påminna... Får fundera lite, men det är nog inte omöjligt.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Någon som vet vart man kan få tag på sådana clips som sitter under de större tangenterna? Cherry MX. Råkade ha sönder dom som sitter under höger shift såklart

Har kollat på ebay etc men dom är ASDYRA för vad det är

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Någon som vet vart man kan få tag på sådana clips som sitter under de större tangenterna? Cherry MX. Råkade ha sönder dom som sitter under höger shift såklart

Har kollat på ebay etc men dom är ASDYRA för vad det är

Såna?
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keyboard-part...

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk

Ja precis sådana.. Men frakten kostar så in i bubblan så det gör det hela svindyrt

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

Ja precis sådana.. Men frakten kostar så in i bubblan så det gör det hela svindyrt

Huttala har säkert några över som du kan få köpa. Jag slängde precis mina efter som jag har andra stabilisatorer :/

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Ja precis sådana.. Men frakten kostar så in i bubblan så det gör det hela svindyrt

keyboardco.com säljer såna också

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Mm, jag har inte glömt av det. Poke:at dem i mail och twitter för att påminna... Får fundera lite, men det är nog inte omöjligt.

Har du funderat något mer på att eventuellt göra dig av med din gröna Esc-knapp?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Har du funderat något mer på att eventuellt göra dig av med din gröna Esc-knapp?

Låt oss hålla tråden fritt från sånt (regler osv). Jag svarar på ditt pm om jag bestämmer mig.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

@ficklampa:

Ber om ursäkt om jag gjorde något opassande! Vi tar det på PM om det blir aktuellt helt enkelt!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Kom på att jag sagt att jag skulle lägga ut lite bilder när jag fått mina Vortex keycaps från Corus Keyboards. Keycapsen kom för en vecka sen, alldeles för sent och utan keycap-puller. De har dessutom lovat att betala tillbaka fraktkostnad för sen leverans, sen dess har jag inte hört något på över 2 veckor. Usel kundservice helt enkelt, så en lite varning till er andra som kanske funderat på att beställa ett tangentbord eller annat därifrån.

Hur som helst, mitt CM Storm Trigger-Z med bruna brytare. Blev även tvungen att göra en ny stab-wire till spaceknappen för att original-space-tangenten av någon anledning har en lite kortare stab än vanligt trots att tangenten är standard-längd. Den gjordes av pianotråd (1,2mm) som jag köpte för 40 spänn inkl frakt online. Fick nästan 1m så det finns utrymme att göra ett par till om det behövs. Blev också tvungen att sandpappra ner insidan av keycapsen där det fanns stabilisatorer då de gick i tangenten annars, men det var enkelt fixat och inget man ser ändå!

Använder för första gången ett medföljande handledsstöd också. Det fungerar faktiskt väldigt bra! Klistrade dock på en bit av min designfolie jag köpt till handledsstöd jag gjort själv, fungerade utmärkt.

Är väldigt nöjd med keycapsen ändå. Väldigt bra känsla!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Kom på att jag sagt att jag skulle lägga ut lite bilder när jag fått mina Vortex keycaps från Corus Keyboards. Keycapsen kom för en vecka sen, alldeles för sent och utan keycap-puller. De har dessutom lovat att betala tillbaka fraktkostnad för sen leverans, sen dess har jag inte hört något på över 2 veckor. Usel kundservice helt enkelt, så en lite varning till er andra som kanske funderat på att beställa ett tangentbord eller annat därifrån.

Hur som helst, mitt CM Storm Trigger-Z med bruna brytare. Blev även tvungen att göra en ny stab-wire till spaceknappen för att original-space-tangenten av någon anledning har en lite kortare stab än vanligt trots att tangenten är standard-längd. Den gjordes av pianotråd (1,2mm) som jag köpte för 40 spänn inkl frakt online. Fick nästan 1m så det finns utrymme att göra ett par till om det behövs. Blev också tvungen att sandpappra ner insidan av keycapsen där det fanns stabilisatorer då de gick i tangenten annars, men det var enkelt fixat och inget man ser ändå!

Använder för första gången ett medföljande handledsstöd också. Det fungerar faktiskt väldigt bra! Klistrade dock på en bit av min designfolie jag köpt till handledsstöd jag gjort själv, fungerade utmärkt.

Är väldigt nöjd med keycapsen ändå. Väldigt bra känsla!

https://dl2.pushbulletusercontent.com/EMQyxvK3IrqqlzWTen8xSErfr0kV3HtS/IMG_20160120_215304.jpg

https://dl2.pushbulletusercontent.com/G1jCckUfQfVyF3MOilQTPMfq42Jz2pM8/IMG_20160120_215251.jpg

Jag klagade på att tecknen var fel på 4an. Den som de levererar har "4 $ och €" det borde vara "4 ¤ och $". Samma respons, alltså inget svar. Men de har levererat de två gånger jag beställt från dem så det är ju bra.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

@=dorf=:

Det har jag inte ens tänkt på

Jo, det är ju bra att de levererar, men sjukt drygt med så dålig support. Tur att man bara köpt keycaps som inte riktigt kan gå sönder på samma sätt som med ett tangentbord tex.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Avstängd

Jag har ett väldigt gammalt IBM KB-9910.
Om någon vill se en bild kan jag nog fixa det
Jag köpte det begagnat för 20 kronor på myrorna för några år sen då jag behövde ett extra på ett Lan, det var först när jag kom hem som jag insåg att jag hade köpt ett av världens bästa tangentbord.

Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance K65 MX Red leder ström genom metall panel

Hej vänner,

Jag använder ett "Corsair Vengeance K65 MX Red" och har ett stort problem med att den borstade plåt panelen som sitter under knapparna leder ström och skapar friktion/stötande känsla när man råkar nudda sidan av panelen på tangentbordet. Det är oerhört irriterande och jag undrar om det är någon annan med ett likadant tangentbord som upplever samma sak?

Mvh Timmy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jopp<3:

Jag har ett väldigt gammalt IBM KB-9910.
Om någon vill se en bild kan jag nog fixa det

Självklart

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Kom ett paket igår, gick till mindre formfaktor på jobbet. CM Quickfire Rapid med röda brytare överst och Filco Minila Air med blåa brytare under. Extremt nöjd so far, gillar formatet skarpt!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

HolyOOPS

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Idag bjuder jag på ett litet tangentbord med vita Alps:

och en Zombro (på ett tydligt ostädat HHKB... :s ):

Permalänk
Medlem

Lite mörkt, men gjorde ett nytt försök med Zombron:

#thinkpink...

Fick bli dubbelpost, nu när det inte går att redigera inlägg längre...

Permalänk
Medlem

Blir fanemej galen snart! Sen förra året har ja försökt hitta ett set pbt keycaps till mitt ducky shine 3 tkl...helst dom grönvita som följer med deras andra bord ja inte minns namnet på..men det är tamejfan omöjligt att hitta med iso och nordiska tangenter....är det så jävla illa att ja MÅSTE sälja duckyt o köpa något annat bord med ansi setup?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Blir fanemej galen snart! Sen förra året har ja försökt hitta ett set pbt keycaps till mitt ducky shine 3 tkl...helst dom grönvita som följer med deras andra bord ja inte minns namnet på..men det är tamejfan omöjligt att hitta med iso och nordiska tangenter....är det så jävla illa att ja MÅSTE sälja duckyt o köpa något annat bord med ansi setup?!

Creme/green tror jag dom heter men nja, ska du ha färgglada pbt så får du antingen vänta på nästa vända ducky gör pbt caps (lättaste och billigaste alternativet), eller så får du joina någon group buy på förslagsvis massdrop, geekhack eller deskthority. Alternativet är att jaga begagnat eller köpa från corus-kb (gråa som slits ut snabbt).

ANSI finns det massvis att välja på mest hela tiden, om man orkar med layouten.

Jag klarar mig inte utan <> i vardagsanvändande då jag "alltid" använt den i spel, men det går säkert att vänja bort om jag ger mig in för det..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jopp<3:

Jag har ett väldigt gammalt IBM KB-9910.
Om någon vill se en bild kan jag nog fixa det
Jag köpte det begagnat för 20 kronor på myrorna för några år sen då jag behövde ett extra på ett Lan, det var först när jag kom hem som jag insåg att jag hade köpt ett av världens bästa tangentbord.

Får tyvärr spräcka din bubbla, men KB-9910 är inte mekaniskt utan ett vanligt rubber dome-tangenbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Blir fanemej galen snart! Sen förra året har ja försökt hitta ett set pbt keycaps till mitt ducky shine 3 tkl...helst dom grönvita som följer med deras andra bord ja inte minns namnet på..men det är tamejfan omöjligt att hitta med iso och nordiska tangenter....är det så jävla illa att ja MÅSTE sälja duckyt o köpa något annat bord med ansi setup?!

Verkar inte bättre än att du får göra det, finns ett ANSI Ducky Prem med detta keycaps set i Indonesien: https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

Du ju alltid skicka ett mail till HendyZone, för att försäkra dig om att t-bordet finns i lager: https://geekhack.org/index.php?board=176.0
(mechanicalkeyboards.co.id)

Har själv beställt 4 keycaps därifrån förra året, HendyZone är en mycket hjälpsam, trevlig person.

Finns lite bilder hur det ser ut i warehouset:
https://geekhack.org/index.php?topic=76896.0

Eller att köpa ANSI keycaps setet här: https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta... å köpa ett ANSI t-bord som detta set passar på.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Verkar verkligen inte vara det lättaste att få tag i Duckys PBT set överlag i nordisk layout.
Väldigt glad att man själv har iaf creme/green, mörkgråa och YYY edition. Passade på att köpa dom man kunde. Vill dock ha dom blå/gråa också.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Verkar verkligen inte vara det lättaste att få tag i Duckys PBT set överlag i nordisk layout.
Väldigt glad att man själv har iaf creme/green, mörkgråa och YYY edition. Passade på att köpa dom man kunde. Vill dock ha dom blå/gråa också.

Antar att du inte vill släppa några heller..?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Creme/green tror jag dom heter men nja, ska du ha färgglada pbt så får du antingen vänta på nästa vända ducky gör pbt caps (lättaste och billigaste alternativet), eller så får du joina någon group buy på förslagsvis massdrop, geekhack eller deskthority. Alternativet är att jaga begagnat eller köpa från corus-kb (gråa som slits ut snabbt).

ANSI finns det massvis att välja på mest hela tiden, om man orkar med layouten.

Jag klarar mig inte utan <> i vardagsanvändande då jag "alltid" använt den i spel, men det går säkert att vänja bort om jag ger mig in för det..

Skickades från m.sweclockers.com

Det värsta är ju att det inte kommit ett skit från ducky i keycapsväg på över ett år 😭😫

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Det värsta är ju att det inte kommit ett skit från ducky i keycapsväg på över ett år 😭😫

Deras backligt-caps ska väl säljas slut först kanske? Antar att det gått åt rätt mycket tid att få fram de nya brädorna dessutom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Deras backligt-caps ska väl säljas slut först kanske? Antar att det gått åt rätt mycket tid att få fram de nya brädorna dessutom

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo..förvisso..men vi nördar kräver kärlek också

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Antar att du inte vill släppa några heller..?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr inte. Håller hårt i dessa numera.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR