Kan ej få 144hz, minidisplayport-kabel

Permalänk
Medlem

Kan ej få 144hz, minidisplayport-kabel

Hej!

Har sökt runt och kollat men jag har tyvärr slut på idéer. Kan inte få mer än 60hz.

Edit: 90hz kan jag tydligen ha som mest.
Edit igen: Jag kan ha 144hz i 1920*1080. Jag har precis samma problem som,
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2698509/144hz-work-2...

"Systemet har upptäckt ett problem med anslutningen mellan din dator och Displayport-bildskärmen som förhindrar dig att använda de högsta upplösningarna och eller uppdateringsfrekvenserna". Står även "För mer information", anade att man kan klicka på den vilket man inte kan.

Prylar:
280X
Asus MG279Q
Nyinköpt minidisplayport-kabel (på båda sidorna).

Testat:
Installerat om drivrutiner
Testat den andra minidp-kontakten på grafikkortet.

Kan inte se att det finns någon mjukvara att installera för Windows 10 för denna skärm. Ska detta ens behövas?

Kan heller inte ställa in en custom-inställning i Crimson. "Inställningar för anpassad upplösning är inte kompatibla med denna bildskärm. Konfigurera om dina inställningar och försök igen".

Har försökt googlat men jag hittar ingenting. :/

http://www.ladda-upp.se/bilder/sumbeypxzizqf/

Detta dyker upp när jag försöker ändra i Windows.

Tack på förhand!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har tyvärr ingen lösning på ditt problem. Men jag sitter själv med problem angående den jäkla kontakttypen "Displayport". Så du kanske kan utläsa något i min tråd som du kan ha nytta av?

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1407245-dator-bootar-in...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Enligt din bild så verkar den inte känna av vad det är för skärm (edid)?

Permalänk

Jag kör med: DVI-D Dual Link-kabel 2 m och detta funkar kanon har min på 144hz

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem

Testa ladda ner drivrutinerna för din monitor på tillverkarens hemsida. Jag har en acer predator xb270hu skärm och den driver jag med en displayport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildhawk82:

Jag kör med: DVI-D Dual Link-kabel 2 m och detta funkar kanon har min på 144hz

Samma här, följde med skärmen, o som jag förstod det så måste jag ha den kabeln för 144hz.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

@lossah:
Enl wiki så stödjer displayport max 60Hz

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uslingen:

@lossah:
Enl wiki så stödjer displayport max 60Hz

Det stämmer inte då Displayport har fullt stöd för 144Hz vid 1080p. Dessutom är DVI en långsamt döende standard, där Displayport kommer att vara betydligt vanligare som standard om några år.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630:
Då får du ändra på wiki då

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Hej!

Jag har tyvärr ingen lösning på ditt problem. Men jag sitter själv med problem angående den jäkla kontakttypen "Displayport". Så du kanske kan utläsa något i min tråd som du kan ha nytta av?

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1407245-dator-bootar-in...

Jäkligt intressant med tanke på att jag köpte min på Kjell, idag faktiskt. Fungerar 1080P med 144hz?

Skrivet av TubularBoy:

Enligt din bild så verkar den inte känna av vad det är för skärm (edid)?

Det har du rätt i. Crimson-mjukvaran känner igen skärmen. Kan inte se någonstans att det står vad för bildskärm det är jag har i Windows. Står samma under dxdiag.

Skrivet av wildhawk82:

Jag kör med: DVI-D Dual Link-kabel 2 m och detta funkar kanon har min på 144hz

Har en sån kabel hemma som jag använde till en annan AOC-skärm med 144hz, där fungerade det kanon. Jag har tyvärr inte DVI-uttag på denna skärm.

Skrivet av Rajala:

Testa ladda ner drivrutinerna för din monitor på tillverkarens hemsida. Jag har en acer predator xb270hu skärm och den driver jag med en displayport.

Det finns inga drivrutiner för Windows 10. Bara "Asus Multiframe". Däremot finns det "MG279Q WHQL driver" för andra operativsystem.

Skrivet av Uslingen:

@lossah:
Enl wiki så stödjer displayport max 60Hz

144hz fungerar kanon för 1080p. 90hz för 1440p. Så det stämmer inte som sagt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Jäkligt intressant med tanke på att jag köpte min på Kjell, idag faktiskt. Fungerar 1080P med 144hz?

Där ser man! Tänkte att det fanns en chans, inte så ovanligt att inhandla kablage på Kjell 144Hz i 1080p fungerar utan problem med Displayport. Verkar dock råda lite olika åsikter om det i tråden.

Men jag utgår från att om både personalen på kjell säger det, samt kollegor till mig och att jag provade själv i några dagar så får man väl se det som att Wiki för "en" gång skull har fel

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Du ska ha fått med en vanlig stor DisplayPorts-kabel, fungerar det normalt med den?

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Där ser man! Tänkte att det fanns en chans, inte så ovanligt att inhandla kablage på Kjell 144Hz i 1080p fungerar utan problem med Displayport. Verkar dock råda lite olika åsikter om det i tråden.

Men jag utgår från att om både personalen på kjell säger det, samt kollegor till mig och att jag provade själv i några dagar så får man väl se det som att Wiki för "en" gång skull har fel

Frågan är, hur ska jag veta vilken kabel jag ska köpa? Det roliga är att, en kompis (som hade denna skärm innan mig) körde med en minidisplayport -> displayport-kabel, som han köpte på Kjell. Den fungerade inte heller att köra 144hz med.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Frågan är, hur ska jag veta vilken kabel jag ska köpa? Det roliga är att, en kompis (som hade denna skärm innan mig) körde med en minidisplayport -> displayport-kabel, som han köpte på Kjell. Den fungerade inte heller att köra 144hz med.

hm.... Får nog ta och bifoga denna tråd med till Kjell..... Eftersom detta uppenbarligen verkar vara ett problem.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Du ska ha fått med en vanlig stor DisplayPorts-kabel, fungerar det normalt med den?

Jag har inte ett sånt uttag på mitt grafikkort. Därför blev jag tvungen att köpa den här. Däremot kan jag ju köpa en minidisplay -> display, men jag vågar inte köpa det på Kjell då kompisen har en sådan kabel och den fungerade inte heller att köra 144hz med.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/kabla...

Kan denna fungera? Enligt bilden är det väl dual link?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Hej!
Jag har samma monitor och jag kör 2560x1440 i 144Hz. Jag använder mig av den medföljande minidisplayportkabeln > displayport. Jag har dock läst någonstans att det inte alltid fungerar med 144Hz om man använder vissa displayportkablar. Se även till att du har valt i rätt input under skärminställningarna (Meny > Input select).

EDIT: Från Sweclockers recension (http://www.sweclockers.com/test/20675-asus-mg279q-gaming-med-...):
Anslutningarna som gäller är förstås Displayport och där återfinns två stycken. Den medföljande 1,5-meterskabeln använder DP-till-MiniDP och detta kan vara av vikt med ett AMD-baserade grafikkort. Dessa kort är som bekant petiga med valet av kablar när du kör bandbreddskrävande 144 Hz i 2 560 × 1 440 pixlar, någonting redaktionen har förstahandserfarenhet av.

Vår referensversion av Radeon R9 290X är till exempel mycket känsligare med valet av kabel. Just detta exemplar har också använts många gånger om med olika kablar genom olika tester.

När AMD-korten inte vill lira ger de felmeddelandet "Display Port Link failure" och tar ned hastigheten på överföringen så att det endast räcker till 60 Hz. Vi använde därför Asus eget grafikkort Radeon R9 290X DirectCU II OC istället. Så länge vi körde den medföljande kabeln tuffade skärmen på i 144 Hz utan att bråka.

Skulle det vara så att du primärt vill köra Freesync och nöjer dig med att driva skärmen i 90 Hz har redaktionen inte stött på några som helst problem med någon kabel. Det är först vid 144 Hz det brukar bråka.

Vet inte om du blir hjälp av detta men så fungerar det för mig iaf.

/E

Skrivet av lossah:

Hej!

Har sökt runt och kollat men jag har tyvärr slut på idéer. Kan inte få mer än 60hz.

Edit: 90hz kan jag tydligen ha som mest.
Edit igen: Jag kan ha 144hz i 1920*1080. Jag har precis samma problem som,
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2698509/144hz-work-2...

"Systemet har upptäckt ett problem med anslutningen mellan din dator och Displayport-bildskärmen som förhindrar dig att använda de högsta upplösningarna och eller uppdateringsfrekvenserna". Står även "För mer information", anade att man kan klicka på den vilket man inte kan.

Prylar:
280X
Asus MG279Q
Nyinköpt minidisplayport-kabel (på båda sidorna).

Testat:
Installerat om drivrutiner
Testat den andra minidp-kontakten på grafikkortet.

Kan inte se att det finns någon mjukvara att installera för Windows 10 för denna skärm. Ska detta ens behövas?

Kan heller inte ställa in en custom-inställning i Crimson. "Inställningar för anpassad upplösning är inte kompatibla med denna bildskärm. Konfigurera om dina inställningar och försök igen".

Har försökt googlat men jag hittar ingenting. :/

http://www.ladda-upp.se/bilder/sumbeypxzizqf/

Detta dyker upp när jag försöker ändra i Windows.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Oavsett vad wiki säger (dom har ofta fel) så hade jag inte gjort mitt inlägg om det inte vore för att jag egentligen inte behövde testa själv
Har en skärm med DVI och Displayport och när jag försökte aktivera 144Hz så kom det upp en ruta på skärmen med texten "Det går inte att nå 144Hz eftersom skärmen inte är ansluten med en Dual Link DVI-kabel" så jag köpte av naturliga skäl ingen DP-kabel

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/kabla...

Kan denna fungera? Enligt bilden är det väl dual link?

Lita aldrig på bilden, kan finnas alla pinnar men behöver inte stödja dual link DVI-D för det.

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericobarco:

Hej!
Jag har samma monitor och jag kör 2560x1440 i 144Hz. Jag använder mig av den medföljande minidisplayportkabeln > displayport. Jag har dock läst någonstans att det inte alltid fungerar med 144Hz om man använder vissa displayportkablar. Se även till att du har valt i rätt input under skärminställningarna (Meny > Input select).

Vet inte om du blir hjälp av detta men så fungerar det för mig iaf.

/E

Jag läste det där precis nyss (som du klistrade in) och tänkte själv klistra in det! Det måste vara pga det (ev. kabeln i sig). Jag åker in till Kjell imorgon och testar kabeln jag länkade.

Skrivet av Gebart:

Lita aldrig på bilden, kan finnas alla pinnar men behöver inte stödja dual link DVI-D för det.

Tänker så med. Jag frågar personalen på Kjell imorgon om det är dual link. Så byter jag kabeln bara. Kontakterna ska väl ändå betyda att det är dual link? single link har väl alltid färre pins.

Tack som fasiken alla för svar. Kunde huvudvärken gå över lite fortare. Var stensäker på att det INTE var kabelns fel (nu är det väl kanske en kombination men ja, bara att testa runt med kablar).

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

@lossah:

Jag har en också mg279q och kör med den medföljande DP-mini-DP-kabeln; Inledningsvis var jag också fast på 60Hz innan jag fattade jatt man skulle gå in i skärminställningen under "system setup/Displayportstream" och aktivera Displayport 1.2

Jag antar att du redan gjort det dock, så det är säkert kabeln som spökar.

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ANDI:

@lossah:

Jag har en också mg279q och kör med den medföljande DP-mini-DP-kabeln; Inledningsvis var jag också fast på 60Hz innan jag fattade jatt man skulle gå in i skärminställningen under "system setup/Displayportstream" och aktivera Displayport 1.2

Jag antar att du redan gjort det dock, så det är säkert kabeln som spökar.

Det alternativet är gråmarkerat. Jag gissar att det bara gäller Displayport, och inte minidisplayport.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uslingen:

@lossah:
Enl wiki så stödjer displayport max 60Hz

Skulle gärna vilja få en länk till den Wikin...

Edit:

Om det är denna text du menar, så gäller den (som synes) 3840x2160.

"Upp till 3840 × 2160 upplösning med 30Hz i 1.1 och 60Hz i version 1.2"

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Frågan är, hur ska jag veta vilken kabel jag ska köpa? Det roliga är att, en kompis (som hade denna skärm innan mig) körde med en minidisplayport -> displayport-kabel, som han köpte på Kjell. Den fungerade inte heller att köra 144hz med.

Din DP-kabel kan mycket väl vara av dålig kvalitet eller defekt.

Test med annan (kvalitets) kabel vore min första åtgärd.

(Givetvis är det inte helt uteslutet att det kan vara något annat som är fel.)

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Det alternativet är gråmarkerat. Jag gissar att det bara gäller Displayport, och inte minidisplayport.

Displayport och MiniDisplayport är signalmässigt exakt samma sak.
Det är bara kontaktens fysiska storlek som skiljer.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

@FatherOfThree:
https://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort
Sen hittade jag den här texten:
To output 1080p at 120Hz or 144Hz, you need a dual link DVI-D or DisplayPort cable and connect those to your monitor and computer. These standards include support for higher resolutions and refresh rates. HDMI 1.3 or higher can also be used to output 1080p content at 144Hz
Så visst har ni rätt i era inlägg
Men det hjälper ju inte TS

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Displayport och MiniDisplayport är signalmässigt exakt samma sak.
Det är bara kontaktens fysiska storlek som skiljer.

Jag vet. Men för just skärmens inställning så går den inte att ändra och då gissar jag att det bara gäller vanlig DP på skärmen. Annars vet jag inte varför den är grå.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Det alternativet är gråmarkerat. Jag gissar att det bara gäller Displayport, och inte minidisplayport.

Okej, jag gick in i menyn själv nu och när man har Freesync på gäller detta (35-90Hz):

Stänger man av Freesync kan man aktivera 1.2 och köra 144Hz:

och självklart får man ta ställning till om man har större nytta av att ha Freesync påslaget jämfört med att nå 144Hz.

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Jag vet. Men för just skärmens inställning så går den inte att ändra och då gissar jag att det bara gäller vanlig DP på skärmen. Annars vet jag inte varför den är grå.

#Laxpudding kan förhoppningsvis ge lite mer input...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ANDI:

Okej, jag gick in i menyn själv nu och när man har Freesync på gäller detta (35-90Hz):
http://i68.tinypic.com/2hz68lc.jpg

Stänger man av Freesync kan man aktivera 1.2 och köra 144Hz:
http://i64.tinypic.com/2vj36mb.jpg

och självklart får man ta ställning till om man har större nytta av att ha Freesync påslaget jämfört med att nå 144Hz.

Aha. Bra poäng. Stängde av Freesync, men får tyvärr samma fel. Displayport var satt på 1.2 redan. :/

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A