SweClockers testar konsumentversionen av Oculus Rift på CES 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygman:

Varför stör sig alla på priset känns precis som all annan ny teknik? XBOX, PS2, PS3, Swift-skärmarna till exempel som alla hade högt pris i början.

Jadu man får väl en ps4:a och en xboner för samma peng.

Vidare så behöver man ju en rejält bestyckad PC för att orka driva det hela.

Oculus/vR är ju en nice gimmick, för en tusing eller två hade jag köpt en direkt.

Men att jämföra ett vR headset med en spelkonsol eller en primär skärm är ju knappast rättvist...

Sjölvl undrar jag vad artikeln försöker förmedla? Det enda som sägs är att headsetet är dåligt och att det var en häftig upplevelse?
Liiiite mer än så borde man ju kunna bjuda på? Hur är upplevelsen och framförallt skärmarna jämfört med DK2?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygman:

Varför stör sig alla på priset känns precis som all annan ny teknik? XBOX, PS2, PS3, Swift-skärmarna till exempel som alla hade högt pris i början.

För att de annonserade ut en prisbild strax över 350$. Hade de däremot annonserat ut en mer korrekt prisbild tidigare så hade folk inte stört sig. Handlar inte alls om vad andra produkter kostar.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

7000kr för ett VR headset där skärmen är bra men ljudet dåligt? Njaee tillbaka till ritbordet ! Då tar jag hellre Vive om den är billigare och slänger på mina ljudlurar. Jag kan hellre tumma lite på skärmen och få ljudet superbt men inte att få bra skärm och sedan dåligt ljud. Jag tycker 3D upplevelsen är 60%ljud och 40% vad man ser.

Jag tvivlar starkt på att Vive kommer att bli billigare. Jag tror nog att vive kommer ligga 3-400 dollares över Oculus. Det har alltid känts som att Vive skulle vara "den lyxiga" och Oculus skulle vara den som var "tillräckligt bra". Jag hoppas jag har fel.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Hög hz, bra svarstider, en trevlig panel, bra upplösning så man slipper screen door effect osv. Kollar man på high end spelskärmar som har just det jag beskrev så ligger priset på runt 7k. För 2k skulle du verkligen få en undermålig upplevelse. Utan hög hz och bra svarstid så kommer du må illa.

Bara ett fåtal exempel.
Skickades från m.sweclockers.com

De flesta skärmar i den storleken ligger på en produktionskostnad mellan 40 och 50 USD. Nog är det lite profithunger i detta fall.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag tvivlar starkt på att Vive kommer att bli billigare. Jag tror nog att vive kommer ligga 3-400 dollares över Oculus. Det har alltid känts som att Vive skulle vara "den lyxiga" och Oculus skulle vara den som var "tillräckligt bra". Jag hoppas jag har fel.

Hm, konstigt jag har alltid känt att det var tvärt om, att iochmed relationen till valve skulle vive vara väl fungerande men inte lyx på nått sätt, medan oculus har känts mer som en exklusiv kvalitetsprodukt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Sant men när vi börjar komma upp i denna prisklass förväntar konsumenten nästan en perfekt upplevelse. Vi får helt enkelt se hur recensenter tycker istället för att köpa grisen i säcken

Er. Det är något av en bedrift att hitta bra lurar för under 5k. Om du tror att man kan få bra lurar och ett vr-headset för 7k kommer du be besviken.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av danedi:

De flesta skärmar i den storleken ligger på en produktionskostnad mellan 40 och 50 USD. Nog är det lite profithunger i detta fall.

Ja jag har beställt lite olika småskärmar (6-7 st, ja högupplösta) de senaste åren och betalat mellan 300 och 700 för dessa. Konsumentstyckpris med mellanhänder. Det rörde sig om 4,5 - 5,5"-skärmar medan oculus har mindre skärmar vilket troligen drar ner priset också (fast det är ju två stycken). Snabb responstid och uppdateringsfrekvens får man per automatik i oledskärmar dessutom så skärmarna behöver nog inte vara så extravaganta i sig. Begränsningen ligger väl i så fall snarare i scalern som inte får dras med för mycket input lag. Vad små snabba scalers kostar och vad de klarar av har jag däremot ingen aning om.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

De flesta skärmar i den storleken ligger på en produktionskostnad mellan 40 och 50 USD. Nog är det lite profithunger i detta fall.

Vekligen? Jag har kollat på massa LCD-displayer när jag byggde min senaste dator, och kostnaden för bara display (utan driver etc) brukar ligga runt $50 för en ultra-lowres (1920x1080 i det fallet jag kollade på). I 100-pack. Till det kommer drivare etc (hårdvaran, alltså) som kostar mer ju högre Hz/bitljup etc du behöver.

Och sedan behöver man support för ingångar också, typ hdmi eller nåt kanske? Det lägger på några tiotals dollar.

Det alltså om man köper komponenterna separat från kina och bygger ihop dem själv. Om du tar en TN-panel med 100:1 i kontrast så kanske du kan komma under $50 i totalkostnad för en 1920x1080.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Ja jag har beställt lite olika småskärmar (6-7 st, ja högupplösta) de senaste åren och betalat mellan 300 och 700 för dessa. Konsumentstyckpris med mellanhänder. Det rörde sig om 4,5 - 5,5"-skärmar medan oculus har mindre skärmar vilket troligen drar ner priset också (fast det är ju två stycken). Snabb responstid och uppdateringsfrekvens får man per automatik i oledskärmar dessutom så skärmarna behöver nog inte vara så extravaganta i sig. Begränsningen ligger väl i så fall snarare i scalern som inte får dras med för mycket input lag. Vad små snabba scalers kostar och vad de klarar av har jag däremot ingen aning om.

Är de verkligen så billiga, vad är det då egentligen som kostar?

Edit: Det är ju Samsung skärmar och kan man få tag i dem lösa så borde det inte vara allt för svårt att ta reda på hur de kostar.

Såg en keynote med John Carmack och då gnällde han på slöa skärmar fast iofs så handla det för de mesta om gear VR.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Är de verkligen så billiga, vad är det då egentligen som kostar?

Såg en keynote med John Carmack och då gnällde han på slöa skärmar fast iofs så handla det för de mesta om gear VR.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm. Jag är inte direkt någon skärmexpert men det är troligen dyrare skärmar i oculusen än de jag beställde ;). Eller dyrare per pixel iaf. Osäker på om de skärmarna jag använt var oledskärmar ens. Kan ha med täthet mellan pixlarna (screendoors), hållbarhet, färgåtergivning med mera att göra också.

Men exempelvis här är en amoled-skärm med härdat glas, digitalizer och ram för lite över 300:-
http://www.ebay.com/itm/AMOLED-Front-Full-lcd-display-touch-s...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Men när det gäller VR så är väl ändå så att hur det upplevs är långt mycket viktigare än vad som står på papper...

Förvisso men upplevelsen är i högsta grad subjektiv.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Hmm. Jag är inte direkt någon skärmexpert men det är troligen dyrare skärmar i oculusen än de jag beställde ;). Eller dyrare per pixel iaf. Osäker på om de skärmarna jag använt var oledskärmar ens. Kan ha med täthet mellan pixlarna, hållbarhet med mera att göra också.

Men exempelvis här är en amoled-skärm med härdat glas, digitalizer och ram för lite över 300:-
http://www.ebay.com/itm/AMOLED-Front-Full-lcd-display-touch-s...

När jag kolla på ebay (sitter på telefon så är för lat för att länka) så går en s6 edge skärm på 1.5-2k i alla fall.
Edit: med ram och glas osv.

Dock är det nog som du säger att det är andra scalers och grejer som ska klara av hög Framerate med låg input lag. Så frågan är vad det kostar.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

När jag kolla på ebay (sitter på telefon så är för lat för att länka) så går en s6 edge skärm på 1.5-2k i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Yepp. Skärmar från senaste modellen av flaggskepp är vanligtvis mycket dyrare för folk är villiga att betala mer. I fallet med s6 kan det mycket väl vara så att skärmarna är mycket dyrare, men jag har sett flera reservskärmar falla ordentligt i pris när efterträdaren funnits på marknaden ett tag. Skärmen för galaxy s4 kostade lika mycket när den luren var det hetaste medan man kan få tag i en sådan skärm för ca 600 spänn idag.

Aja. Mobilskärmar bör nog inte jämföras rakt prismässigt mot oculus skärmlösning som sagt ;).
Men jag kan nog tänka mig att DK2-kittets enkelskärm var rätt billig i sig.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Yepp. Skärmar från senaste modellen av flaggskepp är vanligtvis mycket dyrare för folk är villiga att betala mer. I fallet med s6 kan det mycket väl vara så att skärmarna är mycket dyrare, men jag har sett flera reservskärmar falla ordentligt i pris när efterträdaren funnits på marknaden ett tag. Skärmen för galaxy s4 kostade lika mycket när den luren var det hetaste medan man kan få tag i en sådan skärm för ca 600 spänn idag.

Men om det är så billigt så kan man undra varför de inte slänger in två 1440p oledskärmar när de ändå håller på istället för att trilskas med halvdana lösningar. Är ju mycket om och men när det kommer till upplösning gällande de här VR företagen. Finns ju redan 4k skärmar i de storlekarna redan, fast bandbredden blir nog lite kinkig då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Men om det är så billigt så kan man undra varför de inte slänger in två 1440p oledskärmar när de ändå håller på istället för att trilskas med halvdana lösningar. Är ju mycket om och men när det kommer till upplösning gällande de här VR företagen. Finns ju redan 4k skärmar i de storlekarna redan, fast bandbredden blir nog lite kinkig då.

Folk spyr ju redan galla över de "extrema" hårdvarukraven. Vänta tills de får se vad som behövs för 2x4k i 90Hz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Men om det är så billigt så kan man undra varför de inte slänger in två 1440p oledskärmar när de ändå håller på istället för att trilskas med halvdana lösningar. Är ju mycket om och men när det kommer till upplösning gällande de här VR företagen. Finns ju redan 4k skärmar i de storlekarna redan, fast bandbredden blir nog lite kinkig då.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja du. Bra fråga. Orderstorleken för facebook är troligen mindre än skärmarna för galaxy s6 så styckpriset lär öka, scalern är speciell både gällande dubbel skärmhantering och höga krav på latens och uppdateringsfrekvens. Skärmarna i oculus kanske har mindre svarta spalter mellan pixlarna. Dessutom behövs två skärmar. Och det ska till en hel del annan elektronik och andra material också som måste få plats i budgeten.
Vidare kan det ju vara så att det är väldigt svårt att göra små scalers som klarar kraven i så hög upplösning.

Jag tror säkert att facebook gjort bra avväganden angående skärmarna. Det har jag förtroende för.

Jag ville bara hinta om att snabba skärmar inte måste vara tokdyra i sig. Scalern kan jag som sagt inget om alls.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Ja du. Bra fråga. Orderstorleken för facebook är troligen mindre än skärmarna för galaxy s6 så styckpriset lär öka, scalern är speciell både gällande dubbel skärmhantering och höga krav på latens och uppdateringsfrekvens. Skärmarna i oculus kanske har mindre svarta spalter mellan pixlarna. Dessutom behövs två skärmar. Och det ska till en hel del annan elektronik och andra material också som måste få plats i budgeten.
Vidare kan det ju vara så att det är väldigt svårt att göra små scalers som klarar kraven i så hög upplösning.

Jag tror säkert att facebook gjort bra avväganden angående skärmarna. Det har jag förtroende för.

Jag ville bara hinta om att snabba skärmar inte måste vara tokdyra i sig. Scalern kan jag som sagt inget om alls.

Får tacka för informationen.

Jag litar på dem med, jag litar speciellt på John Carmack (mannen bakom id software) som är "chief technology officer" på Oculus VR. Har för mig han snackade en hel del om special lösningar.

Skulle vara kul att få mer information från någon med mer insikt i det hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Söderbäck:

Yepp. Skärmar från senaste modellen av flaggskepp är vanligtvis mycket dyrare för folk är villiga att betala mer. I fallet med s6 kan det mycket väl vara så att skärmarna är mycket dyrare, men jag har sett flera reservskärmar falla ordentligt i pris när efterträdaren funnits på marknaden ett tag. Skärmen för galaxy s4 kostade lika mycket när den luren var det hetaste medan man kan få tag i en sådan skärm för ca 600 spänn idag.

Aja. Mobilskärmar bör nog inte jämföras rakt prismässigt mot oculus skärmlösning som sagt ;).
Men jag kan nog tänka mig att DK2-kittets enkelskärm var rätt billig i sig.

Fast reservskärmarna på eBay som man hittar billigt är ju garanterat antingen andrasortering eller begagnat. Det är väldigt vanligt inom elektronikbranschen att fabrikerna säljer av andrasorteringen lite i smyg så de hittar ut på marknaden eller att de helt enkelt kör ett extra skift och säljer den produktionen till mindre nogräknade aktörer. De berömda Koreaskärmarna var ju exempel på vad som hände med andrasorteringen och kvalitén var därefter.

Angående priset på Vive så har jag svårt att se att den skulle vara signifikant billigare heller. Det är ju i stort samma hårdvara. Oculus har väl lite mer avancerad hårdvara för ljud medan Vive har sina laserkanoner. Båda skickar med handkontroller och Vive har sin kamera inbyggd i headsetet medan Rift har en kamera på stativ. Jag har en känsla av att de som förväntar sig att Vive ska kosta 3000-4000 kr kommer bli besvikna. Sonys kan nog landa där någonstans däremot men den är ju enklare i sin konstruktion.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

@Wasted Hobbit: https://www.youtube.com/watch?v=Ti_3SqavXjk Oculus Connect 2 Keynote with John Carmack 1h med prat!

Permalänk
Skrivet av Cr0xey:

@Wasted Hobbit: https://www.youtube.com/watch?v=Ti_3SqavXjk Oculus Connect 2 Keynote with John Carmack 1h med prat!

Hittade den precis innan du länka men tack ändå. Rekommenderar verkligen hans keynotes, synd bara att den här är så kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast reservskärmarna på eBay som man hittar billigt är ju garanterat antingen andrasortering eller begagnat. Det är väldigt vanligt inom elektronikbranschen att fabrikerna säljer av andrasorteringen lite i smyg så de hittar ut på marknaden eller att de helt enkelt kör ett extra skift och säljer den produktionen till mindre nogräknade aktörer. De berömda Koreaskärmarna var ju exempel på vad som hände med andrasorteringen och kvalitén var därefter.

Angående priset på Vive så har jag svårt att se att den skulle vara signifikant billigare heller. Det är ju i stort samma hårdvara. Oculus har väl lite mer avancerad hårdvara för ljud medan Vive har sina laserkanoner. Båda skickar med handkontroller och Vive har sin kamera inbyggd i headsetet medan Rift har en kamera på stativ. Jag har en känsla av att de som förväntar sig att Vive ska kosta 3000-4000 kr kommer bli besvikna. Sonys kan nog landa där någonstans däremot men den är ju enklare i sin konstruktion.

Ja, det är inte omöjligt att det är billigare versioner. Bra input. De har varit flawless när jag jämfört med originaltillbehör, men det är såklart inte statistiskt signifikant med mitt lilla urval. Och det kan ju vara grejer som jag inte märker av också. Strömläckage and whatnot.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Förstår inte det här med att hörlurarna skulle ge "3d-ljud". Det gör väl alla hörlurar så länge ljudet du lyssnar på är inspelat med dubbla mikrofoner (eller liknande simulation i spel). Att vi kan bedöma positionen av ett ljud beror ju på att hjärnan räknar ut skillnaden i ljudets ankomsttid till vardera öra.

Så de borde ju helt vara knutet till mjukvaran, iof behöver spelet veta vilken position öronen har för att ge en korrekt ljudposition. Den informationen borde spelet rimligen kunna få från själva riften.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

@Albinfiskare: https://www.youtube.com/watch?v=IAwFN9sFcso Här får du 3D ljudet förklarat för dig. Det är definitivt mer komplicerat än att bara lägga in en ljudfil i ett spel.

Permalänk

Vet någon vad produktionskostnaden ligger på?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Albinfiskare:

Förstår inte det här med att hörlurarna skulle ge "3d-ljud". Det gör väl alla hörlurar så länge ljudet du lyssnar på är inspelat med dubbla mikrofoner (eller liknande simulation i spel). Att vi kan bedöma positionen av ett ljud beror ju på att hjärnan räknar ut skillnaden i ljudets ankomsttid till vardera öra.

Så de borde ju helt vara knutet till mjukvaran, iof behöver spelet veta vilken position öronen har för att ge en korrekt ljudposition. Den informationen borde spelet rimligen kunna få från själva riften.

Ja ungefär så bör det ju vara. Plus en del andra distorsioner som gör att olika frekvensomfång störs i olika stor grad beroende på var ljudet kommer ifrån. 3Dljudet kommer varken från DACen eller membranen i hörlurarna utan från spelmotorn som behöver bra input från sensorer och ett behjälpligt gränssnitt däremellan.

Skrivet av Cr0xey:

@Albinfiskare: https://www.youtube.com/watch?v=IAwFN9sFcso Här får du 3D ljudet förklarat för dig. Det är definitivt mer komplicerat än att bara lägga in en ljudfil i ett spel.

Givetvis, men det har som sagt inte med membranen i hörlurarna eller DACen att göra och därmed bör andra headsets fungera bra också.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Hög hz, bra svarstider, en trevlig panel, bra upplösning så man slipper screen door effect osv. Kollar man på high end spelskärmar som har just det jag beskrev så ligger priset på runt 7k. För 2k skulle du verkligen få en undermålig upplevelse. Utan hög hz och bra svarstid så kommer du må illa.

Bara ett fåtal exempel.
Skickades från m.sweclockers.com

Min ena skärm kostade bara 1600 kr och den fungerar jättebra till spel.

Primärt använder jag dock en Philips Brilliance 272B. En sådan kostar ca 4000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Min ena skärm kostade bara 1600 kr och den fungerar jättebra till spel.

Primärt använder jag dock en Philips Brilliance 272B. En sådan kostar ca 4000 kr.

Det du har fetat i posten du svarade på... han menade nog att det var extra viktigt med Rift.
Men jag kan prata för mig själv och sätter jag mig vid en 60Hz nu så börjar jag faktiskt känna mig lite illamående efter ett tag, i alla fall i Windows och om jag scrollar mycket. Spel funkar ändå okej även om det inte är ultimat.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Pölsemannen:

Vet någon vad produktionskostnaden ligger på?

Har det någon betydelse? Att bara köpa hårdvaran löst i sina komponenter utan mjukvara eller utvecklingen bakom ger dig inte så mycket till VR. De måste täcks kostnaderna för utvecklingen och allt annat och dessutom gå plus så de kan fortsätta. Jag gillar inte heller priset eftersom de sagt runt 400 dollar och sen kostar det nästan dubbelt så mycket helt plötsligt. Jag är inte med på första generationens VR-headset men jag är glad att det händer saker.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Sweclockers är de första som säger att lurarna är dåliga... Alla andra som har provat oculus på ces säger att dom är riktigt bra och highend.. Tycker det är riktigt skumt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Sweclockers är de första som säger att lurarna är dåliga... Alla andra som har provat oculus på ces säger att dom är riktigt bra och highend.. Tycker det är riktigt skumt

Skickades från m.sweclockers.com

Sweclockers har väll högre krav eller bara förväntade sig mer när det kommer något så subjektivt som "bra ljud" så är det ju svårt att jämföra finns ju standarder å gå på, men allas smak/krav är ju olika

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)