Förhandsbokning för Oculus Rift börjar imorgon

Permalänk
Melding Plague

Förhandsbokning för Oculus Rift börjar imorgon

Den som har väntat på slutversionen av Oculus Rift behöver inte vänta länge till, för redan imorgon öppnas det upp för förhandsbokning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Äntligen!!

Permalänk
Medlem

hoppas de får använda facebooks servers annars kommer sidan krascha

Ska köpas!!!

Permalänk
Medlem

Najs!

Hade dock gärna sett att man inte bundlar med en Xboxkontroll för att hålla priset nere istället. Kan ju lätt köpa till en separat om man behöver en.

Permalänk
Medlem

Vad är vitsen med en gammal xbox kontroll. Antingen skeppar de utan kontroller och folk får välja själv vilket eller den bästa

I mitt fall passar detta dåligt då jag redan har ett par.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vad är vitsen med en gammal xbox kontroll. Antingen skeppar de utan kontroller och folk får välja själv vilket eller den bästa

I mitt fall passar detta dåligt då jag redan har ett par.

Bara för att du har en handkontroll betyder inte det att alla har en.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

det som är mer intressant för mig är vart man kan testa Oculus, Jag tror inte att den låga upplösningen kan skapa skarpa bilder men jag är villig att åka ganska långt för att testa.

Permalänk
Medlem

4000Kr?? Jag tycker det här stärker min åsikt om att (Facebo)oculus rift är en "lyx och skrytprodukt" och knappast något som kommer finnas i var människas hem som det talats så flitigt om. Sen fattar jag inte vad Xbox har med det hela att göra. Har Microsoft också köpt in sig nu?

Sen om någon nu lyckas tolka detta som en gnällpost riktad mot Oculus så vill jag bara säga att så är det inte alls. Det verkar snarare som om vissa individer här tycker att jag inte får ha en åsikt om Oculus Rift. Så, nu var det sagt innan någon annan han göra det. Tack för (det fria) ordet!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag känner typ såhär just nu: HELVETES FUCKING YES YES YES.

Ja jag kommer boka imorgon

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Nu blir man fattig
Någon som vet om Rift kommer säljas hos vanliga återförsäljare (t.ex. Webhallen) eller bara på deras egna sida?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem

... jag tror jag måste förboka.
Det finns ingen annan utväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

4000Kr?? Jag tycker det här stärker min åsikt om att (Facebo)oculus rift är en "lyx och skrytprodukt" och knappast något som kommer finnas i var människas hem som det talats så flitigt om. Sen fattar jag inte vad Xbox har med det hela att göra. Har Microsoft också köpt in sig nu?

Sen om någon nu lyckas tolka detta som en gnällpost riktad mot Oculus så vill jag bara säga att så är det inte alls. Det verkar snarare som om vissa individer här tycker att jag inte får ha en åsikt om Oculus Rift. Så, nu var det sagt innan någon annan han göra det. Tack för (det fria) ordet!

Det är en gnäll post. Du har inget konstruktivt att komma med och det hade förmodligen gått fortare att googla fram svaren på dina frågor än att skriva hela posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

4000Kr?? Jag tycker det här stärker min åsikt om att (Facebo)oculus rift är en "lyx och skrytprodukt" och knappast något som kommer finnas i var människas hem som det talats så flitigt om. Sen fattar jag inte vad Xbox har med det hela att göra. Har Microsoft också köpt in sig nu?

Sen om någon nu lyckas tolka detta som en gnällpost riktad mot Oculus så vill jag bara säga att så är det inte alls. Det verkar snarare som om vissa individer här tycker att jag inte får ha en åsikt om Oculus Rift. Så, nu var det sagt innan någon annan han göra det. Tack för (det fria) ordet!

När marknaden väl blivit mer etablerad med flera aktörer kommer det finnas flera segment och betydligt lägre priset. Det är alltid dyrt att vara först med ny teknik

Och gällande dina åsikter om Oculus så får jag personligen känslan av att din inställning till Oculus rift är helt grundad på dina åsikter kring Facebook.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

4000Kr?? Jag tycker det här stärker min åsikt om att (Facebo)oculus rift är en "lyx och skrytprodukt" och knappast något som kommer finnas i var människas hem som det talats så flitigt om. Sen fattar jag inte vad Xbox har med det hela att göra. Har Microsoft också köpt in sig nu?

Sen om någon nu lyckas tolka detta som en gnällpost riktad mot Oculus så vill jag bara säga att så är det inte alls. Det verkar snarare som om vissa individer här tycker att jag inte får ha en åsikt om Oculus Rift. Så, nu var det sagt innan någon annan han göra det. Tack för (det fria) ordet!

Du tror vive kommer kosta mindre??

Det kommer inte finnas i var mans hem och det har ingen sagt, inte ens någon på oculus tror på det för det är ett idiotiskt påstående
Om ca 10 år tror de att många fler använder VR men idag är det en "lyxprodukt" som du säger det
Det är början på ett nytt segment i tekniken, alla kommer inte ha råd med det.

De levererar en xbox kontroll med varje oculus för man måste ha en xbox kontroll för att spela något VR spel. Att levera utan en kontroll är som att leverera en ps4 utan kontroll, lika dumt.

Permalänk
Medlem

Sen visar det sig att förbokning bara gäller US, i hope not.
Kan nog inte låta bli att förboka.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluff3:

Det är en gnäll post. Du har inget konstruktivt att komma med och det hade förmodligen gått fortare att googla fram svaren på dina frågor än att skriva hela posten.

Och det gäller inte majoriteten av inlägg som görs av de flesta användare i de flesta trådar här menar du?

Sen behöver inte ett icke-konkret inlägg med frågor som eventuellt har google-bara svar vara gnäll heller. Jag tror snarare det är så att vissa individer har en tendens att uppfatta alla åsikter som avviker från deras egna som gnäll.

Skrivet av Vaun:

När marknaden väl blivit mer etablerad med flera aktörer kommer det finnas flera segment och betydligt lägre priset. Det är alltid dyrt att vara först med ny teknik

Och gällande dina åsikter om Oculus så får jag personligen känslan av att din inställning till Oculus rift är helt grundad på dina åsikter kring Facebook.

Ja det gäller kanske för VR generellt, men Oculus verkar ju inte ha någon "budgetmodell" i pipen.

Sen är det inte specifik Oculus och facebook jag ogillar, utan kombinationen "Community-drivet projekt som köps upp av ett företag med massivt kapital vars mål med uppköpet främst är ökad vinst" i allmänhet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluff3:

Det är en gnäll post. Du har inget konstruktivt att komma med och det hade förmodligen gått fortare att googla fram svaren på dina frågor än att skriva hela posten.

Skrivet av Vaun:

Och gällande dina åsikter om Oculus så får jag personligen känslan av att din inställning till Oculus rift är helt grundad på dina åsikter kring Facebook.

Han är så i varje nyhet om Oculus Rift. Riktigt löjligt att vara så negativ för att facebook hjälper till i bakgrunden. Än så länge så har det inte visats att nått negativt att kommit ut sen facebook gick in. Bara bättre hårdvara tack vare högre kapital att jobba med. Priset kan man inte heller klaga på, senaste monitor köpen har kostat min. 4000 kr+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Sen visar det sig att förbokning bara gäller US, i hope not.
Kan nog inte låta bli att förboka.

Det kommer släppas till fler än US

https://twitter.com/PalmerLuckey/status/684083445677428736

Citat:

Pre-orders will be global, not US only - We have the required certification in 20 countries, more will follow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Schysst, tack för infon.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Du tror vive kommer kosta mindre??

Det kommer inte finnas i var mans hem och det har ingen sagt, inte ens någon på oculus tror på det för det är ett idiotiskt påstående
Om ca 10 år tror de att många fler använder VR men idag är det en "lyxprodukt" som du säger det
Det är början på ett nytt segment i tekniken, alla kommer inte ha råd med det.

De levererar en xbox kontroll med varje oculus för man måste ha en xbox kontroll för att spela något VR spel. Att levera utan en kontroll är som att leverera en ps4 utan kontroll, lika dumt.

Dock borde ju Facebook ha råd att gå in och subventionera produkten för att öka marknadsandelar om det skulle krävas. 1500-2000Kr hade kännts mer rimligt.

Varför är det just en Xbox-kontroll som behövs? Varför inte t. ex em Playstation-kontroll i så fall? Tycker det känns som att det är något skumt med det hela.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaraxor:

Nu blir man fattig
Någon som vet om Rift kommer säljas hos vanliga återförsäljare (t.ex. Webhallen) eller bara på deras egna sida?

Precis, kommer dom säljas hos Webhallen, Dustin etc och i så fall hur sent efter release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

4000Kr?? Jag tycker det här stärker min åsikt om att (Facebo)oculus rift är en "lyx och skrytprodukt" och knappast något som kommer finnas i var människas hem som det talats så flitigt om. Sen fattar jag inte vad Xbox har med det hela att göra. Har Microsoft också köpt in sig nu?

Sen om någon nu lyckas tolka detta som en gnällpost riktad mot Oculus så vill jag bara säga att så är det inte alls. Det verkar snarare som om vissa individer här tycker att jag inte får ha en åsikt om Oculus Rift. Så, nu var det sagt innan någon annan han göra det. Tack för (det fria) ordet!

Vem har sagt att en Rift kommer finnas i vart och vartannat hem? Oculus, Facebook och näst intill alla andra är fullt medvetna om att det kommer dröja åratal innan VR blir något som de flesta ägnar sig åt. Detta är den allra första konsumentprodukten och ett första steg på vägen; precis som när de allra första smarta telefonerna släpptes. Det finns inga som helst mål att få in en Rift i varje hem.

Vad är en lyx och skrytprodukt för något? VR är en extremt häftig upplevelse och jag gissar att personerna som kommer lägga pengar på det gör det för att de tycker att upplevelsen är värt det. Jag har provat en hel del VR och skulle, om jag var tvungen, utan vidare lägga 10,000 kronor för den första konsumentversionen av Rift.

För att inte vara ett gnällinlägg mot Oculus innehåller ditt inlägg förvånansvärt mycket gnäll om just Oculus.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tror de att jag ska köpa gris i säcken ,glöm det, väntar till test och recensioner från det här och 2-3 tillverkare till

Permalänk
Entusiast

4000kr är fanimej inte illa, jag förväntade mig upp mot 10000kr när jag först hörde om VR för 2-3 år sedan.
Att det följer med en kontroll då är ju verkligen inte helt fel heller!

Men det som verkligen kostar är ju grafikkort(en) för att driva det...
Själv ska jag vänta in ett större spelbibliotek med stöd för det samt se vilken VR-teknik som dominerar då till exempel HTC Vive ser ut som en stark motståndare.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ozzed:

Dock borde ju Facebook ha råd att gå in och subventionera produkten för att öka marknadsandelar om det skulle krävas. 1500-2000Kr hade kännts mer rimligt.

Varför är det just en Xbox-kontroll som behövs? Varför inte t. ex em Playstation-kontroll i så fall? Tycker det känns som att det är något skumt med det hela.

Jag skulle gissa antingen av en teknisk orsak eller så kunde man få Xbox-kontroller lite billigare. Vad är det som är skumt menar du?

Permalänk
Medlem

@Ozzed:
För att det finns inget officiellt stöd för Dual Shock 4 till PC + att du måste ha bluetooth. Xbox 360 och One kontrollerna har vart de populäraste kontrollerna på PC under flera år och alla utvecklare använder deras knapplayout som standard.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem

Julklapp till nästa jul.. CHECK!!! fy faaaaaaaaaaaan va coolt och ha en sådan

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Dock borde ju Facebook ha råd att gå in och subventionera produkten för att öka marknadsandelar om det skulle krävas. 1500-2000Kr hade kännts mer rimligt.

Varför är det just en Xbox-kontroll som behövs? Varför inte t. ex em Playstation-kontroll i så fall? Tycker det känns som att det är något skumt med det hela.

De subventionerar redan. Allt jobb och forskning och priset på hårdvaran är inte gratis
https://twitter.com/PalmerLuckey/status/680125746719805440

För att xbox kontroll är standardkontroll för pc. Alla pc-spel som stöder kontroller använder sig av xbox kontroll och xinput i windows som standar.d Varför ta en ps4 som inte är det? det skulle vara skumt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Dock borde ju Facebook ha råd att gå in och subventionera produkten för att öka marknadsandelar om det skulle krävas. 1500-2000Kr hade kännts mer rimligt.

Varför är det just en Xbox-kontroll som behövs? Varför inte t. ex em Playstation-kontroll i så fall? Tycker det känns som att det är något skumt med det hela.

XBOX, Microsoft och Windows...

Ska man använda Playstation-kontrollen till PC måste man väl använda en adapter? Eller fungerar den rakt av?

Permalänk
Medlem

Att köpa eller inte köpa, det är frågan. Har redan en DK2, men bildkvalitén är inte direkt den bästa. Dåliga linser och för låg upplösning. Någon som vet om den kommer säljas på den svenska marknaden? Skulle ju vara trevligt om man kunde köpa här och utnyttja ångerrätt om man känner sig missnöjd.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi