Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk
Medlem

Det är någon bordsskiva från IKEA som jag målat vit bara. Alldeles lagom stor för mig lägenhet.

Permalänk
Medlem

Mysigt! Hur är kabel hanteringen på baksidan av bordet?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Mysigt! Hur är kabel hanteringen på baksidan av bordet?

Helt okej om än lång ifrån perfekt, har sågat ett hål och skruvat upp en IKEA Signum.

Permalänk
Medlem

Här bor jag. Ska flytta om lite.... Blev inge bra att ha ett 900d ståendes där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

Bild och bild

Riktigt nice! Får man fråga vad det är för fotpall du har där? Har använt en gammal logitech-subwoofer i runt 10 år nu, den där ser bättre ut!

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ringu:

http://i.imgur.com/rmqTbmn.jpg

Här bor jag. Ska flytta om lite.... Blev inge bra att ha ett 900d ståendes där!

Chassin står inte speciellt bra någonstans, och de flesta har för stora chassin med massa tomma hårddiskplatser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Chassin står inte speciellt bra någonstans, och de flesta har för stora chassin med massa tomma hårddiskplatser.

Jodå, tänkte byta plats på dator och router så blir det nog bättre Jag har 2 av 3 hhd burar installerade, en är full med hårddiskar och så sitter pumpen monterad på sidan av den. Den andra buren är tom men har reservoaren monterad på sidan, precis över pumpen. Burarna går att använda till annat än lagrings enheter Den tredje buren som inte används får inte plats ens då det sitter en 480 rad i botten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringu:

Tack! Den fotpallen heter AudioEngine S8. Helnöjd med den!

Hmm, den på dina första två bilder? Ser ut som en riktig fotpall under bordet där, något i stil med Poäng på ikea, men lägre?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Hmm, den på dina första två bilder? Ser ut som en riktig fotpall under bordet där, något i stil med Poäng på ikea, men lägre?

Mina 2 första bilder? Nu hänger jag inte med

Permalänk
Skrivet av Ringu:

Mina 2 första bilder? Nu hänger jag inte med

Du svarade på ett inlägg som inte var menat till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockefoten:

Du svarade på ett inlägg som inte var menat till dig.

Det har du rätt i Jag var nog trött

Permalänk
Medlem

@Ringu: Vilka skärmar lirar du med?

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

@Ringu: Vilka skärmar lirar du med?

Alla 3. 4320x2560 @ 144hz

Det ligger nästan alltid över 90 i all fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Hmm, den på dina första två bilder? Ser ut som en riktig fotpall under bordet där, något i stil med Poäng på ikea, men lägre?

Jag svarade på fel inlägg från början. Sry för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Riktigt nice! Får man fråga vad det är för fotpall du har där? Har använt en gammal logitech-subwoofer i runt 10 år nu, den där ser bättre ut!

Ikea, nersågade ben.

Permalänk
Medlem

Fan vad fräscht det ser ut på era bilder. Stilrent.

Visa signatur

Corsair AX 1600i | Z690 Asus Rog Maximus Extreme | G.skill trident Z DDR5 16x2 (32gb)| M.2 Samsung 980 Pro 2 tb | Intel I9-14900ks 24 cores / 32 threads | Uhd 770 > 4xxx series(överpris) | Asus rog 360 mm III | Asus Hyperion gr701 White | Windows 11 Pro 64 bit

Permalänk
Medlem

Byte mina 3 st 1080 skärmar mot en med 2560x1440 upplösning. Så har blivit lite annorlunda vid skrivbordet nu!

Passade även på att göra lite snyggare under skrivbordet.
Blev lite bättre iaf!

Dold text
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gforcer:

Fan vad fräscht det ser ut på era bilder. Stilrent.

Jopp, man blir riktigt avis. Många verkar ha större datorrum än min lägenhet

Är riktigt "compact living" hos mig, så fick väggmontera både skärm och skrivbord i den enda hörnan som är tillgänglig.
Längst nere till höger är även subben till 5.1 systemet för tvn intryckt.
Kommer förmodligen slänga ut datorn (som står nere till vänster), till fördel för en laptop. Spelar nästan bara på ps4:an nuförtiden ändå.
5TB disken från black friday har inte kommit längre än till skrivbordet

Och nej, någon fotograf blir det nog inte av mig.

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för USB-hub du använder?

Då jag är ute efter en är jag lite nyfiken. Nu har jag förvisso en hel del portar på alla skärmar (fyra per skärm) men de är lite osmidiga att använda. USB3-hub med egen ström och minst 5 portar är väl ungefär vad jag har som krav på det jag tänkt skaffa så har någon annan någon de använder de gillar så tar jag tacksamt emot tips.

Skrivet av Flutters:

Byte mina 3 st 1080 skärmar mot en med 2560x1440 upplösning. Så har blivit lite annorlunda vid skrivbordet nu!

http://i.imgur.com/KMvc4yO.jpg

Passade även på att göra lite snyggare under skrivbordet.
Blev lite bättre iaf!

Har du provat att försöka ställa dit dina gamla skärmar vid sidan om, rotera om möjligt? Nu vet jag inte riktigt vad för skärmar du hade innan och är det TN så går rotering bort antar jag. Personligen uppskattar jag skärmar i porträtt-läget, ger bra sidoskärmar med mycket vertikalt utrymme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vad är det för USB-hub du använder?

Då jag är ute efter en är jag lite nyfiken. Nu har jag förvisso en hel del portar på alla skärmar (fyra per skärm) men de är lite osmidiga att använda. USB3-hub med egen ström och minst 5 portar är väl ungefär vad jag har som krav på det jag tänkt skaffa så har någon annan någon de använder de gillar så tar jag tacksamt emot tips.

Har du provat att försöka ställa dit dina gamla skärmar vid sidan om, rotera om möjligt? Nu vet jag inte riktigt vad för skärmar du hade innan och är det TN så går rotering bort antar jag. Personligen uppskattar jag skärmar i porträtt-läget, ger bra sidoskärmar med mycket vertikalt utrymme.

Har lite funderingar på det, men är dock TN, så vetifan hur det kommer bli.
Får väl investera i en till IPS om inte annat

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Ny lägenhet

Iofs är det över 1 år sen jag flyttade till den här lägenheten.
En skön 2:a på 60m² med alkov i vardagsrummet, vilket passade perfekt att placera datorn i.

Datorn med tillhörande skärmar, 3 St Dell 2311H IPS samt 1 st 40" Samsung LED tv.
Högtalarna är kopplade till en förstärkare som hänger under bordet som matas med SPDIF signal från datorn.
Dom är mycket neutrala och liknar ett par närfältsmonitorer i ljudåtergivning.

Bortse från kablarna på golvet.

2 av dom totalt 3 stolarna jag använder mig av, den vänstra är en Kinnarps 9 Serie med geldynor till armbågarna och freefloat.
Kanske det skönaste man kan sitta i.

Routern är en Asus RF-AC87U med en tillkopplad OCZ 128Gb disk som är inkopplad i det gamla routerskåpet i hallen.

Tv:n en 55" Samsung 8000 serie med tillhörande HTPC, resterna som vart över när jag byggde nytt.

Det enda som ska ändras är att skrivaren ska ställas på en hylla för att få lös lite golvyta, blir lättare at städa då.

Permalänk
Medlem

IKEA ftw!

Permalänk
Medlem

^vafan har du på TVn?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

@Ringu: Menade modell

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

Det gamla skrivbordet med begränsat utrymme. ( Antikt skrivbord renoverat och målat av min far. )

Det nya i "höstas"

Lite julpimpat!

Uppdateringen är dock inget skrivbord, utan innertak till Hiss! Väger inte så blodigt mycket men är stabil nog att hålla sig rak trots att gluggen är 225 cm bred, och den har ingen central stötta. Sitter med reglar på väggarna så man slipper ben i vägen.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

@boniz:

Jaha ROG Swift

Permalänk
Medlem

Min nya plats i hemmet. Funderar på någon skön stol också!

Permalänk
Skrivet av zaptoz1:

http://i.imgur.com/SFbm82Q.jpg?1

Min nya plats i hemmet. Funderar på någon skön stol också!

Är bordet 60 cm djup, har själv en med 60 cm pga platsbrist, fundera uppgradera till en stationär från min bärbar. Men det verkar ju ganska trångt som det ser ut hos dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stealth.pilot:

Är bordet 60 cm djup, har själv en med 60 cm pga platsbrist, fundera uppgradera till en stationär från min bärbar. Men det verkar ju ganska trångt som det ser ut hos dig.

60x120cm. Även jag lider av platsbrist och har precis uppdaterat från bärbar -> stationär. Det duger gott men det går knappt att ha andra saker på skrivbordet (t.ex böcker).