får ej SLI att fungera med 2x MSI GTX 980

Permalänk

får ej SLI att fungera med 2x MSI GTX 980

Specs:
2x MSI GTX 980 4G
ASUS MAXIMUS VII RANGER (SLI KOMPITABEL)
BENQ 27" 2710PT -> GRAFIKKORT SLOT #1
BENQ 24" BL2405-> GRAFIKKORT SLOT #2

Har prövat mer flertal titlar spel och det sekundära grafikkortet ligger IDLE hela tiden.

Kikade in i NVIDIA's kontrollpanel och såg detta

Någon som kan hjälpa mig med lite settings och vad som möjligen kan vara problemet?

här är GPU-Z med shadow of mordor igång. finns ingen SLI setting ingame.

Visa signatur

Fractal Design North Mesh (White) | ASUS ROG X570I Strix | AMD Ryzen 9 3900X | ASUS RTX 4080 TUF | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB | Samsung M.2 970 EVO 1TB | Corsair HX850i | EK-Nucleus 240

Permalänk
Proffsmoddare

Maximera 3d prestanda, översta punkten där på nvidiainställningarna. Jag måste klicka i den varje gång jag uppdaterar drivrutiner också.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

pricka i maximera 3d prestanda för att aktivera SLI

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@CrispyCustoms: som tidigare skrivit så ska duvälja maximerad 3d prestanda

Ett tips är även att ansluta båda skärmarna till det översta grafikkortet då det räknas som det primära

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Skrivet av sack:

Maximera 3d prestanda, översta punkten där på nvidiainställningarna. Jag måste klicka i den varje gång jag uppdaterar drivrutiner också.

Fungerade alldeles utmärkt men min sekundära skärm släcktes ned när jag valde "maximera 3d prestanda"

Visa signatur

Fractal Design North Mesh (White) | ASUS ROG X570I Strix | AMD Ryzen 9 3900X | ASUS RTX 4080 TUF | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB | Samsung M.2 970 EVO 1TB | Corsair HX850i | EK-Nucleus 240

Permalänk
Skrivet av CrispyCustoms:

Fungerade alldeles utmärkt men min sekundära skärm släcktes ned när jag valde "maximera 3d prestanda"

Gör som B3H4ppy (eller vad det nu va) skrev och koppla in skärmarna i grafikkort 1!