Bruset ljud i Hyperx cloud 2

Permalänk
Avstängd

Bruset ljud i Hyperx cloud 2

Hej jag har brusigt ljud i hyperx cloud 2 headset man märker det mest när man har låg volym på ljudet men man hör det annars lågt nästan hela tiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SweCake:

Hej jag har brusigt ljud i hyperx cloud 2 headset man märker det mest när man har låg volym på ljudet men man hör det annars lågt nästan hela tiden.

En fråga hade varit bra också. Jag antar dock att du undrar vad det beror på och hur man löser det?

Har du kopplat in headsettet i front- eller bakpanelen på datorn, eller har du separat DAC och hörlursförstärkare?

Har du kopplat in den i frontpanelen så skulle jag prova att byta till bakpanelen istället eftersom kabeln som går från moderkortet till frontpanelen oftast är oisolerad mot elektriska störningar, och inne i datorn finns det en hel del av sådana.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Det är nog inget fel på datorn för att jag har samma problem med mina hyperx cloud 2 att det klickar i dom när jag lyssnar på musik och kollar youtube, så det måste nog vara fel från fabrik med ljudkortet skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Hur gammalt är headsetet?
Tidigare revisioner hade problem med både brus och volym men det borde vara fixat sedan länge. Hur som helst så råder jag dig att kontakta HyperX (EU) , de är väldigt hjälpsamma.

Jag hade problem med alldeles för hög volym på mitt exemplar, oavsett inställningar. HyperX löste det rätt snabbt genom att skicka nya revisionens USB-dongel och deras gigantiska musmatta som plåster på såren, gratis frakt till dörren och behövde inte skicka tillbaka något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hade samma problem.

@SweCake: Jag hade exakt samma problem. Jag skickade ett mail till Kingston's support och fick ett nytt ljudkort väldigt fort, kan inte ha tagit mer än några dagar.

Permalänk
Medlem

@KKay: Kan du länka Kingston EU support hittar det inte?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addiox:

@KKay: Kan du länka Kingston EU support hittar det inte?:)

provade du att googla på "Kingston EU support"?
http://www.kingston.com/en/company/contacts

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

provade du att googla på "Kingston EU support"?
http://www.kingston.com/en/company/contacts

Tack, nu slapp jag länka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tack för länken, nu har jag mailat kingston och hoppas jag får ett nytt ljudkort:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Addiox:

Tack för länken, nu har jag mailat kingston och hoppas jag får ett nytt ljudkort:)

Hej jag är kanske lite sen men där man skrev i Copy of your Proof of Purchase är inte det typ ordernummer och i så fall varför ska man bifoga en fil från datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCake:

Hej jag är kanske lite sen men där man skrev i Copy of your Proof of Purchase är inte det typ ordernummer och i så fall varför ska man bifoga en fil från datorn?

De vill nog ha en kopia på ditt kvitto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCake:

Hej jag är kanske lite sen men där man skrev i Copy of your Proof of Purchase är inte det typ ordernummer och i så fall varför ska man bifoga en fil från datorn?

Nej det är orderbekräftelsen om jag inte minns fel. Bara ta en printscreen på mailet och bifoga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem i över tre år, gick över direkt när jag kopplade högtalarna genom ett ojordat uttag. Testa göra detsamma med din dator.