Har aktiverat just Cause 3 men det finns inte i biblioteket

Permalänk

Har aktiverat just Cause 3 men det finns inte i biblioteket

God jul allesammans! Det är så att jag fick Just Cause 3 i julklapp och registrerade det på Square Enix hemsida är hänvisat på lappen CD-nyckeln står på (Mitt steamacc är självklart linkat till square enix.). Detta är väl för en halvtimme sedan men spelet har fortfarande inte kommit fram i mitt steamlibrary är det någon som vet hur lång tid det brukar ta för att spelet ska komma fram på steam efter man reggat det på hemsidan?

Tack på förhand och ha en fortsatt trevlig jul!

§3.1
Permalänk
Medlem

Du kanske måste aktivera cd nyckeln i steam, det är inte så att du bara gjort en användare på deras sida ?
Annars kan du även testa att starta om steam.

God Jul

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk

Jag har redan gjort det du nämnde inget har dessvärre funkat, jag ska sitta uppe ett tag till och se om något händer annars skickar jag iväg ett mail till dom. Jag tackar dock ändå så mycket för hjälpen! @peji89:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanemaggot:

Jag har redan gjort det du nämnde inget har dessvärre funkat, jag ska sitta uppe ett tag till och se om något händer annars skickar jag iväg ett mail till dom. Jag tackar dock ändå så mycket för hjälpen! @peji89:

Var så lite så !
Steam kan ju vara lite överbelastat nu när det är rea

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk

Tror det ligger något i det, haha! @peji89:

Permalänk
Avstängd

Jag köpte det på skiva när det kom, fick det typ en vecka senare dock, men det var bara att lägga in koden i fodralet i Steam så aktiverades det direkt precis som alla andra steam-koder. Dock tog det ett tag att ladda ner de typ 50GB som spelet utgör. Square Enix kontot sket jag i.

Grymt roligt spel BTW även om det kraschar en del för mig, och trots att det två gånger har raderat min save utan anledning. (Nu gör jag backup på save-filerna efter varje spelning.)

Permalänk
Moderator
Forumledare

*rubrik redigerad, tråd flyttad*

Om du inte är nöjd med mitt förslag på rubrik är det bara att skicka ett PM med ett nytt förslag

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Missade helt att det var en nyckel i förpackningen, man tackar för hjälpen! @snajk:

Permalänk
Avstängd

@Insanemaggot: Fint att höra. I min förpackning fanns det också en kod för lite DLC på ett löst blad, några fordon med vapen och så, vilket var ganska trevligt för en del challenges och sådär. Normalt använder man ju inte så mycket fordon i spelet annars.