Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem

AudioTag säger att det är denna låt. Men jag tycker inte att den låter riktigt lika, kanske det är någon remix på den låten du har hittat.

Permalänk
Legendarisk

Även om det är bra att tänka efter innan man laddar ner och kör okända filer på sin dator så bör man samtidigt vara försiktig innan man anklagar andra för att sprida virus. Är man orolig och inte kan granska innehållet på säkert sätt själv så kanske det räcker att någon (inte alla) tipsar TS om alternativa sätt att dela, postar lite vänlig information till andra att vara försiktiga och sedan avvaktar?

*** Tråd rensad. ***

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Jisses vad ni är paranoida, ni behöver ju inte skrika att det är virus när ni inte har en aning iaf.

Vet inte vilken låt det är, aldrig hört tror jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

AudioTag säger att det är denna låt. Men jag tycker inte att den låter riktigt lika, kanske det är någon remix på den låten du har hittat.

Vad det än är du har hittat, så är det riktigt kvalitativt! I like!

Permalänk
Medlem

@Vatten

Therapy - sound av Jules Rebuffat
https://soundcloud.com/jules-rebuffat/therapy-sound

Unbox Therapy använder beats från den snubben.

EDIT: Jag var för snabb här, detta är bara en slinga av samma ljud.

1. Kände igen musiken från Unbox Therapy så googlade fram denna video https://www.youtube.com/watch?v=-rMURrcp9po

2. I kommentarerna är det en som frågar vad för musik som används i Note 3 bend test.

3. Jag kollar videon, är rätt låt. I kommentarerna är det ingen som vet men skriver att samma musik används i iPhone 6 Plus bend test.

4. I den videon länkade en person den soundcloud låt som jag länkat.

Jag var då för snabb för att kolla så att namnen stämde, men det är ju bättre än det samplet du har nu

Här är musiken från videon https://youtu.be/znK652H6yQM?t=1m19s

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk

NRJ radiokanal, vem är artisten

Hej, alla har ju hört att Charlie Puth s låt see you again har speats sönder totalt. NRJ spelar rätt så ofta en remicad upp speedad låt av denna. Jag har letat och letat men kan ej hitta. Är det någon kanske vet var den finns att lyssna på?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Den du länkar är originalet alltså inte den upp speedade versionen

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Inga av dessa?
https://www.google.se/search?q=wiz+khalifa+see+you+again+remi...

Vet att NRJ har DJ's som mixar live ibland. Kan vara någon mashup mellan två remixade låtar de kör. Har inte lyssnat själv.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns en funktion på NRJ:s hemsida som kan svara på vilken låt som spelades en viss dag och tid, kanske kan vara till hjälp?

http://www.radioplay.se/nrj/music

Permalänk
Testpilot

Flyttade in NRJ-frågan i den stora frågetråden om musik och film, den passar bättre här.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en film där huvudpersonen hoppar in i en taxi och sedan får hjälp av taxichaffisen med någon elektronikpryl (kan vara en telefon) i hans lägenhet. I slutet av filmen får man se att taxichaffisen tar på sig en militärklädsel och visar sig vara en rysk agent. Har för mig att det är en film där telefonen tvingar huvudpersonen att göra vissa saker genom hot.

Permalänk
Avstängd

Söker en film som heter något i stil med "Den lilla närbutiken" fast på Engelska.
Handling en Rik snubbe kanske skådespelare råkar bli kvarglömd i en förort och han hittar till en liten affär.
Hela filmen utspelar sig i affären där han fattar tycke för en tjej i snabbkassan.
Tacksam för Citerat svar så jag ser det <3

Permalänk
Medlem

Vad heter låten i gumball 3000 introt som går på tv6 på måndagar?
Typ dubstep liknande låt?

Visa signatur

CPU: I5 3570K / GPU: Asus GTX 680 DC2 OC / Motherboard: MSI Z77-GD65 ATX / RAM: Corsair 16GB CL10 1600MHz Vengeance LP / SSD: Intel 320 180GB / Chassi: Cooler Master Black & White / PSU: FSP Aurum 650W 80+ Gold / HDD: WD Green 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jopp<3:

Söker en film som heter något i stil med "Den lilla närbutiken" fast på Engelska.
Handling en Rik snubbe kanske skådespelare råkar bli kvarglömd i en förort och han hittar till en liten affär.
Hela filmen utspelar sig i affären där han fattar tycke för en tjej i snabbkassan.
Tacksam för Citerat svar så jag ser det <3

Mina ursäkter om jag bara leder dig på sidospår, men "Notting hill" är väl precis det temat, fast med omvända könsroller?
Tänker du på en annan film?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Hittade namnet nu den heter 10 saker eller färre fast på engelska.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jopp<3:

Hittade namnet nu den heter 10 saker eller färre fast på engelska.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, den här?
http://www.imdb.com/title/tt0499603/

Aldrig hört talas om den om jag ska vara ärlig, men Morgan Freeman brukar ju alltid vara bra

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har en väldigt svår med väldigt lite att gå på.

Jag såg någon film/serie när jag var liten på 80-talet och det enda jag kommer ihåg är att i början så är det en annan planet och en man står och klyver små varelser med ett stort svärd.

Jag har för mig varelserna såg ut som de där plastbadleksakerna man hade som liten som var en boll med ett antal tjocka piggar på. Funderar på om de kanske var rosa eller nåt.

Problemet med att ha sett grejer som liten är att man inte egentligen kommer ihåg om det ens var tecknat eller riktiga skådespelare, men jag tror inte det var tecknat.

Eftersom det var på 80-talet så borde det ju varit något som gick på SVT 1/2 egentligen.

Jag vet att jag trodde att det var Vägen till Gyllenblå , med barnen som inte får skratta, men där var det aldrig någon sådan scen med svärd, så jag letar vidare då och då när jag minns scenen.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Jag såg någon film/serie när jag var liten på 80-talet och det enda jag kommer ihåg är att i början så är det en annan planet och en man står och klyver små varelser med ett stort svärd.

Åh, åttiotal.

Skrivet av blackeagle:

Jag har för mig varelserna såg ut som de där plastbadleksakerna man hade som liten som var en boll med ett antal tjocka piggar på. Funderar på om de kanske var rosa eller nåt.

Aha! Jag tror att serien hette Crash - Truslen fra det sorte hul och handlade om Birger, vars pojkrum egentligen var ett rymdskepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Åh, åttiotal.
Aha! Jag tror att serien hette Crash - Truslen fra det sorte hul och handlade om Birger, vars pojkrum egentligen var ett rymdskepp.

JA! TACK!

Den måste det vara. Synd att det inte verkar gå att se alla avsnitt någonstans eller få tag i så jag kunde letat upp just den scenen med svärdsgubben, men det där flygande vita rummet kände jag igen direkt när jag såg det

EDIT: Jo, om man läser alla länkar på wikipedia så...
http://www.dr.dk/bonanza/serie/unge_og_satire/crash.htm

EDIT2:

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Jag kan inte hitta ett gitarrsolo som är med i en svensk film eller något. I scenen jag pratar om så kommer en man och en kvinna hem till sin lägenhet, kvinnan i en vit brudklänning och börjar ta av sig den och mannen tar upp en elgitar och sätter sig i köket och börjar spela ett riktigt mysigt gitar solo. Vet någon var det kommer ifrån?

Permalänk
Medlem

Söker namn på en äldre tecknad film

Hej!

Som titeln lyder så söker jag en gammal tecknad film som jag kommer ihåg från när jag var yngre.

Den började med att det var storm med regn och blåst. Staden håller på att översvämmas så hela staden hjälps åt att bygga en mur med sandsäckar.

Trycket blir för mycket och jag tror att pappan till huvudpersonen dog.

Det skulle verkligen göra min bakis söndag om någon vet namnet på filmen som jag eftersöker!

Permalänk
Skrivet av Chilluminati:

Någon som vet vad denna låt/remix heter?
https://soundcloud.com/t3h-payne/song

Tack till alla som tar sig tid till att hjälpa mej hitta den! God jul på er!

så här ett år senare letar jag fortfarande efter remixen eller låten före "Flay you alive".

Mvh

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta film titel om en massaker/skjutning

OBS: PLOT PLOT PLOT

Har letat efter denna film åtskilliga gånger eftersom den är så hemskt tragiskt.

Story: En man (tror det är från Australien) som jag har för mig blev mobbad/retad av bland annat barn. (han var vuxen) väljer att vid ett tillfälle skjuta barnen som kommer och hälsa på han. Har för mig dem ska bråka med honom. Sedan går han vidare, in i hus och mördar folk. bland annat (har jag för mig) att han dödar en hel familj i ett hus. bland annat unga barn.
Det tar lång tid innan skjutningen upphör då polisen ej kan ta sig till detta område snabbt. Därför jag har för mig att det skedde i Australien. I en glesbyggd.
Jag är helt övertygad om att jag har sett denna filmen och valde då bara en kolla skjutningen eftersom den verkade extremt tråkig. Men har tänkt på den i flera år. Har för mig att filmen är gjord på 90talet kanske 00-talet.

Please Please hjälp mig.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*inlägg inflyttat*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Letar efter en film och jag kommer bara ihåg en scen. Den är relativt ny, efter 2000.
En person blir hängd i ett rum och rör inte en min, tittar bara på sin hitman som sitter vid ett skrivbord. Hitman får ett samtal om att han inte ska hänga personen eller något sådant. Får lite vibbar av att Bruce willis är med, men jag är inte säker =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Letar efter en film och jag kommer bara ihåg en scen. Den är relativt ny, efter 2000.
En person blir hängd i ett rum och rör inte en min, tittar bara på sin hitman som sitter vid ett skrivbord. Hitman får ett samtal om att han inte ska hänga personen eller något sådant. Får lite vibbar av att Bruce willis är med, men jag är inte säker =/

Sin City?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grapnel:

Sin City?

Tror inte det, har för mig att den var i färg.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Letar efter en film och jag kommer bara ihåg en scen. Den är relativt ny, efter 2000.
En person blir hängd i ett rum och rör inte en min, tittar bara på sin hitman som sitter vid ett skrivbord. Hitman får ett samtal om att han inte ska hänga personen eller något sådant. Får lite vibbar av att Bruce willis är med, men jag är inte säker =/

Machete, alternativt Machete Kills.