DICE utvecklar nästa Battlefield

Permalänk
Medlem

WW2 snälla. Fan det kommer ju inget annat än moderna krigsspel nu för tiden.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Bara Mashtuur City, Strike At Karkand och Songhua Stalemate kommer med så blir jag nöjd.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Inaktiv

Härligt! Trots en skakig lansering av BF4 så tycker jag ändå att Dice levererade. Lite osäker på om jag gillar BF3 eller BF4 mest i serien dock, 4an var en förbättring på ett flertal punkter.

Samtidigt hade jag gärna sett lite mer historiska tidpunkter med, Vietnam och WW2 i Frostbite motorn skulle kunna bli trevligt. Kanske WW1 med, det är ju ett område Dice inte petat på innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: nja inte direkt. Det är knappt några turneringar förutom de som Activision sponsrar.

Permalänk
Medlem

WW2... jag vet inte alltså. Medal of Honor Allied Assault, COD 1 o 2, Day of defeat, BF 1942. Visst har WW2 ett visst nostalgiskt skimmer över sig, men jag känner mig fortfarande mätt på den eran.
Ska det va WW2 måste det va trovärdigt, dvs jag vill se hakkors-flaggor vaja och soldater med SS totenkopf-emblem. Förmodligen lika sanolikt som att vi komnmer få en ny Middle Eastern Coalition i BF5...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Det är svårt att inte vara skeptisk till nya BF-spel nuförtiden - vågar man hoppas på att de äntligen överger det vedervärdiga koncept som kallas Battlelog? Att de återgår till väldefinierade klasser, och inte ger varenda roll tillgång till i princip alla vapen? Att de starkt begränsar skillnaden mellan olika vapen och sikten, för att inte göra spelet till en enda stor "grindfest" i jakten på det bästa? Att spelet ö.h.t. är färdigt när det släpps?

Nja... Har svårt att tro detta - men den som lever får se.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad för tid och miljö det blir.
Oavsett så har det gjorts förut och folk kommer hissa och dissa det. Själv känner jag i all fall att jag inte vill ha mer gadgets, lock-on och "teknisk assistans".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

WW2... jag vet inte alltså. Medal of Honor Allied Assault, COD 1 o 2, Day of defeat, BF 1942. Visst har WW2 ett visst nostalgiskt skimmer över sig, men jag känner mig fortfarande mätt på den eran.
Ska det va WW2 måste det va trovärdigt, dvs jag vill se hakkors-flaggor vaja och soldater med SS totenkopf-emblem. Förmodligen lika sanolikt som att vi komnmer få en ny Middle Eastern Coalition i BF5...

Inte som att Wehrmacht faktiskt använde sig av de.
Sedan finns det Red Orchestra 2 som är en av de bättre skjutarspelen ute just nu

Permalänk
Medlem

WWII tack! WWI kan också funka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilseledd:

Sedan EA-uppköpet har DICE, ärligt talat, varit en besvikelse. Pumpar BF-spel snabbare än Maxi skiter ut The Sims spel. Pinsamt och dåligt. Avgå.

Känslan är samma här, att vissa spel släpps lite väl ofta för att ens ha en chans att vara nya och framförallt fungerande. Dock ska det sägas att Battlefield-serien (undantag för Hardline som var en liten spinoff) alltid har haft ett mellanrum mellan releaser på 2-3 år.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Gillar med WW2-stuk på spelen jag med. Jag älskade Battlefield 3, och tycker det kunde fått hållt sig i i alla fall 3 år innan nästan Battlefield kommer. Det går alldeles för fort mellan spelen. Det gör att jag inte känner mig sugen att köpa fler spel. Jag som tar mer tid på mig att gå igenom alla delar av spel tycker det går alldles för snabbt innan nästa nya spel kommer.

Edit: Jag älskade även bad company 2, men jag får det för världen inte att fungera att spela. Det är bara krasch efter krasch efter krasch. Hade jag kunnat, så hade jag spelat det hela tiden jämte de nyare varianterna. Jag har provat alla tricks som finns att tillgå ute på nätet men BFBC2 fungerar helt enkelt inte för mig.... REAL SADFACE.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Jag längtar tills det släpps. Kan bli riktigt bra om de nu utnyttjar allt de lärt sig från BF4 CTE.

Hoppas förövrigt att de inte återgår till WW2.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Tänk en lite tightare stadsbana med Battlefronts-grafik och Battlefields-spelfysik belägen i en mindre Fransk stad 1940 med en Tigertank i hälarna.. Det vore onekligen något att kasta pengarna på!

Permalänk
Medlem

Så nästa Battlefield släpps när AMD Zen kommer ut, eller ska komma i alla fall. AMD Zen bundled och AMD optimerat då kanske? Inte för att jag bryr mig då jag inte spelar så mycket spel längre bortsett några få undantag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på Bad Company 3.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas på ett bf 2.5
Annars så skulle ju Bad Company 3 inte sitta helt fel

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Så nästa Battlefield släpps när AMD Zen kommer ut, eller ska komma i alla fall. AMD Zen bundled och AMD optimerat då kanske? Inte för att jag bryr mig då jag inte spelar så mycket spel längre bortsett några få undantag

Blir det dags för dig att skaffa nytt användarnamn då?

Permalänk

@Hymer: du kan ju bara tänka dig hur många som skulle bli kränkta...

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Trots att Battlefield 4 enligt mig var ett mycket bra spel så var det också väldigt likt Battlefield 3 på många sätt, hoppas på något lite nyare och uppfriskande den här gången!

Permalänk
Medlem

Slutet på kalla kriget skulle vara häftigt. Med Warsav pakten vs NATO och dess allierade i centrala Europa.
Det känns dock långsökt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Hm … Vågar man hoppas på ett långlivat, seriöst, tävlingsinriktat, äkta PC-spel den här gången, månntro?

Jag hoppas i stil med Her Battle(non)sense önskemål.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Pinball Battlefield kanske?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Med premium+ season pass för origin special-erbjudandet 1299 får du inom ett år 4 extra kartor och 11 nya skins som en mod-community absolut inte kunnat göra bättre, snabbare och gratis.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk

Klart det är bad company 3, bad company 2 är det bästa dom har gjort.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inaktiv

dags för ww2 tema ffs, nutida är uttjatat JUST NU. Har polare som håller med om detta.

WWII med bländande grafik (ej bokstavligt talat DICE) hade varit väldigt coolt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trazer:

Bara Mashtuur City, Strike At Karkand och Songhua Stalemate kommer med så blir jag nöjd.

Exakt. Otroligt att nötterna inte fick med dessa i bf4. Bra dom gjorde några andra skapliga inf banor dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryeshack:

Rätt komiskt detta. DÅ EA nyligen ville att BF skulle bli populärt inom e-sport. Det funkar inte att släppa ett nytt BF vartannat år då.

Källa: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151211/ea-storsatsar-pa-e...

De kan säga vad de vill, samma saga varje gång ett nytt BF var pågång. Varje gång har e-sport scenen frågat efter funktioner för att BF skall funka för e-sport och varje gång ett nytt BF släpps så upfyller de inte kraven. Likaså när de pratade om att BF är "PC" först.

EA kommer inte tjäna pengar att släppa ett BF och låta den ligga två tre år utan behövs att mjölkas, om det blir Battlefront 2 eller Battlefield 10 spelar ingen större roll, bara det fortsätter likt Call of Duty och får förhandsbokningar och season pass miljoner sålda första veckan så det ser bra ut när kvartalet är slut och aktieägarna ser att värdet stiger på deras investeringar.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Inte som att Wehrmacht faktiskt använde sig av de.
Sedan finns det Red Orchestra 2 som är en av de bättre skjutarspelen ute just nu

Wehrmacht hade inte SS-emblem, det är jag medveten om. Jag drog lite exempel bara. Det är viktigt med detaljer för att få rätt atmosfär i ett WW2 spel, annars riskerar det bara bli platt och krystat.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Rätt så tydligt att det blid Battlefield Bad Company 3, med tanke på detta: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/197070-battlefield_bad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViKtoRr15:

Rätt så tydligt att det blid Battlefield Bad Company 3, med tanke på detta: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/197070-battlefield_bad...

Som sades tidigare i tråden så har webhallen haft den uppe i något år tyvärr.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II