Permalänk
Medlem

Stifta tp kabel i denna dosa, hur?

Ska dra nytt nätverkskablage och tänkte utnyttja gamla dosor som sitter uppe i taket, extremt mycket jobb att byta ut dem. Dessa är dock 15+år gamla, hur ska jag stifta en tp kabel i denna för att följa B standard?, se bild:

http://i.imgur.com/1d00gf9.jpg

http://i.imgur.com/RP5f45g.jpg

Visa signatur
Permalänk

Det... vetefan.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | 32 GB DDR4 3600mhz | Asus TUF RTX 3080 OC | 980 PRO 1TB M.2|
Asus VG279QM | MSI MAG TOMAHAWK X570 | Corsair HX 850 | Noctua NH-DH15 |

Permalänk
Medlem

@TuX81: Det ser ut som TIA/EIA-568A men jag kan ha fel. Om du plockar upp (Google) hur ett vägguttag ska se ut med B-standarden så ser det inte rätt ut.

Hoppas det är till någon hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar vara helt vanliga uttag. De utan färg är helt enkelt föregående färg plus vit, dvs den randiga.

Finns många guider, bara att googla eller kanske använda Kjell & Co guide som jag använde en gång i tiden.

Edit: Kan ju vara A-standarden enligt ovan, isf är det bara att ansluta enligt A i andra änden också så bör det fungera.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av enkoppte:

@TuX81: Det ser ut som TIA/EIA-568A

Säger mig inget, får Gåggla på det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Verkar vara helt vanliga uttag. De utan färg är helt enkelt föregående färg plus vit, dvs den randiga.

Finns många guider, bara att googla eller kanske använda Kjell & Co guide som jag använde en gång i tiden.

Edit: Kan ju vara A-standarden enligt ovan, isf är det bara att ansluta enligt A i andra änden också så bör det fungera.

Finns ett inringat B på dosan om det har med standarden att göra... Har testat som du nämner ovan men gav 0 i kontakt vid inkoppling.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@TuX81: Det ser ut som A-standarden.