Permalänk

Hjälp med upgradering

Tänkte uppgradera min dator lite, och kan behöva lite tips. Tycker den börjar bli aningens slö efter 3+ år nu. Den används till surf och spel. Vad tycker ni jag borde börja med för att förbättra standarden? Nu letar jag inte efter det allra dyraste, men skit behöver det heller inte va.

Detta är vad jag har nu.
2 st XFX R7900 Ghost ddr3
Corsair RM850 watt
AMD FX 8350 8 core processor
Sabertooth 990FX R2.0
12 gb ram delat på 4 minnen

Jag har inte byggt den själv och kan knappt något om delar och vad man ska tänka på. Så finns det någon i Jönköping som kan hjälpa mig så får man naturligtvis betalt för det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedishHerring:

Tänkte uppgradera min dator lite, och kan behöva lite tips. Tycker den börjar bli aningens slö efter 3+ år nu. Den används till surf och spel. Vad tycker ni jag borde börja med för att förbättra standarden? Nu letar jag inte efter det allra dyraste, men skit behöver det heller inte va.

Detta är vad jag har nu.
2 st XFX R7900 Ghost ddr3
Corsair RM850 watt
AMD FX 8350 8 core processor
Sabertooth 990FX R2.0
12 gb ram delat på 4 minnen

Jag har inte byggt den själv och kan knappt något om delar och vad man ska tänka på. Så finns det någon i Jönköping som kan hjälpa mig så får man naturligtvis betalt för det

1. Budget?
2. För en speldator bör du prioritera en Intel processor med tillhörande moderkort, t.ex Intel i5 4690k och ett Z97 moderkort.
3. Gällande monteringen kolla den bifogade länken. http://www.sweclockers.com/forum/trad/1196197-gratis-hjalp-vi...
4. Exakt vad för modell är det på grafikkorten? Ladda ner GPU-Z eller CPU-Z för att kolla upp modell.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

1. Budget?
2. För en speldator bör du prioritera en Intel processor med tillhörande moderkort, t.ex Intel i5 4690k och ett Z97 moderkort.
3. Gällande monteringen kolla den bifogade länken. http://www.sweclockers.com/forum/trad/1196197-gratis-hjalp-vi...
4. Exakt vad för modell är det på grafikkorten? Ladda ner GPU-Z eller CPU-Z för att kolla upp modell.

Budget kanske 5-6 papp just nu beroende på vad ni tycker behöver uppgraderas. Sen behöver jag inte ta allt nu utan tänkte byta lite pö om pö.
Grafikkorten är AMD Radeon HD 7970

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedishHerring:

Budget kanske 5-6 papp just nu beroende på vad ni tycker behöver uppgraderas. Sen behöver jag inte ta allt nu utan tänkte byta lite pö om pö.
Grafikkorten är AMD Radeon HD 7970

Avvakta mellandagsrean, se efter om något Haswell/Devil´s Canyon system och grafikkort dyker upp till bra priser. t.ex Intel i5 4690k/4790k och ett Z97 moderkort, lämpliga grafikkort är GTX 970-980/Ti och AMD Radeon 390/390x. Grafikkortet är enbart nödvändigt om du känner att grafikkortet inte räcker till.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

En ren installering av ditt operativsystem på en ssd disk torde vara ett av de billigare sättet att snabba upp din burk. Därefter kan du ta beslut om att upgradera din cpu med mera.

Skickades från m.sweclockers.com