Hjälp att sätta ihop en gaming dator/HTPC under Svarta fredagen!

Permalänk
Medlem

Hjälp att sätta ihop en gaming dator/HTPC under Svarta fredagen!

Hej vänner, med tanke på hur mycket tid jag tillbringar framför datorer så är det rätt fantastiskt hur lite jag vet om dom. Jag behöver er hjälp med att sätta ihop en dator med så mycket kräm som möjligt inom budget, men i och med att jag aldrig har byggt en dator själv är det nog bäst är den levereras monterad.

Tanken är att datorn ska fungera som ett mediacenter men även ersätta mitt XBOX360 och Nintendo Wii. Den kommer att stå i vardagsrummet där mina förhoppningar är att:
+ Streama film med XBMC via NAS-hårddisk
+ Lira spel via Steam samt emulatorer via Hyperspin
+ Inte störas alltför mycket av ljudet från datorn
+ Det finns utgångar till receiver och tv (gillar både ljud och bild)
+ Operativsystem måste ingå
+ Det går att beställa allt från en och samma sida för att underlätta beställningen samt att den ska kunna monteras innan leverans.

Fördelaktigt är det om chassit är av typen Mini-ITX, då den kommer att stå bredvid tv'n. Någon skärm kommer inte att behövas och min budget är 8-12 000:-. Är även student så studenterbjudanden är okej!

Vad tror ni, är detta realistiskt och får jag ut tillräckligt med kraft i den här datorn för att uppnå det jag vill?

// Gottlieb

Permalänk

https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=16250... mosade ihop denna för 6.5k från komplett.se rea. Icke mitx. Men byt moderkort och chassi för all del? Kan du lägga 10k har du nog råd med deras 970 från rean med

Visa signatur

AMD 4850e - 2x2GB Corsair XMS2 5-5-5-18 - Gigabyte GA-MA78G-DS3H - Grafikkort sökes.. idéer?