Permalänk

Söker nytt Headset

Hej!

Jag fyller snart år och hade tänkt fixa lite pengar till ett nytt headset men hittar tyvär inget som verkar intressant. Jag söker ett headset med bra ljud för cs go och gärna en bra mic

Om ni har några förslag på headset så får ni gärna dela med er av dom

Permalänk
Medlem

Rekommenderar AKG K550
Edit: Satt på föreläsning.

Har tidigare använt QPAD QH 90 som är ett utmärkt alternativ som inte kostar speciellt mycket, och då får du micen med. Använde mina dagligen I över 2.5 år.

Har även haft Shure 1540 som var gudomliga till musik men jag gillade dom inte riktigt till Cs, sen så kostar dom betydligt mer.

Nyligen ersatte jag mina QPAD med AKG K550 som jag rekommenderade ovan som jag tycker är bättre på alla punkter jämfört med QH90, dessa kostar 990kr på rea för tillfället. Nackdelen är att du får skaffa en separat mikrofon

Permalänk
Medlem

Det enda som kommer hända är att folk rekommenderar det headset dom för tillfället sitter med. Det du bör göra är istället att läsa runt lite för att bilda dig en egen uppfattning vad som finns där ute och sedan, om du har möjlighet, provlyssna de lurar du är intresserad av.

Med det sagt så är Qpad QH-90 ett par utmärkta hörlurar som ofta går att hitta till bra pris. Jag skriver hörlurar då jag inte har någon erfarenhet av micen men jag har svårt att tänka mig att den ska vara så mycket sämre än andra headset i den prisklassen.

Undvik i alla fall Steelseries Siberia V2, objektivt OCH subjektivt värdelös ljust.

Permalänk

Tack för båda svaren. Jag ska ta och kolla på det ni har rekommenderat

Permalänk
Medlem

JAg kollar också efter nytt headset.
det lutar åt QPAd QH-90 pga pris och många verkar vara nöjda med det.
jag har inget problem med slutna lurar utan går dagligen med sånna på jobbet bla.
JAg har också kollat på Razor Blackshark 2.0 också dom var väldigt sköna men den saknar volymkontroll + att dom är dubbelt så dyra men dom verkar vara kvalitetbygge.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc