Valve inleder utrullningen av Steam Machines

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Det är väl typ bara ps3 som varit uppe i de summorna?

Och jämför man med hur mycket PC man fick för 6-8000Kr på den tiden så var PS3 betydligt mer prestanda i.

Skrivet av star-affinity:

Håller inte riktigt med. Kör Destiny på PS4 rätt ofta – det går stabilt i 30 bilder per sekund oavsett vad som händer på skärmen och när man styr med handkontroll tycker jag det är helt okej med den bildfrekvensen i 1080p. Dessutom ser det oftast väldigt snyggt ut. Klart man hellre hade haft 60 bilder per sekund, men spelet är som sagt underhållande och ser bra ut, så tycker nog kritiken mot konsolerna är lite väl hård ibland.

Det finns ingen ursäkt för konsolerna idag.. Det är X86-chip som sitter i, alltså borde de kunna trycka i ett eller ett par 980TI och höja priset, så hade man haft 60FPS konstant och väldigt fin grafik. Men istället väljer man någon slags integrerad lösning som inte presterar.. Jag vet inte men 30FPS känns inte direkt som det är något flyt i när man är van med högre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har svårt att se hur någon ska välja detta över en PS4/XBONE, spelutbudet är sämre och det räcker för att avskräcka de som kanske inte är så intresserade utan bara vill spela spel i vardagsrummet.

De som vill spela i vardagsrummet som vill ha en PC-upplevelse har säkerligen en dator av såpass hög standard att steamlink är ett vettigare alternativ.

Spekulera kan man ju alltid göra men jag tror det är en svår marknad, allra helst nu när konsolerna gått ner ytterligare i pris.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Kört steam på min dator med Linux mint i något år, och då framförallt Dota 2 och the witcher 2, är stabilt men aningen sämre prestanda än på windows. Oavsett om detta floppar initialt eller inte så är det riktigt kul för alla som gillar linux!

Visa signatur

BOOOM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det finns ingen ursäkt för konsolerna idag.. Det är X86-chip som sitter i, alltså borde de kunna trycka i ett eller ett par 980TI och höja priset, så hade man haft 60FPS konstant och väldigt fin grafik.

Tror det delvis kan vara så att den ska kunna vara rätt tyst och liten också, idag har vi ju visserligen HBM som kan dra ner storleken på grafikdelarna men risken för att få en högljudd dammsugare till spelkonsol vill nog de flesta avstå samt att en "vettig" prispunkt gör även att folk köper mera, de som haft en PS3 eller X360 uppgraderar hellre. Tror varken Sony, Microsoft eller spelutvecklarna vill ha en massa folk som såsar på 10 år gammal hårdvara och skriker om nya spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DominatorPC:

Seriöst, vad baserar du det på ?
Processorn är bättre ja men för ändamålet nej , och gpu`n ett 5850 likvärdigt med ett modifierat 7870 ? Var någonstans ?

På youtube Linustech eller nåt, ett GTX480 klarade av vissa speltitlar bättre än vad ps4'an kunde.

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Spelstödet är större för Steam machines än vad Xbone och PS4 hade vid sin launch. Tänk på det.

Jag tänkte en stund och kom fram till att det var dålig jämförelse.
det är en smått modifierad PC som man smällt in linux med steam GUI

Xbone och PS4 är något helt annat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

Jag tänkte en stund och kom fram till att det var dålig jämförelse.
det är en smått modifierad PC som man smällt in linux med steam GUI

Xbone och PS4 är något helt annat

Xbone är väl ett nedlåst win 8? (Snart 10)

Ps4 är väl baserad på Linux? Hårt nedlåst.

Så, så mycket skiljer det inte

Man borde kunna fulhacka in ett upplåst os till konsolerna så får man en rolig HTPC

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och jämför man med hur mycket PC man fick för 6-8000Kr på den tiden så var PS3 betydligt mer prestanda i.

Var det verkligen mer prestanda i en PS3:a?

På grund av dess Cell-processor då antar jag? Vilket väl också var den stora nackdelen samtidigt... eftersom det var svårt att utveckla spel som drog nytta av den?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ozzed:

Och jämför man med hur mycket PC man fick för 6-8000Kr på den tiden så var PS3 betydligt mer prestanda i.

Samma gäller ju idag. Man får bra mycket mer spelmaskin för 3000 spänn om man köper en konsol än en ny dator ;).
But i get your point. Du vill ha dyrare konsoler för de som spelar mer seriöst.

Skrivet av Ozzed:

Det finns ingen ursäkt för konsolerna idag.. Det är X86-chip som sitter i, alltså borde de kunna trycka i ett eller ett par 980TI och höja priset, så hade man haft 60FPS konstant och väldigt fin grafik. Men istället väljer man någon slags integrerad lösning som inte presterar.. Jag vet inte men 30FPS känns inte direkt som det är något flyt i när man är van med högre.

Det är ingen som försökt sig på en ursäkt att det inte är tekniskt möjligt heller va?
Det handlar snarare om en välavvägd prispunkt som kan nå en bredare massa.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Visst, men titta t. ex på en PS2 jämfört med dåtidens PC.. grafiken var liksom i en helt annan liga. Men efter det gick man över till att konsolgrafik kvittar för "det ska ändå bara vara fyllespelande med polarna i vardagsrummet" typ.. och priserna för nästa generation ligger plötsligt mellan 3-4000Kr istället för 6-8000Kr. Jag tycker inte att det är en bra utveckling.

Du har dåligt minne. Ps3 kostade just 6000-8000 vid lanseringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Du har dåligt minne. Ps3 kostade just 6000-8000 vid lanseringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Var väl kanske en gradvis övergång då. PS4 är klen jämfört med en PC, och, kanske det viktigaste, var så redan vid lansering. Och det var definitivt inga 6-8000Kr.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Presterar spel till dessa maskiner bättre än samma spel på liknande hårdvara fast med windows?
Och kan de billigaste tävla mot konsolerna?

Beror på hur man ser det, grafikmässigt kanske, helhetsmässigt? Inte en chans.

Skrivet av Ozzed:

Jag tror att detta kan bli jättebra. Jag saknar tiden när konsoler kostade 6-8000Kr och faktiskt piskade skiten ur PC rent prestanda och grafikmässigt. Men nu är ju konsoler mer eller mindre billigt skit som resulterar i att grafiken ser skit ut och 30fps räknas som "Guldstandard", blä

Jag ser definitivt att de finns en niche att fylla här, och jag tror att Steam Machines är rätt väg att gå!

Konsolerna piskar PC på tårna än idag, du vet allt handlar inte om fps eller detaljer, utan det finns mer som är viktigare än fps och lite detaljer när man spelar.

Skrivet av Stenkul:

Behövs dock inte mycket till PC för att tävla mot konsolerna :P, en gammal 2500k och en GTX480/HD5850 presterar ju bättre än vad PS4'an gör under samma omständigheter..

Det behövs betydligt mer, och så glömmer du mjukvaran, integration mm.

Skrivet av Ozzed:

Visst, men titta t. ex på en PS2 jämfört med dåtidens PC.. grafiken var liksom i en helt annan liga. Men efter det gick man över till att konsolgrafik kvittar för "det ska ändå bara vara fyllespelande med polarna i vardagsrummet" typ.. och priserna för nästa generation ligger plötsligt mellan 3-4000Kr istället för 6-8000Kr. Jag tycker inte att det är en bra utveckling.

Det är en väldigt bra utveckling att priset sjunkit ner till en mer normal nivå, och än idag så klås de flesta PC på fingrarna av en konsol, då allt inte handlar om fps eller max detaljer i allt, då det finns viktigare saker än att köra 120fps då 60fps mycket väl räcker.

Skrivet av Stenkul:

Spelar man med konsolernas inställningar så är det inga problem alls, går man över det så får man oftast problem tack vare opolerad spelkodning i grafikmotorn...Utvecklarna är för lata i dagsläget...Allt handlar om pengar, tur att man kan ta refunds numera

Det handlar inte om att utvecklarna är "lata", utan det handlar om att utvecklarna får för lite tid på sig att göra klart spelen då utgivarna vill få ut spelen så pengarna börjar rulla in. Ex kolla på EA som tryckte ut både Battlefield 3 och Battlefield 4 som båda var långt ifrån klara vid lansering, eller som Ubisoft som också släppt totalt katastrofspel för att inte tala om Warner Bros (Arkham Knight till PC) som måste varit århundradets värsta lansering, och alla de beror till stora delar på att utgivarna / högre chefer vill få ut produkten så snabbt det går så att pengarna rullar in.
Det kan jämföras med ex Rockstar och GTA V för PC som de tog sig tid med, men det vart åt andra sidan också en rätt lyckat lansering mot Ubisoft, Warner Bros och EA´s senaste och mot GTA IV.

Skrivet av Ozzed:

Var väl kanske en gradvis övergång då. PS4 är klen jämfört med en PC, och, kanske det viktigaste, var så redan vid lansering. Och det var definitivt inga 6-8000Kr.

Inte alls, allt handlar inte om fps eller om max detaljer, utan det finns mycket mer som är betydligt viktigare än fps och detaljer.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

Xbone är väl ett nedlåst win 8? (Snart 10)

Ps4 är väl baserad på Linux? Hårt nedlåst.

Så, så mycket skiljer det inte

Man borde kunna fulhacka in ett upplåst os till konsolerna så får man en rolig HTPC

Spel är utvecklade speciellt för Xbone och PS4 samt optimerade för just de maskinerna, vad man borde och vad man kan är två skilda saker.

sen är deras hårdvara mer specialtillverkad än vad steam machines är.

så ja det skiljer rätt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Samma gäller ju idag. Man får bra mycket mer spelmaskin för 3000 spänn om man köper en konsol än en ny dator ;).
But i get your point. Du vill ha dyrare konsoler för de som spelar mer seriöst.

Just så.

[/quote]
Det är ingen som försökt sig på en ursäkt att det inte är tekniskt möjligt heller va?
Det handlar snarare om en välavvägd prispunkt som kan nå en bredare massa.
[quote]

På PC kan man ställa in olika gtafiklägen beroende på hårdvara och om man prioriterar FPS eller ögongodis... Nu är det lite sent, men om man gjort liknande vid lanseringen för t. ex PS4.. Du har vanliga PS4, och sedan har du PS4-x eller vad man nu vill hitta på.. I grunden samma maskin men fetare (och då naturlighvis dyrare) hårdvara.. Spelen är identiska men ställer om sig beroende på vad konsolen rapporterar, så att de som vill kan få 60FPS extreme-läge och de som har tunnare plånbok/inte bryr sig kan tuffa på i 720P/30fps. Jag ser inte det som orimligt, och spelen behöver inte göras om nämnvärt. Enda nackdelen är väl att det blir något längre testperiod innan spelen släpps.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Blir det nog stor "install base" med steam machines ute hos konsumenter så kommer även spelen från publishers följa efter.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Ska det va en Steam Machine så ska det va en Falcon Tiki!
https://www.falcon-nw.com/desktops/tiki

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det finns ingen ursäkt för konsolerna idag.. Det är X86-chip som sitter i, alltså borde de kunna trycka i ett eller ett par 980TI och höja priset, så hade man haft 60FPS konstant och väldigt fin grafik. Men istället väljer man någon slags integrerad lösning som inte presterar.. Jag vet inte men 30FPS känns inte direkt som det är något flyt i när man är van med högre.

Visst, det är X86-chip men tror knappast det bara är att sätt i nytt grafikkort och sen är det ”klart”. Kanske i Xbox One som kör Windows?

Starwars Battlefront rullar i 60 FPS på PS4 (men har hört att det går ned lite lägre när det är mycket action).
Men som sagt, gärna att man sett bättre hårdvara i konsolerna. Kan dock förstå att det blir enklare för utvecklarna och stabiliteten om inte hårdvaran ändrar sig hela tiden, så det är inte bara nackdelar med att konsolerna är som de är.

Skrivet av FireFox:

Ska det va en Steam Machine så ska det va en Falcon Tiki!
https://www.falcon-nw.com/desktops/tiki

Öhh, en dator och ett glas vin?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Spelstödet är större för Steam machines än vad Xbone och PS4 hade vid sin launch. Tänk på det.

Med tanke på att det är tänkt som något slags substitut för en Windows-dator vore ju allt annat katastrofalt. Sedan så, större? Mja, sett till kvantitet ja, men kvalitet? Har inte så bra koll på exakt vilka spel som inte fungerar, men det handlar om många av de större har jag förstått.

Hade vart spännande om spelutbudet kunde matcha Windows, men nu ser jag inte riktigt vem som skulle ha nytta av dessa. De med specifika spelönskemål, antar jag. Du kan få Steam Link för en tiondel av priset, och om du inte redan har en Windows-dator du kan streama ifrån så känns det dumt att ge upp spelstöd för.. ja, vad, egentligen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

felet varför detta kommer floppa är ju att dom kör linux, alla vet ju hur spelprestandan är på den, dom skulle kört windows istället, rätt överpris också och långt ifrån alla spel stöds så tror inte detta kommer slå igenom närmaste tiden direkt..

Permalänk
Medlem

Enligt länken under artiklen
Bästa pris på BRIO Klassiskt Ånglok 33617
Pink or blue
79 kr
Stor & Liten
99 kr
Uppolek
99 kr

Verka ju finnas lite billigare "steammachines" än de ni nämner i artikeln? Lite källkoll innan man skriver en artikel tack! Svaret var ju inte långt bort.

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Avstängd

Hoppas den blir populärare än xbox och playstation, svårt att sno kunder med högre pris dock.

Permalänk
Medlem

Som att köpa en dator fast utan windows. Njae, jag har svårt att se att detta ska lyckas.
För pengarna en Steammachine kostar hade jag hellre köpt en Windows-PC och lagt in Big Picture.

Köpa Steammachine för att det är mekfritt? Ärligt talat så hade jag hellre köpt en PS4/X1 då!

Permalänk
Avstängd

En bunt tråkiga pessimister i den här tråden. Klart som tusan att man kan skaffa sin egen lilla skitdator istället för Steam Machine. Poängen är att vi har äntligen en distributör/företag som försöker sig på att slå in sig på den tröga gaming-marknaden med ett nytt koncept och ett fritt operativssystem. Ingen bryr sig om vanliga Svensson kör sin egen custom-made linux-dator, utan här är det äntligen ett stort företag vilket förhoppningvis öppnar upp ögonen för speltillverkarna att se bortom Windows-världen. Dessutom kan det vara lättare för speltillverkarna att anpassa spelen för hårdvaran som används i Steam Machines istället för alla hundratusental Svensson-konfigurationer.

För mig blir det iaf ett givet köp.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Beror på hur man ser det, grafikmässigt kanske, helhetsmässigt? Inte en chans.
Konsolerna piskar PC på tårna än idag, du vet allt handlar inte om fps eller detaljer, utan det finns mer som är viktigare än fps och lite detaljer när man spelar.
Det behövs betydligt mer, och så glömmer du mjukvaran, integration mm.
Det är en väldigt bra utveckling att priset sjunkit ner till en mer normal nivå, och än idag så klås de flesta PC på fingrarna av en konsol, då allt inte handlar om fps eller max detaljer i allt, då det finns viktigare saker än att köra 120fps då 60fps mycket väl räcker.
Det handlar inte om att utvecklarna är "lata", utan det handlar om att utvecklarna får för lite tid på sig att göra klart spelen då utgivarna vill få ut spelen så pengarna börjar rulla in. Ex kolla på EA som tryckte ut både Battlefield 3 och Battlefield 4 som båda var långt ifrån klara vid lansering, eller som Ubisoft som också släppt totalt katastrofspel för att inte tala om Warner Bros (Arkham Knight till PC) som måste varit århundradets värsta lansering, och alla de beror till stora delar på att utgivarna / högre chefer vill få ut produkten så snabbt det går så att pengarna rullar in.
Det kan jämföras med ex Rockstar och GTA V för PC som de tog sig tid med, men det vart åt andra sidan också en rätt lyckat lansering mot Ubisoft, Warner Bros och EA´s senaste och mot GTA IV.
Inte alls, allt handlar inte om fps eller om max detaljer, utan det finns mycket mer som är betydligt viktigare än fps och detaljer.

De flesta (speciellt här inne) ser det grafikmässigt om man jämför vilken plattform som är bäst, och då är faktorer som fps och detaljnivå de troligtvis främsta parametrarna. Möjligen ska generellt flyt (renderingstider) och responstider räknas med också, vilket knappast är till PC's nackdel. Sen att vanliga svenssons prioriterar saker som enkelhet och simpla mediabibliotek osv har mindre betydelse, varenda en som är insatt vet att allt som idag görs på en konsol går att göra bättre på en PC, tiden då den extra optimeringen för konsol hade någon större påverkan är förbi (i synnerhet nu när DX12 och mantle kommit). Jag säger inte att konsolerna är dåliga dock, för till priset de kostar så gör de väldigt mycket på ett bra sätt till en peng som du nog måste dubbla för att åstadkomma samma med dator, men en kraftfull dator tar en konsol på alla sätt prestandamässigt, optimeringar inräknade.

Permalänk
Medlem

Bästa prislänken går till ett brio ånglok ha ha ha.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

Tror ni att Steam Machines innebär "slutet" för PS4 och XB1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Tror ni att Steam Machines innebär "slutet" för PS4 och XB1?

Nä, tror priset avskräcker många.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Jag tänkte en stund och kom fram till att det var dålig jämförelse.
det är en smått modifierad PC som man smällt in linux med steam GUI

Xbone och PS4 är något helt annat

Något helt annat på vilket sätt? PS4 Är en smått modifierad PC som kör någon modifierad variant av BSD. Xbone kör en smått variant av Windows.
Tror inte Xbox fick sin del av marknaden direkt.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

linux, alla vet ju hur spelprestandan är på den

Jaså?

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=nvidia-win...

De spel som tillverkarna bemödat sig med att porta ordentligt presterar lika bra och i vissa fall bättre än på windows, åtminstone med Nvidia-grafik.

AMD är dock usla i linux-sammanhang.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muscle:

Enligt länken under artiklen
Bästa pris på BRIO Klassiskt Ånglok 33617
Pink or blue
79 kr
Stor & Liten
99 kr
Uppolek
99 kr

Verka ju finnas lite billigare "steammachines" än de ni nämner i artikeln? Lite källkoll innan man skriver en artikel tack! Svaret var ju inte långt bort.

Hahaha, läste BRIX (inte BRIO) hela tiden! tog lååång tid och en googling innan jag fattade.

Visa signatur

Citera för garanterat svar