Permalänk

Vill ha ett slavkort?

Tjena! Jo tänkte nu då införskaffa ett litet extra kort till riggen på mitt 660ti som sitter i nu tydligen inte orkar driva cs i över 200fps och samtidigt ha uppe en stream på andra skärmen eller tex ett annat spel och sen en stream eller nått på den andra skärmen. jag tänkte då införskaffa ett http://www.inet.se/produkt/5405160/asus-geforce-210-1gb-lp#/r... om att det då ska funka. Är det då bara att stoppa in kortet och plugga in andra skärmen till det kortet så ska det kortet ta allt som ska visas på den skärmen så mitt main kort kan få driva main skärmen?

Ni få gärna förklara då jag faktiskt aldrig använt ett slavkort förut och vill veta hur det funkar!

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robinloel:

Tjena! Jo tänkte nu då införskaffa ett litet extra kort till riggen på mitt 660ti som sitter i nu tydligen inte orkar driva cs i över 200fps och samtidigt ha uppe en stream på andra skärmen eller tex ett annat spel och sen en stream eller nått på den andra skärmen. jag tänkte då införskaffa ett http://www.inet.se/produkt/5405160/asus-geforce-210-1gb-lp#/r... om att det då ska funka. Är det då bara att stoppa in kortet och plugga in andra skärmen till det kortet så ska det kortet ta allt som ska visas på den skärmen så mitt main kort kan få driva main skärmen?

Ni få gärna förklara då jag faktiskt aldrig använt ett slavkort förut och vill veta hur det funkar!

Tackar på förhand!

Jag är osäker om det kan fungerar så som du säger?

EDIT: Jag hade fel. Se länken nedan
http://superuser.com/questions/15726/two-different-nvidia-car...

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte testat att köra dubbla grafikkort på över 10 år, däremot äger jag just det där kortet och även det snarlika 520. Hårdvaruacceleration vid film fungerar bra (1080P är inga problem), kräver inte mycket kylning utan räcker med visst luftutbyte i närheten av det och prestandamässigt klarar det av Half-Life 2 på lite lägre inställningar.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort?
Kollat så att du har ett moderkort som stöder SLI?

Vad ligger din processor- samt ramanvändning på när du har CS + en stream igång?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av robinloel:

Tjena! Jo tänkte nu då införskaffa ett litet extra kort till riggen på mitt 660ti som sitter i nu tydligen inte orkar driva cs i över 200fps och samtidigt ha uppe en stream på andra skärmen eller tex ett annat spel och sen en stream eller nått på den andra skärmen. jag tänkte då införskaffa ett http://www.inet.se/produkt/5405160/asus-geforce-210-1gb-lp#/r... om att det då ska funka. Är det då bara att stoppa in kortet och plugga in andra skärmen till det kortet så ska det kortet ta allt som ska visas på den skärmen så mitt main kort kan få driva main skärmen?

Ni få gärna förklara då jag faktiskt aldrig använt ett slavkort förut och vill veta hur det funkar!

Tackar på förhand!

skulle tippa på att det är din processor som flaskar om du inte kan hålla uppe fpsen vid stream osv. Vadhar du i datorn mer än ett 660ti?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Får ens GT 210 färska drivrutiner fortfarande?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av kwame:

Vad har du för moderkort?
Kollat så att du har ett moderkort som stöder SLI?

Vad ligger din processor- samt ramanvändning på när du har CS + en stream igång?

Behövs ingen SLI för att köra dubbla grafikkort, och om han skulle köra SLI måste det vara två likadana kort.

TS: Tror det kommer fungera utmärkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Vad har du för moderkort?
Kollat så att du har ett moderkort som stöder SLI?

Vad ligger din processor- samt ramanvändning på när du har CS + en stream igång?

Han ska ju inte köra SLI. Så det bör inte vara några problem!

Sedan gällande om du blir nöjd eller inte kan jag tyvärr inte svara på.

Permalänk
Medlem

jag har kört med ett gtx 760 och ett gts450 ett tag och det fungerade perfekt.. var bara tvunget att stänga av nån funktion (tror det hette lucid virtu) för att det andra kortet skulle fungera.

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Medlem

Det funkar men du kommer inte få någon extra prestanda på detta vis då 210 utan sli får du i princip bara fler skärm utgångar, ett 660ti så ska klara det där utan problem i 1080p på main screen med vilken stream somhelst igång.

Notera att ditt 660ti fortfarande kommer stå för renderingen ...den routar bara ut signalen genom ditt 210

Du får nog lista vad du har för komponenter i burken.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Jag har kört med ett extra svagt grafikkort utan SLI eller CF i mina riggar de senaste kanske 12-15 åren, för att billigt kunna köra många skärmar. Och ja, det fungerar så att det som visas på en skärm bara belastar den GPU som driver den skärmen.
Jag har inte märkt någon direkt skillnad i prestanda för spel. Twitch, Youtube eller en film eller så kräver inte så mycket av GPUn direkt.

Är du säker på att det är GPUn som är flaskhalsen för dig? Jag hade gissat på CPU eller något annat i systemet. Kolla i exempelvis GPU-Z i drift vad belastningen är på ditt grafikkort, både med och utan en extra stream vid sidan om spelet.
Speciellt vid enkel grafik och hög FPS så brukar det bli processorn som snabbt blir flaskhalsen, då den får jobba lika mycket per frame, oavsett hur enkel den är att rendera.

Och slavkort? Har aldrig hört den termen innan för ett vanligt extra grafikkort. Ingen av korten är ju direkt i ett slavförhållande, som säg en gammal IDE disk. Ett hamnar överst i listan, som Windows bara visar bild mot under delar av bootningen. Men i övrigt är det ingen skillnad mellan de, vad jag märkt.

Permalänk
Medlem

Rent spontat utan att sett sysconfig så känner jag att ett 660ti sitter med en lika gammal cpu med motsvarande prestanda som ett 660ti hade när de var popis.
Mycket troligt att det då är CPUn som är problemet.

Permalänk
Medlem

Vad har du för processor?