Permalänk
Medlem

Musen funkar inte i BF4

Hej!
Köpte BF4 tidigare idag men nu när jag startade så ville inte musen funka alls, ibland snurrar den runt utan att jag gör något, fast den funkar i menyerna fast dör när jag spawnar och ska köra.

Har testat att bytta server, starta om bf och origin, att starta om datorn och att byta usb ingång på musen men inget funkar.

Tack i förhand

Permalänk
Avstängd

Vad du änn gör se till att absolut inte nämna vilken mus det handlar om. Eller någon annan information.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Vad du änn gör se till att absolut inte nämna vilken mus det handlar om. Eller någon annan information.

Förlåt att jag glömde det, har en logitech G502.

När jag skaffade game time så funkade den men nu när jag köpte det så slutade musen att funka i spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av CryTec07:

När jag skaffade game time så funkade den men nu när jag köpte det så slutade musen att funka i spelet

??? Köpte gametime till bf4? vad snackar du om?

Körde du någon slags trial version där det funkade och sen funkade det inte när du köpte spelet eller?

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

??? Köpte gametime till bf4? vad snackar du om?

Körde du någon slags trial version där det funkade och sen funkade det inte när du köpte spelet eller?

Jag körde game timen till bf4 på origin och då funkade musen men som det står längre upp så köpte jag bf4 idag men när jag starta det så funkade inte musen i spelet, bara i menyerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av CryTec07:

Hej!
Köpte BF4 tidigare idag men nu när jag startade så ville inte musen funka alls, ibland snurrar den runt utan att jag gör något, fast den funkar i menyerna fast dör när jag spawnar och ska köra.

Har testat att bytta server, starta om bf och origin, att starta om datorn och att byta usb ingång på musen men inget funkar.

Tack i förhand

Har du någon handkontroll inkopplad? Det kan krångla till det eftersom vissa saker bindas till den istället för mus/tangentbord.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kanske en korkad kommentar men i vissa spel brukar man måsta ange att musens upp-ner-höger-vänster ska styra var du tittar. Kolla i inställningarna att det står angivet och testa kanske att sätta alla kontroller på default (även om de redan är det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har du någon handkontroll inkopplad? Det kan krångla till det eftersom vissa saker bindas till den istället för mus/tangentbord.

Det var det som var problemet och förlåt att jag aldrig skrev att jag hade löst det eller skrev vad problemet var.

Men tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av aSparrow:

Kanske en korkad kommentar men i vissa spel brukar man måsta ange att musens upp-ner-höger-vänster ska styra var du tittar. Kolla i inställningarna att det står angivet och testa kanske att sätta alla kontroller på default (även om de redan är det).

Kollade det flera gånger men som sagt så har jag nu löst det

Permalänk
Medlem
Skrivet av CryTec07:

Det var det som var problemet och förlåt att jag aldrig skrev att jag hade löst det eller skrev vad problemet var.

Men tack för tipset

Jag använder detta http://battlefield.realmware.co.uk/bf4-settings-editor/downlo... och bara unbindar allting som har med kontrollen att göra. Lätt och använda och bara att ta bort det, sedan kan du även ställa in om du vill använda kontrollen när du kör helikopter och flygplan t.ex.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.