Vilken kabel i vilket uttag? (Känner mig idiotisk)

Permalänk

Vilken kabel i vilket uttag? (Känner mig idiotisk)

Tjena! Det är såhär att jag har en 144 hz monitor och en 60 hz monitor och skulle vilja använda 144 hz att spela på och den andra ifall jag måste googla något medans. - Jag har upplevt lite fps drops förut så installerade om drivrutinerna till mitt 770 Geforce kort. - Sedan undrar jag varför jag måste ha den sekundära skärmen längst åt vänster i skärmpanelen annars förminskas den när jag drar igång ett spel. - Har jag den till höger minimeras sekundära skärmen detta blir ett problem när jag har main skärmen till vänster och den sekundära till höger blir tvärtom med musen alltså inte för att det är ett super problem men tillräckligt för att störa sig på...

Jag har en i4770k förövrigt.

Vilken kabel i vilket hål? Och är det någon som har tips på hur jag ska ställa in dem? Skrivbordet på ena men att man kan dra program från skärm till skärm.

Bild på kablarna
Bild på uttag

Vilken siffra ska i vilket uttag? (Det kanske inte ens spelar någon roll men ville vara 100% säker så frågar hellre en gång för mycket).

Tack för svar!

/M

Permalänk
Medlem

Kabel 1 ska på port 2 i grafikkortet. Den översta porten kan du koppla den sekundära (60HZ).
http://i00.i.aliimg.com/img/pb/211/127/323/323127211_844.jpg

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Kabel 1 ska på port 2 i grafikkortet. Den översta porten kan du koppla den sekundära (60HZ).
http://i00.i.aliimg.com/img/pb/211/127/323/323127211_844.jpg

Ok tack!

Men går det att lösa problemet med primär och sekundär skärm? Om jag har den inställd såhär BILD 1. så måste jag dra musen åt vänster för att komma åt min sekundära skärm (Men problemet är att jag har min primära till vänster och sekundära till höger irl) - Skulle vilja att jag kunde ha den såhär BILD 2. så att jag kunde dra musen åt höger och komma till den sekundära skärmen eftersom den är till just höger irl.

Jag måste alltså ha den som BILD 1 för har jag den som BILD 2 så minimeras det jag har uppe på den sekundära skärmen den krymper helt enkelt. Är det pga av att det är olika upplösningar på skärmarna? Min main har upplösning 1920x1080 och min sekundära 1680x1050.

Tack för svaren