AMD Radeon 300 och Fury ingen framgång hos svenska återförsäljare

Permalänk
Medlem

Jag känner mig som en riktig fähund just nu. Beställde ett 980ti och block för fem minuter sen.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jag har kört AMD i flera år och 200-serien är ju verkligen magisk prestanda per krona. Se bara hur 290X ligger mot 780 och 780Ti efter lite drivisar blev förbättrade.

Misstaget nu är ju att de har exakt samma kretsar fast för samma priser som de hade för två år sedan, jag talar alltså om 300-serien. Jag fattar verkligen inte det beslutet. Sen var Fury verkligen en faktisk miss av ett par anledningar:

1) Ljudnivå. Ett oupptäckt eller ignorerat hårdvaruproblem från Coolermasters OEM-pumpar
2) Överklockning. AMD's ingenjör var rätt skrytsam över överklockpotentialen under deras live stream announce. Han sa det var överklockarnas dröm.
3) Prestanda. Den höll inte alls måttet mot nvidia som 290X gjorde när den kom. Enbart i en sparsam samling titlar och i en upplösning ingen ännu bryr sig om, skiner Fury X.

Jag själv köpte ett Fury X som lät som en tinnitussimulator. Reklamerade det och fick pengarna tillbaka. Sedan dess har det aldrig kommit i lager igen.. snart efter TVÅ månader. Enligt Swec ser inte återförsäljarna någon efterfrågan... nej? Ingen som är sugen på ett nytt grafikkort kommer lägga en beställning på ett kort med odefinierat lagerdatum. Jag själv väntar på att det ska komma i lager någonstans innan jag beställer. Vill inte lägga en beställning hos Inet för att sedan se att Komplett fick det i lager.

Frågan man kan ställa mig är varför väljer jag ändå att köpa ett Fury X?

1) Pumpen är fixad
2) Historiskt sett har AMD briljerat så fort de fått bukt på drivisar. Jag hoppas även det för Fury X i 1080p/1440p
3) Helt av principiella skäl.
3a. Jag har aldrig gillat nvidias metoder att låsa in sina kunder med licensierade tekniker
3b. AMD är oftast varit de som drivit utvecklingen frammåt (HBM som ett exempel)
3c. Jag vill inte att nvidia ska få monopol på marknaden. Konkurrensen behövs och nvidia behöver helt enkelt inte mina pengar alls

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Är tillbaka på grönan sidan för första gången sen GeForce2 32MB tiden. Blev nästan ett R9 390 först men nah, fick bli GTX 980 Ti HOF istället.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Huh? Mitt spel krasha hela tiden läste även att andra med r9 390/X har haft samma problem.

EDIT: https://community.amd.com/thread/183328

Verkar bara 285, 380 och 390/X som har problemet.

Så kan de ju också vara, tänkte mest på att det mer eller mindre är rebrands bara

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Det här kom väl knappast som en chock för någon ? Undermåliga produkter till ett för högt pris.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

De får väl ta att göra nåt NYTT, och inte bara rebranda kort hela tiden, satsa lite pengar på ny teknik kanske...HBM räcker inte tydligen. Gör ett kort som krossar Nvidia så kommer folk köpa det, det är inte svårare än så..

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Zen vinna över "failade skylake"

Vart någonstans failade skylake???

Förstår inte logiken precis.

Om Intel hade haft konkurrans på processormarknaden så skulle Skylake nog failat, på 2 år har de åstadkommit en prestanda ökning på knappt 10%. Men som det ser ut på marknade nu kan inte Skylake faila, så länge Skylake är bättre en Haswell så är det lugnt.

Permalänk
Skrivet av CreX:

Jag har kört AMD i flera år och 200-serien är ju verkligen magisk prestanda per krona. Se bara hur 290X ligger mot 780 och 780Ti efter lite drivisar blev förbättrade.

Misstaget nu är ju att de har exakt samma kretsar fast för samma priser som de hade för två år sedan, jag talar alltså om 300-serien. Jag fattar verkligen inte det beslutet. Sen var Fury verkligen en faktisk miss av ett par anledningar:

1) Ljudnivå. Ett oupptäckt eller ignonerat hårdvaruproblem från Coolermasters OEM-pumpar
2) Överklockning. AMD's ingenjör var rätt skrytsam över överklockpotentialen under deras live stream announce. Han sa det var överklockarnas dröm.
3) Prestanda. Den höll inte alls måttet mot nvidia som 290X gjorde när den kom. Enbart i en sparsam samling titlar och i en upplösning ingen ännu bryr sig om, skiner Fury X.

Jag själv köpte ett Fury X som lät som en tinnitussimulator. Reklamerade det och fick pengarna tillbaka. Sedan dess har det aldrig kommit i lager igen.. snart efter TVÅ månader. Enligt Swec ser inte återförsäljarna någon efterfrågan... nej? Ingen som är sugen på ett nytt grafikkort kommer lägga en beställning på ett kort med odefinierat lagerdatum. Jag själv väntar på att det ska komma i lager någonstans innan jag beställer. Vill inte lägga en beställning hos Inet för att sedan se att Komplett fick det i lager.

Frågan man kan ställa mig är varför väljer jag ändå att köpa ett Fury X?

1) Pumpen är fixad
2) Historiskt sett har AMD briljerat så fort de fått bukt på drivisar. Jag hoppas även det för Fury X i 1080p/1440p
3) Helt av principiella skäl.
3a. Jag har aldrig gillar nvidias metoder att låsa in sina kunder med licensierade tekniker
3b. AMD är oftast varit de som drivit utvecklingen frammåt
3c. Jag vill inte att nvidia ska få monopol på marknaden. Konkurrensen behövs och nvidia behöver helt enkelt inte mina pengar alls

Väldigt bra skrivet.
Jag håller med dig, jag köpte Fury x vid release och hade oturen och turen att få ett kort utan tjut men ett med tjut reklamerade det med tjut och fick ett som var utan
Riktigt stabila och bra kort i övrigt !

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av rotkiv42:

Om Intel hade haft konkurrans på processormarknaden så skulle Skylake nog failat, på 2 år har de åstadkommit en prestanda ökning på knappt 10%. Men som det ser ut på marknade nu kan inte Skylake faila, så länge Skylake är bättre en Haswell så är det lugnt.

Prestanda ökningen är bättre än NÅGONSIN på CPU marknaden om du kollar ut över mainstream som är EXTREMT liten.

kolla på Xeon tex.

från X58 till X99 har vi fått 6 cores till 18 cores och 40 % IPC. +

Det är inte dåligt.

http://ark.intel.com/sv/products/47916/Intel-Xeon-Processor-X...

Till

http://ark.intel.com/sv/products/81061/Intel-Xeon-Processor-E...

3 år och 2 Q så fick vi 12 cores mer och all denna IPC och helt grymma sockets....

Vad mer vill ni ha?

10Ghz och 300 % IPC?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

En stor grej för mig är att skärmtillverkarna inte riktigt fått bukt med Freesync. Jag tror om ett år kommer AMD regera mellansegmentet i grafikkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CreX:

Jag har kört AMD i flera år och 200-serien är ju verkligen magisk prestanda per krona. Se bara hur 290X ligger mot 780 och 780Ti efter lite drivisar blev förbättrade.

Håller med där. Mitt stock-V OC:ade 290 med upplåsta shaders är uppe och slåss med 980 om jag jämför mina benchresultat med SweC's. Visst, 980 presterar bra mycket bättre om man överklockar det men då kostar det också dubbelt mer mot vad jag betalade för mitt kort.

970 har inte en suck mot 290X för övrigt. I strömsnålhet ja, men vem bryr sig?

Prestanda/kr jackpott!

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Jag har kört AMD i flera år och 200-serien är ju verkligen magisk prestanda per krona. Se bara hur 290X ligger mot 780 och 780Ti efter lite drivisar blev förbättrade.

Misstaget nu är ju att de har exakt samma kretsar fast för samma priser som de hade för två år sedan, jag talar alltså om 300-serien. Jag fattar verkligen inte det beslutet. Sen var Fury verkligen en faktisk miss av ett par anledningar:

1) Ljudnivå. Ett oupptäckt eller ignonerat hårdvaruproblem från Coolermasters OEM-pumpar
2) Överklockning. AMD's ingenjör var rätt skrytsam över överklockpotentialen under deras live stream announce. Han sa det var överklockarnas dröm.
3) Prestanda. Den höll inte alls måttet mot nvidia som 290X gjorde när den kom. Enbart i en sparsam samling titlar och i en upplösning ingen ännu bryr sig om, skiner Fury X.

Jag själv köpte ett Fury X som lät som en tinnitussimulator. Reklamerade det och fick pengarna tillbaka. Sedan dess har det aldrig kommit i lager igen.. snart efter TVÅ månader. Enligt Swec ser inte återförsäljarna någon efterfrågan... nej? Ingen som är sugen på ett nytt grafikkort kommer lägga en beställning på ett kort med odefinierat lagerdatum. Jag själv väntar på att det ska komma i lager någonstans innan jag beställer. Vill inte lägga en beställning hos Inet för att sedan se att Komplett fick det i lager.

Frågan man kan ställa mig är varför väljer jag ändå att köpa ett Fury X?

1) Pumpen är fixad
2) Historiskt sett har AMD briljerat så fort de fått bukt på drivisar. Jag hoppas även det för Fury X i 1080p/1440p
3) Helt av principiella skäl.
3a. Jag har aldrig gillar nvidias metoder att låsa in sina kunder med licensierade tekniker
3b. AMD är oftast varit de som drivit utvecklingen frammåt
3c. Jag vill inte att nvidia ska få monopol på marknaden. Konkurrensen behövs och nvidia behöver helt enkelt inte mina pengar alls

Konkurrens är självklart bra. Hoppas de får/fått ordning på pumparna nu. Gillar inte heller Nvidias metoder att köra med "låsta" tekniker, men å andra sidan så är det ju oftast Nvidia som är innovativa och släpper nya tekniker först. Hade AMD varit först på bollen så tror jag de gjort precis likadant. Sen så ljuger ju AMD oss kunder rakt upp i ansiktet som du precis själv påpekade "en överklockares dröm" jo tjena!

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd

Synes det var nok hype med 290X, så jeg kjøpte to av dem og var fornøyd med dét. Kan jo ikke kjøpe nytt grafikkort hvert år, for det blir litt dyrt igjen tror jeg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lizzard8:

Jag lutar år nvidia för att de har shadowplay.

AMD DVR, varför glömmer alla att det finns? Fungerar nästan exakt som Shadowplay både i prestanda, kvalité och stöd.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Klart det inte säljer när man hypar korten och sedan inte levererar något av det man säger. Sen så är antalet 4K-gamers mindre än 0.1% och även om man bortser från alla som inte kan tänka sig betala 6k för ett grafikkort tror inte jag 4k gamers utgör mer än 1-2%.
Bedrövliga prioriteringar...fast man var kanske tvungen då Fury X är ändå inte bra på något förutom just 4k (helst i CfX där den faktiskt är bättre än referens 980Ti SLI).
300-serien är bra valuta för pengarna men många inklusive mig själv sitter redan med ett 290X/290 - varför ska jag "uppgradera"? Till högre precis dessutom? Varför ska de som sitter med gtx 970 uppgradera till 300-serien?

Får man hoppas att de får HBM2 exklusivitet inför Arctic Islands då. Känns som att de kommer behöva det för att vända på detta.

Permalänk
Medlem

Japp det är stor skillnad. Frågan är hur det kommer att se ut när DX12 spelen börjar rulla in. Det är mest intressant imo.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av elajt_1:

Japp det är stor skillnad. Frågan är hur det kommer att se ut när DX12 spelen börjar rulla in. Det är mest intressant imo.

Tycker jag också.

Allt teknik tar ju sin tid.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Jag själv köpte ett Fury X som lät som en tinnitussimulator. Reklamerade det och fick pengarna tillbaka. Sedan dess har det aldrig kommit i lager igen.. snart efter TVÅ månader. Enligt Swec ser inte återförsäljarna någon efterfrågan... nej? Ingen som är sugen på ett nytt grafikkort kommer lägga en beställning på ett kort med odefinierat lagerdatum. Jag själv väntar på att det ska komma i lager någonstans innan jag beställer. Vill inte lägga en beställning hos Inet för att sedan se att Komplett fick det i lager.

XFX för 6590:- på Netonnet?

Permalänk
Medlem

Har de inte VGA eller en "full DVI" port så får det vara för mig. Jag SKA köra CRT så länge som möjligt, för bilden är sjukt mycket bättre med mitt synfel.
(kör två stycken industriella inview 2048x skärmar i 200 hz)

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

med den nya directx 12, kommer drivrutinerna att spela mindre roll eller bättre sagt att ha en mer passive roll ... där Radeon kortet brukar ha problem. Radeon och Nvidias hårdvaran är lika bra, att spel får mer problem med Radeon kortet bero mest på spelutvecklarna, som stödjer best Nvidias produkter.

PS: dem som köper Nvidia, är bara lata människor, som gillar att få allt serverade på ett silverfat.

Permalänk

Tänker bara på Bulldozer när jag ser det här.

1. AMD borde gjort kort som verkligen piskar He!vte ur Nvidia.

2. sänka priserna

3. resten löser sig själv

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett radeon 290 - x istället, är gör nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

Jag köpte ett radeon 290 - x istället, är gör nöjd

Får man tag i ett utreat 290X nu så kan man göra bra kap
Samma med 780ti.
Men de är nog svåra att hitta nu för vettig peng.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag har i princip varit AMD fanboy tidigare pga mest bang for the buck. Problemet nu är att AMD döper om föråldrade kretsar, höjer priserna markant på det som en gång nästan var prisvärt när det kom för 3 år sedan. Varma , strömtörstiga gamla kort som klockar ruskigt dåligt. Det enda som har bytts ut är en två till en trea i produktnamnet. Man behåller gammalt skräp i sortimentet och höjer priserna för att kunna ta ut hutlösa priser för prestandasegmentet. Det motiverar nvidia att ta ut ännu mer för sina flaggskepp. Aldrig förr har singel-gpuer varit så dyra. Grafikkort är ungefär dubbelt så dyra som de borde vara. Mycket för att AMD frångår sin roll att leverera prisvärd råprestanda strax efter nvidis toppmodeller.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Antagligen, å andra sidan så behöver man inte göra något framsteg heller det finns ju liksom ingen större konkurrens att tala om. Hoppas att Zen blir vad man hoppas på så det händer något på CPU-sidan prestandamässigt. Om nu Zen blir bra så tror jag dock att Intel lanserar en bättre motsvarighet rätt snabbt, har säkert arkitekturer klara när de önskar. Lägger man 3 miljarder dollar per år i forskning och utveckling så känns prestandautvecklingen sedan Sandy bridge medveten snarare än att man inte kommit längre.

3 miljarder per kvartal, men 12 miljarder i året. AMD ligger just under 1 miljard i året.
Finns nog en chans att de sitter på någon förbättring som de väntar med tills AMD släpper Zen och utgör åtminstone något hot.

Skrivet av Fire_Ice:

Hm nja. Jag räknade på 8.66kr idag och 6.4kr då. Vet att den var nere i kring 6kr också, men då var priserna ännu lägre än jag skrev ovan.

M.a.o. kring 35% ökning, inflationen har då inte påverkat mitt studiebidrag eller föräldrarnas löner iaf. Får i stort sett samma, möjligtvis några få % extra. Max 5%. Så priserna har gått upp med 65%+ medan dollarn + löner ~40%. Finns inte ens chans att jag kan motivera ett köp av nya komponenter idag, ber en stilla bön att inget går i sönder.

2600k kostade ca 2600 kr de två första månaderna.
6700k kostar ca 3800 kr.
Alltså 46% ökning.

Priserna på 2600k var lägst i oktober-december 2011, men det berodde inte på kursen eftersom den låg högre än i februari alla dagar
utom 3.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag har i princip varit AMD fanboy tidigare pga mest bang for the buck. Problemet nu är att AMD döper om föråldrade kretsar, höjer priserna markant på det som en gång nästan var prisvärt när det kom för 3 år sedan. Varma , strömtörstiga gamla kort som klockar ruskigt dåligt. Det enda som har bytts ut är en två till en trea i produktnamnet. Man behåller gammalt skräp i sortimentet och höjer priserna för att kunna ta ut hutlösa priser för prestandasegmentet. Det motiverar nvidia att ta ut ännu mer för sina flaggskepp. Aldrig förr har singel-gpuer varit så dyra. Grafikkort är ungefär dubbelt så dyra som de borde vara. Mycket för att AMD inte behåller sin roll att utmana nvidia med prisvärd råprestanda strax efter nvidis toppmodeller.

Japp, korten i 1600-2300 kr-kategorin har haft samma prestanda i snart 3 år. Korten under flaggskeppen (alltså inte Titan X) börjar snart vara bättre prestanda per krona. I AMD:s fall är det till och med samma krestar som säljs flera år senare för samma pris. Nvidia har åtminstone nya kretsar men likväl samma prestanda för samma pris som för flera år sedan.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Och på vilket sätt är det relevant?

Citerar det du själv skrev:"Fakta =/= propaganda". Alltså tolkar jag det som att du påstår att det swec skrev i sitt inlägg är fakta. Helt utan att de ens har siffror på detta.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Hjälp!!! Jag kan inte se det du ser... Peka ut propagandan så vi kan stå tillsammans mot ondskan Sweclockers!!!

Och där försvann allt hopp om att försöka föra ett explicit budskap.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Va köper folk 960 och 750 ti? Är ju pissedyra sett till vad man får lol. Jösses...

O 970, trodde inte en kotte köpte det idag med minnesbugg när snabbare 390 släppts?

Folk är märkliga, betala mer för mindre prestanda, helt ologiskt.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Oj, ännu en tapper AMD-krigare med skev verklighetsförankring. Måste vara jobbigt att gå runt med foliehatten och vara så bitter och cynisk som dig!

För mig lät det bara som reklam för nvidia. Kör med 960 nu och är hur nöjd som helst. Jag väljer inte efter märke, bara efter behov. Men det har tydligen vissa svårt att skilja på här. Sen verkar det vara ett gemensamt drag hos många att dra fram fanboy-kortet (speciellt när de själva inte har något mer att tillföra diskussionen).

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Det här kom väl knappast som en chock för någon ? Undermåliga produkter till ett för högt pris.

vars är ~3k för mkt för R9 390? är väll, iaf minnesmässigt (8gb) långt över vad du får hos motståndarna för samma pris?