Permalänk
Medlem

Airvolv by Nizr

Mitt första projekt där jag lagt ner tid på att modifiera hårdvara för att få ett utseende som följer ett tema. Förhoppningsvis är det här bara början, har lärt mig massor och vill bara bygga mer. Projektet sponsrades med ett Grafikkort av MSI.

För bilder över hela arbetet kan ni titta in i byggloggen här: Airvolv
Bättre kamera och fotografier utlovas till nästa projekt!

Vad jag har gjort:
* Lackat kylflänsar på moderkortet (syns inte pga stor kylare).
* Lackat om SSD
* Lackat om alla fläktar.
* Lackat om ramen på CPU-kylaren
* Tillverkat ett stativ och monterat grafikkortet i botten av chassit.
* Plockat bort klistermärkten från i/o-panelen
* Satt in belysning.

Hårdvara:
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv
MB: MSI z97M Gaming
CPU: Intel i7 4790k 4.0Ghz
Kylning: Cryorig C1 med XF40.
Fläktar: Cryorig - 2st XF140 i fronten | 2st XT140 i toppen samt en bak som utblås - på låga varv. Övertryck.
RAM: HyperX Fury White 8GB 1866MHz
GPU: MSI GTX 960 2GB
PSU: EVGA Supernova G2 750W
Lagring: 1x 120gb Corsair Force GT | 1x 256GB Crucial MX. + Extern HDD

Besök galleriet här

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

@Nizr: hur står grafikkortet?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

@Xcym: som du kan se på sista bilden har jag gjort ett fäste i akryl. Skruvat fast en pci-e riser och satt dit kortet. Sedan en enkel anordning där jag satt fast kortet i bakändan på chassit.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizr:

@Xcym: som du kan se på sista bilden har jag gjort ett fäste i akryl. Skruvat fast en pci-e riser och satt dit kortet. Sedan en enkel anordning där jag satt fast kortet i bakändan på chassit.

aha, ser jävligt schysst ut!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Proffsmoddare

Bra jobbat! Kommer det fler bilder? Vore trevligt med någon bakifrån och från sidan med chassisidan borttagen

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Bra jobbat! Kommer det fler bilder? Vore trevligt med någon bakifrån och från sidan med chassisidan borttagen

Jag har en del foton som ligger. Ska se vad skafferiet har att erbjuda!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

ser riktigt bra ut! 5 poäng!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Adnerhill: en får tacke

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna förklara/har du några bilder på hur du fäste grafikkortet i botten?
Och vart köpte du riser?
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bmawn:

Skulle du kunna förklara/har du några bilder på hur du fäste grafikkortet i botten?
Och vart köpte du riser?
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut kan jag förklara lite. Jag hade inte tillgång till aluminium, så jag köpte mig en skiva akryk, sågade ut lämplig bit. Böjde sedan till biten som jag ville ha den, lackerade och borrade sedan hål och gängade för för att kunna sätta fast risern.
Precis som Justin (Metallicacid) gjorde här: #15183580

Däremot fäste jag den aldrig i golvet på chassit, om jag gjort det hade jag helt enkelt bara borrat hål och gängat.
Jag fäste min med dubbelhäftande tejp, satt riktigt bra. Ville inte göra en permanent lösning eftersom jag ville sälja chassit efter projektets slut!

Risern köpte jag på Från Kina via ebay!
Lycka till!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

@Nizr: Alright! Yes, har sett hans bygge med men har inte riktigt kunna greppa hur det fungerade. Men jag tror jag fått kläm på det! Kanske testar jag det, kanske inte. Vi får helt enkelt se
Tack för svar!

Permalänk
Medlem

@Nizr Bild på insidan utan sidopaneeeeel!!!!

Permalänk
Inaktiv

Snyggt och stilrent, kul att se gallerier som inte har vattenkylning i fokus för en gångs skull

5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Since:

@Nizr Bild på insidan utan sidopaneeeeel!!!!

En översiktsbild menar du då kanske? Har inte bygget kvar, men några bilder ligger på disken, mycket sparsamt dock!

Skrivet av anon41947:

Snyggt och stilrent, kul att se gallerier som inte har vattenkylning i fokus för en gångs skull

5/5

Kul att du gillart! Det är något speciellt med luftkylning, tror jag kommer hålla mig där ett tag till

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk

Så jäkla cleant och snyggt bygge! 5/5 brödrostar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av turkkaninen:

Så jäkla cleant och snyggt bygge! 5/5 brödrostar!

Kanonkul!
Tackar!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

F-n vad snyggt!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

F-n vad snyggt!

Kul att du gillart!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Snyggt! Vad använde du för färg när du lackade kylarna till moderkortet?

Visa signatur

Project Nix

Vill ni beställa 3Dskrivna produkter så kontakta Print It 3D
Print It 3D UF

Permalänk
Medlem

@Zizzk: Biltemas Hobbyfärg - den duger. Men det finns absolut bättre!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015