Kan jag uppgradera denna laptop?

Permalänk

Kan jag uppgradera denna laptop?

Hej!

Jag har en ASUS Eee PC 1215B som jag har använt som pluggdator i några år nu. Jag undrar om det går att uppgradera den nånstans? typ minne, hårddisk, etc.?

Permalänk
Medlem

Det är du som har datorn. Skruva upp den och ta en titt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Tack så hemskt mycket för rådet men nu är det så att jag inte kan nåt om laptops, om jag kan köpa snabbare minnen eller snabbare hårddisk etc. Det var därför jag skrev tråden.

Permalänk
Medlem

Varför är det du vill uppgradera kan ju vara någonting som är bra att berätta.
Börjar datorn bli slö?

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem

Minnet sitter bakom en lucka under datorn, så det är lätt att byta. Att byta ut hårddisken är däremot en ganska komplicerad process eftersom den sitter under tangentbordet.

Instruktioner för hur du byter ut minne och hårddisk finns här: http://www.insidemylaptop.com/disassemble-asus-eee-pc-1215b-l....

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Minnet sitter bakom en lucka under datorn, så det är lätt att byta. Att byta ut hårddisken är däremot en ganska komplicerad process eftersom den sitter under tangentbordet.

Var bara någon månad sedan jag gängade upp en 1215B för att byta hårddisk. Och ja, det tar lite tid. Däremot är det inte vad jag skulle klassa som speciellt komplicerat om man kan hålla tungan rätt i mun.

För TS - ett byte till en SSD-disk är ett givet val. Maskinen kommer flyga fram. I övrigt är det faktiskt en trevlig liten maskin, tyst och strömsnål.

Permalänk
Medlem

Byt till SSD så kommer datorn bli enormt rappare.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan