Gigabyte 970 Sliter som en oxe under World of Warcraft

Permalänk
Medlem

Gigabyte 970 Sliter som en oxe under World of Warcraft

Fixa nyss ett geforce 970 gigabyte, allt flyter på klockrent, Arma 3 (breaking Point) Inga problem tyst som en mus, The Witcher 3 tyst som en mus inga problem. Men under WoW då hör ja hur grafikkortet jobbar som en häst, fläktarna gör sig hörda. Har även fått svart skärm och spelet har fryst vilket ja tror beror på kortet.

Vad är det som händer?

Permalänk
Medlem

Börjat fått jäkligt mkt frysningar med i WoW på senaste tiden. Har dock ett 660

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Testa att begränsa din FPS, mitt 670 var lika dant i WoW för den arbetar stenhårt för att ha 200+fps, finns en slider att begränsa till 60 eller vilken hz du kör på skärmen så arbetar grafikkortet betydligt mycket mindre

Permalänk
Medlem

Jag reflekterade över samma sak med mitt gamla GTX 670. Min dator spyr ut varmluft när man kör wow, inte upplevt det annars...

Permalänk
Medlem

Nej precis känns konstigt att den jobbar så hårt men jag spikar faktiskt mellan 40-200ish fps, låter väldigt konstigt:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Fixa nyss ett geforce 970 gigabyte, allt flyter på klockrent, Arma 3 (breaking Point) Inga problem tyst som en mus, The Witcher 3 tyst som en mus inga problem. Men under WoW då hör ja hur grafikkortet jobbar som en häst, fläktarna gör sig hörda. Har även fått svart skärm och spelet har fryst vilket ja tror beror på kortet.

Vad är det som händer?

Wow = Alltid varit kasst optimerat, ställ in så du har en Max fps i inställningarna så slipper den sitta och jobba ihjäl sig för fps som du inte ens märker av utan bara onödigt med stress på grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Vet inte varför det ska kallas "kass optimerat" om du får säg 200fps och grafikkortet är belastat pga detta skulle snarare säga att baserat på den biten av info så är det bra optimerat (vilket det inte riktigt är i alla fall, men i sammanhanget) och man får skylla sig själv om man stänger av vsync i ett spel och sen struntar i att slå på en framerate-limiter.

Vad jag sen själv vill anmärka ang wow och GPU är att shadows i dagsläget tuggar REJÄLT med kraft. Natt och dag skillnad på GPU belastning beroende på om det är av eller på ultra. Subjektivt är jag kluven inför om shadows i WoW ger särskilt mycket för spelet..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980