Polska sökresultat i chrome

Permalänk
Medlem

Polska sökresultat i chrome

Behöver lite hjälp med att justerar mina sökresultat.
När jag söker i adressfältet efter google.com, kommer jag automatiskt till google.pl och får då polska sökresultat. Samma sak händer när jag markerar en text och högerklickar på den i chrome och väljer "sök i google efter (det som jag markerat)".

Hur gör jag så att mina sökresultat fås på svenska?

Permalänk
Rekordmedlem

Det har inget med webbläsaren att göra utan det är en preferensinställning hos Google.

Change your location on Google
Do a search on Google.
Scroll down to the bottom of the search results page where you can find the current location that Google has for you. The location may be coming from your IP address, your Location History, your Wi-Fi connection, or any locations you've set at www.google.com/preferences.
To update your location, click Use precise location or Update location.

https://support.google.com/websearch/answer/179386?hl=en

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Använder du en vpn tjänst?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Kolla om det är samma sak i YouTube. Jag har Bahnhof och tror det blev ngt fel hos dem så jag fick upp tyska sökresultat i YouTube hela tiden o tysk reklam etc.
Var när jag koppla in en ny enhet så de tilldela mig en ny IP jämfört med den jag haft på mina tidigare enheter och då blev det av ngn anledning inställt på tyska sökresultat.

La jag in macadressen från min dator i nya routern så jag igen fick den gamla ipn så var sökresultaten svenska igen. Fick kontakta Bahnhof om det och sen fick jag svenska sökresultat även om jag inte clonade min dators macadress i nya routern.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync