Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem

Drog igång nedladdningen imorse.
Hoppas att den är igång och inte är pausad eller något så det är klart när man kommer hem.

Såg nämligen igår att den hade pausats av någon anledning utan att jag egentligen gjorde något.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

Någon som har ett GTX 770 samt en i5 4690/liknande som kan ge lite input huruvida det fungerar bra eller ej?

Har ovanstående system med en 1680x1050 skärm, förhoppningen är 'High' med 60 FPS

Har 3570K och GTX 780. Där ligger jag på stadiga 60 FPS med genomsnittliga inställningar på high, några över och några under. Upplösning 1920x1080.

Däremot fryser spelet ganska ofta, vilket ibland löser sig genom att minimera och sedan maximera spelet. Ofta krävs en omstart. Vet inte vad det beror på. Någon som har en aning? Mycket irriterande när det inträffar var femte minut.

Permalänk
Medlem

Nån som kör i 2560x1080 som kan uttala sig om hur fov:en blir?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

hmmm.. undra hur ett 770 med en i5 4670k 1080p skulle fungera

Undrar samma sak

Tänk på att jag kör SLI o inte singel

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

På fråga ett svarar jag : Jag har registrerat flera spel jag köpt på elgiganten genom att registrera produkten på Steam, så det är inte alls konstigt att vi frågar det. Tvärtom, det ÄR konstigt att Valve valt att utesluta detta spelet. If är jag inte säker på att detta går längre eftersom det var länge sen jag köpte ett spel och skrev in det på Steam. Hur som helst, det har funkat.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-wusf...

Japp det har funkat, med vissa utvalda titlar. Detta antagligen (Finns ingen annan vettig förklaring) på grund av att utvecklaren/publishern slutit ett avtal med Valve om just detta. (Detta är ju givet eftersom Valve/Steam t ex måste få tillgång till en lista på legita cd-keys).

Den enda anledningen jag kan se, att Valve skulle göra detta gratis, är för att hårdare knyta spelare till sig.
Men i fallet med ett storsläpp som GTA5 så skulle det ju bara skada deras egen försäljning.
Se bara hur många i denna tråden som sagt "betalade extra på Steam just för jag vill ha det i mitt bibliotek".

http://www.steampowered.com/steamworks/FAQ.php

4. What is your revenue split? We don't discuss our revenue split publicly. Once your game goes through Steam Greenlight, we'll get to those details.

Om man som utvecklare vill sälja sitt spel på stream så vill dom ha en split av cäshen. Varför skulle Steam helt gratis tillhandahålla inlösen av nycklar som köpts på annat håll?

Jag kan ha helt fel här, men den mest rimliga hypotesen är att Steam/Valve _INTE_ helt gratis hux flux börjar lösa in keys. På ett eller annat sätt måste det finansieras.

Permalänk
Medlem

Någon mer som upplever fördröjning i menyer och på kartan? Man klickar på något sen tar det 1-2sek innan det händer något. Flyter på fint inne i själva spelet.

Permalänk
Medlem

Spelat en del nu och är generellt sett mycket nöjd över spelet och hur det flyter, men märker av skakig FPS av bara den i cut scenes, väldigt störande då spelet i övrigt flyter som smör.

Kör 3840x2160 på 980 Sli. Kan ju mycket väl vara något som buggar med Sli.

Permalänk
Medlem

Varför fungerar inte GTA V för mig? Har köpt det på steam, använder windows 8.1 x64, har nyaste grafikdrivrutinerna? När jag trycker för att starta spelet så stängs bara rutan ned och laddnings iconen bredvid musen kommer upp en stund och sen händer det inget mer?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

Ska kolla när jag kommer hem annars blir man ju rätt sur

Okej tack för det :). Har själv inte köpt det ännu men väntar på svar. Vill ju inte sätta pengar på ett spel som kanske inte ens fungerar på datorn.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, Asus ROG Z-390-F, Intel Core i9-9900KF, Corsair H100I Platinum, Corsair Vengeance RGB PRO 32GB, Asus ROG Strix RTX 3080, Corsair RM850W, Samsung 2TB 990 Pro + Samsung 1TB 970 EVO PLUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grante:

Varför fungerar inte GTA V för mig? Har köpt det på steam, använder windows 8.1 x64, har nyaste grafikdrivrutinerna? När jag trycker för att starta spelet så stängs bara rutan ned och laddnings iconen bredvid musen kommer upp en stund och sen händer det inget mer?!

testat aktivera windows media player? kontrollpanelen/program/aktivera windows funktioner/mediaplayer

funkade för mig. skall egentligen dyka upp edd meddelande när man startar spelet om detta men jag fick som du.

Permalänk
Medlem

Hur tror ni spelet fungerar med ett gtx 670 oc 2gb, 4gb ram och en phenom II X4 965BE ?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Har spela ett tag nu på Desktop i sign, snurrar på kalas fint på default config.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ni som fortfarande rockar äldre Phenom II får gärna rapportera om hur det lirar

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_87:

Spelat en del nu och är generellt sett mycket nöjd över spelet och hur det flyter, men märker av skakig FPS av bara den i cut scenes, väldigt störande då spelet i övrigt flyter som smör.

Kör 3840x2160 på 980 Sli. Kan ju mycket väl vara något som buggar med Sli.

Jag har bara ett 780 Ti och märkte också att fps hacka i cutscenes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_87:

Spelat en del nu och är generellt sett mycket nöjd över spelet och hur det flyter, men märker av skakig FPS av bara den i cut scenes, väldigt störande då spelet i övrigt flyter som smör.

Kör 3840x2160 på 980 Sli. Kan ju mycket väl vara något som buggar med Sli.

Skrivet av Buio:

Jag har bara ett 780 Ti och märkte också att fps hacka i cutscenes.

Kör ni med adaptive v-sync påslaget?

Permalänk
Medlem

Hur får man fram sin fps?

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle83:

Hur får man fram sin fps?

antar att de flesta har Fraps installerat på datorn

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle83:

Hur får man fram sin fps?

Om du har köpt det från steam så testa med deras fps verktyg! Om inte ladda mer Fraps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Kör ni med adaptive v-sync påslaget?

Hmm, jag kör med G-Sync, och därmed vsync off. Ska testa ändra när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Nu kom posten med ett litet paket. Har börjat installera det och ser ut att ta sin tid att få in alla dessa SJU skivor.
Blir nog lite spel på lunchen och kör lite halvdag idag tror jag.

Oj, sju skivor?! Du som har installerat det från skivor, var det någon stor patch som behövdes laddas ner efter man installerat det?

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle83:

Hur kommer jg åt min ingame bonus money i singelplayer? Dom kom automatiskt till min online karaktär.

Jag fick mina 500.000 när kom till Franklins hus, där man blir introducerad för sparning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Om du har köpt det från steam så testa med deras fps verktyg! Om inte ladda mer Fraps.

FPS Verktyg? Whaaat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

testat aktivera windows media player? kontrollpanelen/program/aktivera windows funktioner/mediaplayer

funkade för mig. skall egentligen dyka upp edd meddelande när man startar spelet om detta men jag fick som du.

Jag fattar nada, vafan ska det ha och göra med GTA? Jag har också windows på engelska och jag antar att "Turn windows features on or off" är det du syftar på, och under media features har jag ibockat windows media player. Behöver jag starta om datorn eller nått för att få det att funka? För spelet startar inte i nuläget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Ingen som har fått detta? Har provat tagit bort GTA och Social club men det har inte hjälpt. Provat utan brandväggen på också.

http://postimg.org/image/l6ph64vt7/

Ingen?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grante:

Jag fattar nada, vafan ska det ha och göra med GTA? Jag har också windows på engelska och jag antar att "Turn windows features on or off" är det du syftar på, och under media features har jag ibockat windows media player. Behöver jag starta om datorn eller nått för att få det att funka? För spelet startar inte i nuläget...

Lugn jag försöker bara hjälpa dig. Ja precis så. Jag vet inte varför men man är tvungen att aktivera det. Se tråd på rockstars forum:
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/204697708...

Jag aktiverade enl tråden sen omstart ja.

Permalänk
Avstängd

Har nu tagit drygt 1 timme att installera spelet från skivor. Man får ju inte ha bråttom. Den som väntar på något gott som man brukar säga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Spelade ju på XBOXEN... men jag minns inte om man kunde skippa "cutscenes"?

Kan man göra det? Är bara så irriterande att få sitta o vänta på dem...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

FPS Verktyg? Whaaat?

Steam > Settings > In-Game > In-Game FPS Counter

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Benno95:

Någon som har erfarenhet eller vet om GTA V kommer att boota med Intel Pentinum G3258 processorn, alltså 2 kärnor? Tacksam för svar

Skrivet av ShatteredXs:

Ska kolla när jag kommer hem annars blir man ju rätt sur

Det ska den absolut göra enligt vad jag läst på Reddit men dock så får ni inte förvänta er mycket mera än 30FPS oavsett inställningar.
GTA V gillar verkligen 4 kärnor men å andra sidan är det ju ingenting som Rockstar har dolt heller, minimum-kraven specificerar ju endast fyrkärniga processorer.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Detta är ett spel som kommer bli awsome att sitta och lira via Inhome streaming i soffan framför TV:n.
Fyfan att man inte är arbetslös och kan sitta och lira nu

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |