Permalänk

En bra host för minecraft servrar.

Hej. Jag undrar om ni vet någon bra och billig minecraft hosting tjänst. Jag vill inte ha någon jätte-server. Runt 5-10 platser räcker. Jag vill helst ha bukkit, dock inget krav. Det är dock ett krav att jag ska kunna ladda upp och ner världar. Jag vill kunna använda backups i nödfall, så det ska finnas. Det ska vara whitelist. Jag vill att servern ska vara 24/7. Helst vill jag ha något som är enkelt. Det ska inte lagga så mycket även om man har ganska dåligt internet. Det ska vara snabbt uppdaterat när nya uppdateringar släpps. Det finns en chans att världen blir stor... Jag vill ha det så billigt som möjligt.

Har ni något förslag? Det skulle vara ett plus om någon hade testat det ni rekommenderar, men det är inget krav.

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag brukar hyra min Server på denna sidan, Fungerar kanon

https://www.envioushost.com/minecraft-servers/

Permalänk
Medlem

Server.pro har gratis servers du kan köra

Permalänk
Medlem

Vet att Mojang har deras "Realm" system som funkar fint.. Upp till 20 inbjudna vänner, max 10 online samtidigt är möjligt.
Du kan ladda upp/ner världar och ändra inställningar som finns i clienten by default.
Hur det är med plugins osv vet jag inte men, det är stabilt och laggfritt!

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem

Har även jag använt Envioushost. Funkade alldeles utmärkt och det till ett bra pris dessutom!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk

Har aldrig testat något utländskt men det är säkert bra vilken utav dom du väljer.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Kan rekommendera beastnode.com, har hyrt av dem då och då, aldrig några problem. Det finns ingenting en serverhost kan göra åt lagg om du har "ganska dåligt" internet, då felet ligger hos dig i det fallet.