Permalänk
Medlem

nzxt 440 fönster?

Hej. satt och funderade på och byta chassi. I slutändan så stog det mellan corsair 450D och nzxt 440. Tyckte att nzxt verkade vara bättre på mycket. Men min fråga är hur lätt repas glasen?
Många här på sweclockers har 440 men undrar hur lätt det repas så att den inte repas vid minsta beröring.

Tack i förhand:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Hej. satt och funderade på och byta chassi. I slutändan så stog det mellan corsair 450D och nzxt 440. Tyckte att nzxt verkade vara bättre på mycket. Men min fråga är hur lätt repas glasen?
Många här på sweclockers har 440 men undrar hur lätt det repas så att den inte repas vid minsta beröring.

Tack i förhand:-)

Hej,

Jag har Nzxt 440 och kan säga att bara genom att rengöra den med Microfiberduk så blir det direkt små repor. Glasen är jätte känslig med andra ord.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Avstängd

kan åxå tilläggas att Nzxt 440 har otroligt tunn plåt i själva stommen och allt innuti som känns otroligt billigt, jag var riktigt missnöjd med chassit så jag sålde det direkt å kikar nu på Silverstone FT05 istället som ska ha riktigt tjockt material..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WhiteOnyx:

kan åxå tilläggas att Nzxt 440 har otroligt tunn plåt i själva stommen och allt innuti som känns otroligt billigt, jag var riktigt missnöjd med chassit så jag sålde det direkt å kikar nu på Silverstone FT05 istället som ska ha riktigt tjockt material..

ahhaahah?, riktigt tunn plåt?. Chassit är väldigt robust enligt mig. Det enda ställen som plåten kan uppfattas som tunn är i toppen där man monterar fläktarna. Inte annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Hej,

Jag har Nzxt 440 och kan säga att bara genom att rengöra den med Microfiberduk så blir det direkt små repor. Glasen är jätte känslig med andra ord.

Skrivet av WhiteOnyx:

kan åxå tilläggas att Nzxt 440 har otroligt tunn plåt i själva stommen och allt innuti som känns otroligt billigt, jag var riktigt missnöjd med chassit så jag sålde det direkt å kikar nu på Silverstone FT05 istället som ska ha riktigt tjockt material..

Skrivet av Carry Potter:

ahhaahah?, riktigt tunn plåt?. Chassit är väldigt robust enligt mig. Det enda ställen som plåten kan uppfattas som tunn är i toppen där man monterar fläktarna. Inte annars.

Kollade tidigare på en corsair 450d tror ni att den är bättre. Är ens en h440 värt pengarna?

Permalänk
Medlem

Vill absolut ha fönster men vill inte att det ska vara sönder repat efter en månad. Några förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Vill absolut ha fönster men vill inte att det ska vara sönder repat efter en månad. Några förslag?

Tror att de flesta chassin använder ett material till fönstret som repas väldigt lätt. Om det verkligen är viktigt så kan du ju alltid byta ut fönstret mot riktigt glas, lär själv köra på det då jag tycker att fönstret på mitt chassi är alldeles för repigt.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Avstängd

Jag har ett H440. Tycker det är sjukt snyggt och ser riktigt proffisgt ut, känner inte alls att det är tunn plåt eller liknande. Rengjorde nyss fönstret och ser ingen antydan till repor. Fönsterputs och skärmrengöringsduk, inge tryck. Bara dra den lätt mot. Helt rent, inga report. Jag älskar detta chassi ^^

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Älskar mitt H440. Inget fel med det alls. Enda problemet kan vara att toppen repas lätt då det är mattsvart men då jag inte flyttar så mycket på det så bryr jag mig inte

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd

Jag kanske är bortskämd med kraftig å väl tilltagen aluminium och tjock plåt som andas kvalité med tanke på att jag kört Silverstone FT02 sedan det kom ut... ville ha ett nytt chassi å tycket H440 var snyggt å stilrent [förutom att det har fönster som jag ej gillar] så jag beställde det å när jag tog bort sidorna/tak/front å strippade ner chassit så tycket jag det var rent rappel å skräp, plasten ser billig ut..fästena för tak,front är av plast som antagligen kommer gå sönder...metallen i chassit var nog det tunnaste jag träffat på,,,dock är det snyggt å rätt tyst! ...men detta är ju vad jag själv tycker och upplevde!

...det finns chassin som har riktigt glas på sidorna och aluminium/plåt resten...kommer dock ej ihåg namnet på dom...kostar en del åxå..strax över 2000kr har jag för mig jag såg

Permalänk
Medlem

Jag är skitnöjd med chassit, verkligen! Dock repades glaset när jag satte ihop burken haha, har ingen aning om hur men det är en 3cm repa i mitten.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Släng inga prylar på glaset så håller det

Damma glaset med dammvippa och putsa alltid med fönsterputs, så håller det.

Permalänk
Medlem

blev inte direkt klokare på detta men dom som säger att det är dåligt. finns det något bättre för samma peng med fönster? Vad rekomenderar ni. Är själv väldigt petig med att allt som jag köper så ska det vara perfekt;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

blev inte direkt klokare på detta men dom som säger att det är dåligt. finns det något bättre för samma peng med fönster? Vad rekomenderar ni. Är själv väldigt petig med att allt som jag köper så ska det vara perfekt;-)

Välj inte chassi beroende på hur tåligt glaset är, det är det sista du ska tänka på. Välj utefter design & funktionalitet. Jag rekommenderar H440, sedan rekommenderar många Define R4/R5 också som du kan titta på.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Välj inte chassi beroende på hur tåligt glaset är, det är det sista du ska tänka på. Välj utefter design & funktionalitet. Jag rekommenderar H440, sedan rekommenderar många Define R4/R5 också som du kan titta på.

ok hade ju tänkt mig ett h440 men nu hörde jag ju andra i tråden som inte alls lät så nöjda med sitt köp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foxmaner:

ok hade ju tänkt mig ett h440 men nu hörde jag ju andra i tråden som inte alls lät så nöjda med sitt köp.

Ingen produkt gör 100 % nöjda. Jag tror du blir lika nöjd med ett H440 som ett R5. Jag har svart/röda H440 och det är sjukt stilrent. Har torkat av det försiktigt utan problem med report, allt handlar om hur du behandlar det

Visa signatur

Mr. Scriptman