Permalänk
Medlem

Bluescreen, ntoskrnl.exe?

Hejsan hejsan!

Jo det är så att jag nyss fick en bluescreen och när jag kollade i bluescreenviewer, så stod det att det orsakades utav "ntoskrnl.exe". Har fått bluescreens förut och det har nästan alltid varit ntoskrnl.exe. Senaste gången, vilket var i slutet av november, så fick jag en bluescreen orsakad utav ntoskrnl.exe. Jag kollade upp lite saker och folk sa att ntoskrnl.exe hade med minnena att göra. Kollade igenom minnena med memtest, men hittade inga felaktigheter.

Men jag upptäckte att volten på minnena var satta på ett högre tal än vad det skulle vara. Sen jag ändrade det, så har jag inte fått några mer bluescreens. Det var ca 4 månader sen.

Någon som vet vad det kan bero på? Har också testat så att minnena inte är glappa eller sitter löst.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att minnen blir för varma...? bara en spekulation.

Visa signatur

5600G

Permalänk
Medlem

Värme eller slumpmässig felberäkning utav kosmisk strålning. Alternativt om du inte har monterad stickorna i korrekta par. Det kan bli problem ibland. Även om volten kan ha blivit återställd på något vis

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidju:

Värme eller slumpmässig felberäkning utav kosmisk strålning. Alternativt om du inte har monterad stickorna i korrekta par. Det kan bli problem ibland. Även om volten kan ha blivit återställd på något vis

Hur ser man om dom är monterade i korrekta par? Och hur menar du med felberäkning utav kosmisk strålning?