Permalänk
Administrativ avgift

Stainless Steel / Vit arctic?

Hejsan har nu äntligen börjat tagit tag i funderingarna kring en fortsatt påbyggnad och färgbyte på mitt bygge.

4770k (5GHZ)
2x290X
ax860
4x4 low profile

D5 pump + top + res
600MM radiatoryta
13/19 slang ev 10/16

( ) pengar
( ) Ta bort 5.25
( ) Färga chassit silver eventuellt byta chassi
( ) Sätta 360 Radiator i fronten ev
( ) Backplates
( ) Lightbox vit
( ) silver slangar eller färger
( ) Skaffa nipplar (dyra med lite steel känsla
( ) Silver sleeve
( ) Silver arkangel tillbehör
( ) Sidofönster
( ) Backplates
( ) Silver fläktar
( ) Färga radiatorer Silvriga?
( ) Få en bra balans på Silver/Svart

Är en lista som säkerligen kommer fyllas på jag har tänkt fråga ev Kosovar då jag vet att han tar ca 1000kr för sleeve , har ev ett företag som CNC fräser lightboxen + lite galler. Men om någon har tips på företag i Örebro (runt om) som kan hjälpa mig ev medlemmar här som kan ta på sig lite arbeten då jag är ganska dålig på sådana arbeten. Och sen får ni gärna nämna om ni vill ha vit/svart tema eller svart/silver tema! om det blir silver så ska hela chassit lackas och detta om någon vet ett företag får de jätte gärna nämna detta!

Så medlemmar behöver lite hjälp med att hitta företag som ni användt eller medlemmar som utför lite custom jobb!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Färgade just mina radiatorer vita, blev riktigt nöjd med resultatet! Silver borde funka minst lika bra! Jag använde "Plasti-kote" färg som jag köpte från sköjd-detaljer.se och den va toppen, funkade bra till allt! Kolla min projektlogg om du vill veta mer!

Lycka till!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av axelpaxel:

Färgade just mina radiatorer vita, blev riktigt nöjd med resultatet! Silver borde funka minst lika bra! Jag använde "Plasti-kote" färg som jag köpte från sköjd-detaljer.se och den va toppen, funkade bra till allt! Kolla min projektlogg om du vill veta mer!

Lycka till!

Så du bara tejpa för och sedan lackerade? Vad gick dina kopplingar på i kostnad? Vilken Vit sleeve använde du? Jag vet inte hur silver/svart kontrasten skulle funka ihop. Och ett Vit 350D skulle ge lite nerdgasms här o var

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift

#Update 02-20 - får halvlön denna månad men nästa är full lön så då lär jag få mer pengar över
I made the PSU cover by cutting out two pieces of perspex and gluing them together. I bought some right angled pieces of metal to hold them together, and added a ****load of glue. : )
Then sanded the perspex down and used matt black spray paint.

The front grill Is modright mesh, I got it from FrozenCPU or Performance-PCS.
I got it cut to size at a toolmaking factory. (They had a guillotine to cut it nicely)
Then spray painted it black.

I got some magnet strips and lined the back of the front grill with them.
Then I lined the front of the case. (You should be able to see the strips in some pics)

Lite svar hur Brentz har gjort sitt 350D som jag tycker vart grymnt snyggt och lite tips hur man tar bort 5.25 buren enklast.

Har även hittat ett ställe tack var Rizzt(arbetskollega) att eventuellt CNC fräsa ska ringa nu på måndag angående kostnad och hur mycket jag behöver göra av 3D modeller eller om jag bara behöver åka ditt med chassi så fixar dom

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3