Outlook (gamla Hotmail) i safari

Permalänk

Outlook (gamla Hotmail) i safari

Tjena.
Är i grund o botten en pcmänniska så jag kan typ väldigt lite om mac. Denna mac är en professional retina, allt är uppdaterad (senast igår), men varje gång man loggar in på outlook (gamla hotmail.com) så visas inga bilder. Lättast är om ni bara kollar på bilden. Jag har försökt hitta vad felet är, provat olika webbläsare, rensat cache,cookies etc men inget hjälper.
Jag ställer mitt hopp till er, förvisso fungerar den inbygga mailklienten men jag stör mig på varför man inte kan logga in normalt. samt den lilla mail appen om man nu kollar på bilden är det den tredje ikonen från wifi-ikonen. Den har exakt samma problem. Tillägga är att allt blev fel efter yosomite uppgraderingen som var i höstas? för det har fungerat

Bild på inbox

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem

Är det bara Outlook hemsidan? Inga andra sidor?
Ser även att du har adblock installerat, testa stäng av det för outlook.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte så att du behöver nått MS plugin typ Silverlight ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Alla dom plugins'en är avstängda.. ska kolla om jag kan installera silverlight

yup..testade logga in på min yahoo mail och den funkade utan problem

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem

Är din /etc/hosts fil modifierad?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Är din /etc/hosts fil modifierad?

jag har ingen aning vad det betyder och hur isåfall gör jag ifall den är det?

edit: installerade silverlight och fortf. samma sak.

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalmatinac:

jag har ingen aning vad det betyder och hur isåfall gör jag ifall den är det?

edit: installerade silverlight och fortf. samma sak.

Öppna terminalen och skriv "cat /etc/hosts", då får du fram hur den ser ut. Standard i OSX ser ut så här:

## # Host Database # # localhost is used to configure the loopback interface # when the system is booting. Do not change this entry. ## 127.0.0.1 localhost 255.255.255.255 broadcasthost ::1 localhost

Men eftersom du inte hade någon aning om vad hosts filen är för något så tvekar jag på att du modifierat den

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

var hittar jag terminalen haha fan va noob jag känner mig

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalmatinac:

var hittar jag terminalen haha fan va noob jag känner mig

Ingen fara. Antingen öppnar du launchpad och söker efter Terminal där, eller så öppnar du spotlight (förstoringsglaset i övre högra hörnet eller tryck cmd + space samtidigt), och sök efter Terminal där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P