Permalänk
Medlem

Systemåterställning från 8.1 till 8

Hej!

Jag har en Asus S56CB med i5 3337u 1.8ghz, 8gb ram, 750 + 24gb ssd. Datorn är levererad med Windows 8 från fabrik, jag har återställningspartitionen också.. Jag har uppgraderat datorn till 8.1 via store på windows store men kan inte återställa/formatera om datorn tillbaka till fabriksinställningar nu.. Kommer in via F8 vid boot och allt går som det ska, väljer återställ datorn till fabriksinställningar och när den ska ladda så står det att det är något som saknas.. Vilket det inte gjorde innan jag uppgradera till 8.1 via windows store. Så.. Är det möjligt att återställa datorn? Om det är någon som vet?

Tack på förhand!

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Vad är det som saknas? Utan felmeddelande blir det svårt att hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

Som Zikire skriver behövs mer information.

Du kan prova fixa windows image
Kör kommandotolken som administratör och klistra in
Chkdsk /f /r

därefter

Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Skriv som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doom27:

Som Zikire skriver behövs mer information.

Du kan prova fixa windows image
Kör kommandotolken som administratör och klistra in
Chkdsk /f /r

därefter

Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Skriv som händer.

Det går inte att göra Chkdsk /f /r.. Står access denied osv.

Edit: Haha hade glömt att starta kommandotolken som administratör, fixat nu och laddat upp bild här.

http://imageshack.com/a/img538/1609/Ecl2Dm.png

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att vi haft mycket strul på jobbet med just detta problem. Det är något i uppdateringen från 8 till 8.1 som sätter recoverypartitionen ur spel. Har du testat att återställa datorn inifrån Windows? Vet att detta har fungerat för mig ett flertal gånger. Eventuellt skapa återställingsmedia i windows och sedan boota med den.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skräddaren säger nej.