Permalänk

Värt med en oneplus one?

Hejsan!

Är det värt att beställa en oneplus one? Ni som har en, vad tycker ni om den?

Har tidigare funderat på en S5:a fast fick en invite till en oneplus one ikväll ^^

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det definitivt att det är värt det. Det är väldigt billigt, men ändå den bästa telefonen jag använt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Skrivet av Timelord Sloth:

Jag tycker att det definitivt att det är värt det. Det är väldigt billigt, men ändå den bästa telefonen jag använt.

Glömde nämna detta, hur är batteri tiden? Är den lika kass som på en iPhone?

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Tycker min känns billig, slö och buggig.
Ibland vill inte skärmen tändas när man låser upp den.

Laddkontakten har börjat glappa nu med.
Känns inte värt att skicka tillbaka för garanti heller då det sk utomlands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Glömde nämna detta, hur är batteri tiden? Är den lika kass som på en iPhone?

Batteritiden är otroligt bra! Den är även bättre än min sony xperia z2 som jag hade innan.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Glömde nämna detta, hur är batteri tiden? Är den lika kass som på en iPhone?

Vad jag hört ska den vara riktigt bra, alltså kring 2-3 hela dagar vid sparsam användning.

Permalänk

Tack för svaren alla

Börjar luta mot en om föräldrarna nu tillåter

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompanhuhu:

Tycker min känns billig, slö och buggig.
Ibland vill inte skärmen tändas när man låser upp den.

Laddkontakten har börjat glappa nu med.
Känns inte värt att skicka tillbaka för garanti heller då det sk utomlands.

Skrivet av ALBiiJONzz:

Hejsan!

Är det värt att beställa en oneplus one? Ni som har en, vad tycker ni om den?

Har tidigare funderat på en S5:a fast fick en invite till en oneplus one ikväll ^^

Kan instämma med tompanhuhu.
Jag har också problem med kameran med att den tar väldigt dåliga bilder
*Även på "maximall prestanda" så kan telefonen lagga med sin 4kärniga processor.
Hårdvaran är bra, men mjukvaran är det som stör mig mest med, många buggar i android i OPO.
garantiärenden är som att köpa grisen i säcken. du skickar din telefon till kina och hoppas att ingen länsar telefonen på all information på vägen.
Väl framme kan de egentligen säga vad som helst, och du måste betala pengar för att få den tillbaka skickad.

Men för pengarna? jodå, den är snygg och har en viss appeal bland oss på sweclockers.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Plapo:

Kan instämma med tompanhuhu.
Jag har också problem med kameran med att den tar väldigt dåliga bilder
*Även på "maximall prestanda" så kan telefonen lagga med sin 4kärniga processor.
Hårdvaran är bra, men mjukvaran är det som stör mig mest med, många buggar i android i OPO.
garantiärenden är som att köpa grisen i säcken. du skickar din telefon till kina och hoppas att ingen länsar telefonen på all information på vägen.
Väl framme kan de egentligen säga vad som helst, och du måste betala pengar för att få den tillbaka skickad.

Men för pengarna? jodå, den är snygg och har en viss appeal bland oss på sweclockers.

Min laggar ingenstans, så jag vet inte vad du gjort med din. Kameran tar okej bilder, precis som alla andra mobilkameror...

Mjukvaran är CyanogenMod, vad är det som är så buggigt där?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

3 dygn ca på batteri klarar jag mig med min opo.
Inga lagg eller dyligt.

Permalänk

Jag rekommenderar den.

Lillebrorsan har en och den är fylld med massa spel osv, men hur snabb som helst tycker jag.
Och om den "laggar" borde inte andra telefoner som t.ex S5 också lagga då de har lika cpu osv?
Cm är ju inte helt buggfritt men då tycker då jag att man kan leva med det då priset är så väldigt lågt och minnet man får.

De enda Android telefonerna som har varit lite "extra" för mig är Nexus 5 och Oneplus One.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Men den har google play eller vad det heter va? Så man har tillgång till alla vanliga appar xD

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Men den har google play eller vad det heter va? Så man har tillgång till alla vanliga appar xD

Självfallet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Älskar den!

Bästa telefonen jag nånsin haft.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att OnePlus One är den bästa telefonen du kan köpa för under 3000kr. Finns bättre telefoner men för under 3000kr blir det svårt att slå en OnePlus One.

Man får mycket för pengarna, enda anledningen att köpa en annan telefon är om den inte har någon funktion (IR blaster etc) du vill ha eller att den är för stor (telefonen är väldigt stor).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompanhuhu:

Tycker min känns billig, slö och buggig.
Ibland vill inte skärmen tändas när man låser upp den.

Laddkontakten har börjat glappa nu med.
Känns inte värt att skicka tillbaka för garanti heller då det sk utomlands.

Antar att den inte tänds ibland är för att du håller för sensorn vid fram kameran.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Har haft min i en vecka nu är mkt nöjd

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Antar att den inte tänds ibland är för att du håller för sensorn vid fram kameran.

Jag "håller" inte handen på telefonens övre front, men om det nu är sensorn som ställer till det går det att stänga av "tänd inte skärmen om någon rör nära kameran" funktionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompanhuhu:

Tycker min känns billig, slö och buggig.
Ibland vill inte skärmen tändas när man låser upp den.

Laddkontakten har börjat glappa nu med.
Känns inte värt att skicka tillbaka för garanti heller då det sk utomlands.

Skckade tillbaka min idag på grund av minor krångel. Dom gick med på att skicka tillbaka den utan att tveka och dom bjöd på frakten med dhl till england så det är visst värt.

Det är en bra telefon!

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Hejsan!

Är det värt att beställa en oneplus one? Ni som har en, vad tycker ni om den?

Har tidigare funderat på en S5:a fast fick en invite till en oneplus one ikväll ^^

haft min one plus nu ett tag och jag älskar den <3 ett bra och billigt köp

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tompanhuhu:

Jag "håller" inte handen på telefonens övre front, men om det nu är sensorn som ställer till det går det att stänga av "tänd inte skärmen om någon rör nära kameran" funktionen?

Du vill alltså inte att skärmen släcks när du talar i telefonen?

Det låter obehagligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Hejsan!

Är det värt att beställa en oneplus one? Ni som har en, vad tycker ni om den?

Har tidigare funderat på en S5:a fast fick en invite till en oneplus one ikväll ^^

Köpte min i somras jag är grymt nöjd

Permalänk
Medlem

Det finns bättre telefoner. För 3000 hittar du dock ingenting bättre.

Mina största bekymmer är kameran och vibrationsmotorn.
Kameran är överlag LÅNGSAM och producerar under icke-optimala förhållanden dåliga bilder.
Vibrationsmotorn är rätt svag och låter mycket jämfört med vibrationsstyrkan.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du vill alltså inte att skärmen släcks när du talar i telefonen?

Det låter obehagligt.

Då återgår jag till mitt förra uttalande att telefonen är billig, och upplevs därefter om man måste stråla ansiktet för att kunna tända skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Skckade tillbaka min idag på grund av minor krångel. Dom gick med på att skicka tillbaka den utan att tveka och dom bjöd på frakten med dhl till england så det är visst värt.

Det är en bra telefon!

Som alla andra lovordar telefonen måste jag fått ett riktigt röt exemplar.
Ska överväga att pröva detta, du kan ju skriva ett svar om hur dom sköter det efter mottagande.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tompanhuhu:

Då återgår jag till mitt förra uttalande att telefonen är billig, och upplevs därefter om man måste stråla ansiktet för att kunna tända skärmen

Vet inte vad du pratar om nu, den fungerar på samma sätt som alla andra mobiler.
Sensorn signalerar att skärmen ska stängas av, för nu har användaren tryckt upp den i ansiktet och ska tala i telefon... Det brukar man vilja att den ska göra och varför du vill ha på skärmen när du talar i telefonen förstår jag inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Mattecoach

Har telefonen och upplever inget negativt med den. Samma för min flickvän och bror, inga problem. Ni som har problem; har ni beställt den officiella eller köpt en med ColorOS från t.ex. bazula?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vet inte vad du pratar om nu, den fungerar på samma sätt som alla andra mobiler.
Sensorn signalerar att skärmen ska stängas av, för nu har användaren tryckt upp den i ansiktet och ska tala i telefon... Det brukar man vilja att den ska göra och varför du vill ha på skärmen när du talar i telefonen förstår jag inte.

Läs alla mina tidigare inlägg innan du försöker förstå.
Jag vill kunna låsa upp telefonen, efter att den har legat på soffbordet och kunna använda den.
Inte att knapparna ska tändas upp och skärmen förbli svart flera minuter innan man kan tända den.
Jag vill också att skärmen släcks när jag trycker den mot ansiktet, men bara för att jag håller telefonen på sidleds i te.x ett spel skulle jag inte vilja att skärmen släcks för att jag "håller på sensorn jämte kameran" som någon påstår att den gör.
Har aldrig haft någon annan telefon med detta problem så varför ska de vara så jävla tjatigt och svårt för folk att förstå?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tompanhuhu:

Läs alla mina tidigare inlägg innan du försöker förstå.
Jag vill kunna låsa upp telefonen, efter att den har legat på soffbordet och kunna använda den.
Inte att knapparna ska tändas upp och skärmen förbli svart flera minuter innan man kan tända den.
Jag vill också att skärmen släcks när jag trycker den mot ansiktet, men bara för att jag håller telefonen på sidleds i te.x ett spel skulle jag inte vilja att skärmen släcks för att jag "håller på sensorn jämte kameran" som någon påstår att den gör.
Har aldrig haft någon annan telefon med detta problem så varför ska de vara så jävla tjatigt och svårt för folk att förstå?

För att du på ett rörigt vis beskriver ett problem som ingen annan verkar ha. Har aldrig varit med om att det tagit minuter för skärmen att tända sig eller att skärmen skulle släckas för att du håller för sensorn.

Du måste fått ett måndagsexemplar, helt enkelt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du vill alltså inte att skärmen släcks när du talar i telefonen?

Det låter obehagligt.

Vill även tillägga att jag skrev "Tänd inte skärmen om någon rör", jag sa inte att man skulle stänga av "Släck skärmen om någon rör".
Två väldigt olika saker.