Permalänk
Medlem

Vad är skilnaden på dessa skärmar?

Hej och god jul.

Fick nyss en benq xl2420z i present men den nya modellen xl2430t har ju kommit ut nu. Undrar vad det är för skillnad på dom två? och är det värt att åka tillbaka och byta?

tack i förhand

Permalänk
Ljusskygg

Så vitt jag vet är skillnaden Blur Reduction på T, andra stora skillnader? Njaa, inte värt tycker jag

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Hej och god jul.

Fick nyss en benq xl2420z i present men den nya modellen xl2430t har ju kommit ut nu. Undrar vad det är för skillnad på dom två? och är det värt att åka tillbaka och byta?

tack i förhand

2430T är en nyare skärm där förbättringar har skett, jag har själv en 2420 men beställde en 2430T häromdagen på komplett.

För mig är det en självklarhet att byta ut 2420 till en 2430T om man kan.

Permalänk
Medlem

ska nog åka tillbaks till media-markt och sedan köpa en 2430t. båda kostar 3 och den ena vekar vara bättre

Permalänk
Medlem

sitter just nu och undrar om det verkligen är värt det. Har inte fått något direkt svar om det är värt eller inte. ska man öppna förpackningen och bryta öppet köp. Är riktigt sugen på att spela

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

sitter just nu och undrar om det verkligen är värt det. Har inte fått något direkt svar om det är värt eller inte. ska man öppna förpackningen och bryta öppet köp. Är riktigt sugen på att spela

Jag tycker du ska byta. Jag äger som sagt 2420 själv och 2430 ser fram emot att få min 2430.

Jag ser fram emot det platta fotstödet, hörlurshängaren, bättre knappsystem, den runda kontrollen samt hörlursingång på sidan.

Jag stör mig väldigt mycket på den nuvarande vinklade foten och kontrollen är även den vinklad, meh säger jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MestBaraLiteRåd:

Jag tycker du ska byta. Jag äger som sagt 2420 själv och 2430 ser fram emot att få min 2430.

Jag ser fram emot det platta fotstödet, hörlurshängaren, bättre knappsystem, den runda kontrollen samt hörlursingång på sidan.

Jag stör mig väldigt mycket på den nuvarande vinklade foten på 2430 ser underbar ut.

men var det något negativt med 2420z? har en skitig 60 hz just nu så allt skulle vara bättre
Och som jag ser är enda skillnaden design, digital vibrens (har nvidia så skiter i det) och dynamisk black remover. Detta är inte jätte viktigt. Och tycker att den äldre designen är snyggare.

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

men var det något negativt med 2420z? har en skitig 60 hz just nu så allt skulle vara bättre
Och som jag ser är enda skillnaden design, digital vibrens (har nvidia så skiter i det) och dynamisk black remover. Detta är inte jätte viktigt. Och tycker att den äldre designen är snyggare.

Nej, jag älskar min 2420. Skulle väl ha skrivit direkt att det är sak samma och om du nu finner designen bättre på 2420 så behåll den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MestBaraLiteRåd:

Nej, jag älskar min 2420. Skulle väl ha skrivit direkt att det är sak samma och om du nu finner designen bättre på 2420 så behåll den!

Men vad får dig att köpa en ny skärm för 3000 kr om du är nöjd med den. Sorry för mycket frågor men vill göra mig 100 % säker innan jag öppnar så set är inte något litet problem som fixats i nya modellen.

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Men vad får dig att köpa en ny skärm för 3000 kr om du är nöjd med den. Sorry för mycket frågor men vill göra mig 100 % säker innan jag öppnar så set är inte något litet problem som fixats i nya modellen.

Inte vad jag såg, det enda dom har som du nämnde ändrat är det kosmetiska. För mig är det tillräckligt värt för att köpa den för jag värderade dom ändringarna väldigt högt.

* Platt fot och en bättre fot i helhet
* Hörlursingång förutom USB
* Rund kontroller
* Bättre knappsystem för meny
* Pilar på fotens bas så man lätt kan justera den till center, även på baksidan finns mätare för att justera höjd och centera skärmen (älskar detta)

Ja för mig är det värt som attans.

Permalänk

Jag skulle ha bytt mot den nyare versionen om jag hade möjlighet OM ingen inblandad blir stött eller så

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_silver:

Jag skulle ha bytt mot den nyare versionen om jag hade möjlighet OM ingen inblandad blir stött eller så

nej dom skulle inte bli stötta. men det jag tycker är att som jag förstått det för små ändringar för att orka
lägga tid på det. Och tycker om den gamla designen och den nya är mycket fulare

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

nej dom skulle inte bli stötta. men det jag tycker är att som jag förstått det för små ändringar för att orka
lägga tid på det. Och tycker om den gamla designen och den nya är mycket fulare

Behåll 2420 då :D!

Permalänk
Medlem

2420z:n var ett måndags-ex så bytte till en 2430t och vilken skillnad. mestadels metall och otroligt bra