Macbook pro 13.3" Retina startar inte

Permalänk
Medlem

Macbook pro 13.3" Retina startar inte

Har en Macbook pro 13.3" Retina (3GHz/16GB RAM) som är c:a en månad gammal. En natt stängde jag locket så den gick i sleep, då var det 20% batteri kvar. Den låg utan laddning under natten. När jag skulle starta på morgonen var den död, troligen batteriet som var tomt. Så jag stoppade i laddaren men den lös grönt. Inget hände när jag försökte starta den.

Testade att resetta SMC och VRAM, ingen skillnad. (VRAM går nog dock bara att resetta då den bootar upp).

Sedan testade jag att stoppa i en usb dongel för trådlöst tangentbord (PC tangentbord). Stoppade sedan i strömsladden, efter några sekunder började den lysa orange. Bra tänkte jag och lät den vara, efter 30min lös det grönt och jag tänkte att batteriet var laddat. Testade att starta, men inget livstecken. Den är helt död.

Om jag väntar ibland och stoppar i strömsladden så lyser den inte. Men trycker jag då SMC reset så börjar den lysa grönt. Men går ändå inte igång.

Är det någon som vet vad det kan bero på eller är det bara att lämna in den? Vill helst inte lämna in den då jag behöver den (arbetslaptop) och har även grejer på den som jag inte hunnit lagra undan.

Visa signatur
Permalänk

Har du provat att starta den i säkert läge? Skifttangenten + start knappen. http://support.apple.com/sv-se/HT1564

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

yepp, testat det mesta. Inget funkar :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har du provat hålla inne power-knappen i 10 sek och sen vänta ett par sekunder och sen starta?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Du har applecare support i 90 dagar efter köp. Är den nyköpt, ta o ring supporten så får du säkert den hjälp du behöver