Permalänk
Gigabyte
Skrivet av AlexM:

Hej,

Köpte ett 780 GTX OC rev 2.0 i helgen, men får inte det att funka. Kortet funkar bara med windows standard drivrutiner. Har testat geforce drivrutiner 320 upp till 344, men datorn låser sig efter windows loggan och startar om i felsäkert läge.

Har även uppdaterat moderkort bios till senaste ver och installerat om win 7 64, men med samma problem. Testade med gamla grafikkort 460 och 4850 och de funkar utan problem. Datorn körs oklockad.

Här är mina övriga specs:

CPU: FX-8120
Ram: DDR3 Corsair Vengeance 16 GB
Moderkort: Asus M5A99fX Pro R2.0
PSU: Fsp 650 W 80+ Gold

Har du nått tips om vad man kan göra eller är det bara att lämna tillbaka kortet ??

Tack på förhand

Hello,

please provide the S/N on this card for our technical checking.

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Gigabyte_VGA:

Hello,

please provide the S/N on this card for our technical checking.

Hi again,

could you please try to replace another platform/re-install a clean OS?
if it's still not working, please return this card for our RMA detection.

sorry for any inconvenience caused

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_VGA:

Hi again,

could you please try to replace another platform/re-install a clean OS?
if it's still not working, please return this card for our RMA detection.

sorry for any inconvenience caused

SN 1430010000887 I only have an old s. 775 comp. Could try to install the card on that computer but i think i have to update bios on that motherboard.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Gigabyte_VGA:

Hello,

please provide the S/N on this card for our technical checking.

Skrivet av AlexM:

SN 1430010000887 I only have an old s. 775 comp. Could try to install the card on that computer but i think i have to update bios on that motherboard.

Hi,

after updating the BIOS for your motherboard, if the graphic card is still not working, please return this card to the shop for our RMA.
Thanks.

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Medlem

Kan ge lite feedback på G1.Sniper M5

+Utseendet när inget lyser är nog bland det bästa som finns! Perfekt nyans utav grön som kombineras med matt svart pcb och stilrena kylflänsar! Det enda som hade kunnat vara bättre på den här fronten skulle vara att ta bort den lilla dödskallen.

-Alla LED'er som lyser när datorn är på är något som jag verkligen tycker är onödigt(Speciellt debug som åtminstone kunde visat CPU temp som på MSI). Exempelvis mitt nuvarande ASRock Z87m OC Formula lyser endast vid post och sen är allt förutom ethernet svart.

-Alla LED'er har för många olika färger: röd, orange, grön om jag minns rätt(Den gröna är den enda som går att stänga av). Den gröna matchar inte heller färgen med moderkortet alls. Mitt nuvarande moderkort har endast röda LED's.

-Om nu alla LED'er ska vara på samtidigt som datorn så skulle jag villa ha några som inte är fullt så starka som på det här kortet.

-När det kommer till responsiva UEFI bios så har jag aldrig stött på något moderkort som är lika snabbt som det ASRock erbjuder. Tänker främst på den tiden det tar att komma in i bios och den tid det tar att starta datorn.

-Skulle vilja se moderkort som har 90 graders vinklad intern usb 3.0.

Nu låter jag som en fanboy men ASRock har också sina nackdelar.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

My ESI Juli@ PCI-card never worked with the PCI-slot on my Z87X U3DH. I have been mailing ESI about a half a year ago and the representative from ESI sent a working Juli@ card to Gigabyte Taiwan some months ago.

Never heard anything from them since that.

Permalänk
Skrivet av Kau205:

Kan ge lite feedback på G1.Sniper M5

+Utseendet när inget lyser är nog bland det bästa som finns! Perfekt nyans utav grön som kombineras med matt svart pcb och stilrena kylflänsar! Det enda som hade kunnat vara bättre på den här fronten skulle vara att ta bort den lilla dödskallen.

-Alla LED'er som lyser när datorn är på är något som jag verkligen tycker är onödigt(Speciellt debug som åtminstone kunde visat CPU temp som på MSI). Exempelvis mitt nuvarande ASRock Z87m OC Formula lyser endast vid post och sen är allt förutom ethernet svart.

-Alla LED'er har för många olika färger: röd, orange, grön om jag minns rätt(Den gröna är den enda som går att stänga av). Den gröna matchar inte heller färgen med moderkortet alls. Mitt nuvarande moderkort har endast röda LED's.

-Om nu alla LED'er ska vara på samtidigt som datorn så skulle jag villa ha några som inte är fullt så starka som på det här kortet. http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2013/05/31095049455l....

-När det kommer till responsiva UEFI bios så har jag aldrig stött på något moderkort som är lika snabbt som det ASRock erbjuder. Tänker främst på den tiden det tar att komma in i bios och den tid det tar att starta datorn.

-Skulle vilja se moderkort som har 90 graders vinklad intern usb 3.0.

Nu låter jag som en fanboy men ASRock har också sina nackdelar.

Hej Kau205,

tack för din feedback

Skrivet av Gigabyte_Ted:

Hej Klappis,

ditt moderkort har Intel Z87 styrkretsen som inte har Native PCI stöd och det är med stor sannolikhet det som ställer till problem. Jag såg att ESI lanserade en "uppdaterad" version av Juli@ för PCI-Express, det kan vara en följd av att PCI stödet ej funnits på de senaste generationerna.
Jag har ingen information angående vem som har hand om ärendet i Taiwan. Har du email adress eller namn på den du varit i kontakt med?

Ha en trevlig helg!

Skrivet av Klappis:

My ESI Juli@ PCI-card never worked with the PCI-slot on my Z87X U3DH. I have been mailing ESI about a half a year ago and the representative from ESI sent a working Juli@ card to Gigabyte Taiwan some months ago.

Never heard anything from them since that.

Hej Klappis,

för lite drygt två månader sedan svarade jag dig i detta ärendet men sedan återkom du aldrig, se mitt svar ovan.

Ha en bra dag!

Visa signatur

GIGABYTE Customer Care Representative Sweden
Frågor kring GIGABYTE-produkter?
Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Inaktiv

Hej!

Har problem med mitt Gigabyte gtx 970 G1 när jag har displayport kabel till min Asus VG248 skärm.
Ibland får skärmen ingen signal när man startar datorn och måste bryta allt och starta om, samma kan hända om datorn är på och skärmen går ner i viloläge när jag sedan väcker den med mus/tangentbord.

Då kan den antingen fortsätta vara helt svart eller så är bilden helt förvrängd och jag måsta starta om datorn.
Har nyaste drivrutiner och bios.

Detta är inget problem om jag har mitt gigabyte gtx 780 kort i datorn.

Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning

Ps. Har googlat och ser många verkar ha detta problem med 970/980

Moderkortsnamn Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5
CPU-typ QuadCore Intel Core i7-4790K
DIMM1/2: Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9
Samsung SSD 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem

Precis köpt mig ett GTX980 G1 Gaming och har tänkt att uppgradera med ytterligare ett likadant och köra SLi.
Fick se erat nya vattenylda kit med 3st GTX980 att där medföljer det en snygg SLi-brygga. Nu är frågan,
kommer ni ha 2-way och 3-way bryggor till salu separat? Nvidia har ju börjat sälja 3 olika sorter men de lyser ju grönt,
vore snyggt med eran variant som lyser blått som grafikkorten.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Hej på er, har problem med nyinköpta datordelar och hittade er här så nu håller jag tummarna!

Har satt ihop en ny burk med följande hårdvara i

Processor: Intel Core i5 4690K
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: Gigabyte GA-Z97X Gaming 3
Minne: 2x 4 GB Corsair Ballistix Sport 1600 MHz CL9
Grafikkort: Gigabyte GTI 750Ti OC 2gb
Hårddisk: 2 SATA diskar
Nätaggregat: Corsair CX 500M 500W
Övriga komponenter: Samsung SATA DVD-brännare

Efter att ha monterat ihop allt, satt ram-stickorna på plats 1&2 så piper moderkortet med korta signaler i ca 15 sekunder. Har flyttat på minnena och nu sitter på plats 1&3 och då startar datorn utan några varningar men på skärmen är det fortfarande svart (får ingen signalbehandling går ner på strömsparsläge) . Har provat att sätta skärmen direkt på det inbyggda grafikkortet på moderkortet men det blir samma resultat där med.

Skärmen körs med en VGA-DVI adapter till grafikkortet och har provats med VGA direkt på moderkortet

Kan inte testa nåt av komponenterna i en annan burk och har kollat så att CPU'n sitter som den ska och alla fläktar går.

Uppdatering: Kör jag med en 4gb sticka på Slot1 så fungerar det. Har rensat bios och provat att sätta minnessticka #2 på plats 2, 3 och 4'e med blandat resultat. Frågan är, måste jag cleara bios efter att jag flyttat på minnessticka att?

Fungerar som sagt om jag kör med en ddr3 sticka på slottet 1. Ibland piper den vid uppstart om dom sitter helt galet (bank 1&2) och ibland verkar allt normalt fast jag inte får bild på skärmen (är iofs osäker på om jag tömt bios alla gånger)

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Elite AX v2 / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Medlem

Lith!
Har du provat en ram sticka i alla fyra minnesslotar?
Om nej prova en slot åt gången,prova även båda minnesstickorna en åt gången detta för att få reda på om tex en minnessticka är trasig heller om det är nåt fel på moderkortet.

Funkar båda stickorna för sig så borde dom vara hela och problemet är i moderkortet då är det nog dags att plocka bort cpu kylare och cpu'n och kolla pinnarna i cpu sockeln.
Är nån/några pinnar böjda så är det ganska vanligt att det uppstår minnesproblem och tyvärr så får du troligen svårt att få ett nytt moderkort då alla tillverkare hävdar att det är 100% omöjligt att dom skickat ut kort med böjda pinnar och det är då butiken som får stå för kostnaden OM dom ger ut nytt moderkort för dessa fel.

Och om jag inte minns fel så svarade väl Ted nånstans på forumet att gigabyte tar bilder på alla socklar innan dom skickas ut.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Har provat alla tänkbara kombinationer med minnena i olika slotar & även med en enda sticka. CPU'n sitter korrekt och efter att ha Clearat bios och enbart kört med en sticka så hoppar den igång, när jag bootar om (har installerat om Windows) så blir det dock ingen bild på skärmen & bootning av Windows :/

Har som sagt satt minnena efter vad som både står i manualen som kom med moderkortet och dubbelkolla vad som står på Gigabyte's support för moderkortet på deras hemsida. Vart ju strålande glad när väl jag kom in i bios och kunde installera Windows men när den botade om vart det sura miner igen 😢

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Elite AX v2 / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Medlem

Och båda stickorna fungerar var för sig? (tex ta ram sticka ett och prova i slot provar sen tar ur sticka ett och sätter i sticka två i slot ett och provar igen)
Och hur fungerade det när du testade en sticka i alla ramslotsen? (ta en sticka som fungerar och prova i alla slots)
Frågar för du säger detta "Har provat alla tänkbara kombinationer med minnena i olika slotar & även med en enda sticka." "enbart kört med en sticka så hoppar den igång" vilket inte är svar på någon av mina två över frågor!

Cpu'n kan "sitta" korrekt i cpu sockeln även om alla pinnar är böjda/av.
SÅ har du kollat pinnarna genom att plocka av cpu kylaren och sen öppnat sockeln och plocka ur cpu'n?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Tycker det ser illa ut uppe i vänstra hörnet 😢

bara att köpa nytt moderkort (jag tar för givet att det inte ska se ut så där, har ingen lust att försöka rätta pinnarna innan jag får ett utlåtande och om det ens är någon idé?)

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Elite AX v2 / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Hej!

Har problem med mitt Gigabyte gtx 970 G1 när jag har displayport kabel till min Asus VG248 skärm.
Ibland får skärmen ingen signal när man startar datorn och måste bryta allt och starta om, samma kan hända om datorn är på och skärmen går ner i viloläge när jag sedan väcker den med mus/tangentbord.

Då kan den antingen fortsätta vara helt svart eller så är bilden helt förvrängd och jag måsta starta om datorn.
Har nyaste drivrutiner och bios.

Detta är inget problem om jag har mitt gigabyte gtx 780 kort i datorn.

Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning

Ps. Har googlat och ser många verkar ha detta problem med 970/980

Moderkortsnamn Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5
CPU-typ QuadCore Intel Core i7-4790K
DIMM1/2: Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9
Samsung SSD 840 EVO 250Gb

Skrivet av Krokarn:

Precis köpt mig ett GTX980 G1 Gaming och har tänkt att uppgradera med ytterligare ett likadant och köra SLi.
Fick se erat nya vattenylda kit med 3st GTX980 att där medföljer det en snygg SLi-brygga. Nu är frågan,
kommer ni ha 2-way och 3-way bryggor till salu separat? Nvidia har ju börjat sälja 3 olika sorter men de lyser ju grönt,
vore snyggt med eran variant som lyser blått som grafikkorten.

Hej hej

Vi har bett VGA-teamet kolla, de bör svara här inom kort!

MVH Josefin

Skrivet av Lith:

http://i.imgur.com/hiAlJlB.jpg

Tycker det ser illa ut uppe i vänstra hörnet 😢

bara att köpa nytt moderkort (jag tar för givet att det inte ska se ut så där, har ingen lust att försöka rätta pinnarna innan jag får ett utlåtande och om det ens är någon idé?)

Hej hej

Japp, bockade pinnar både uppe i vänstra hörnet, men även till höger i mitten ser det ut som. Bockade pinnar täcks tyvärr inte av garantin. :/

MVH Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Ja dom uppe till vänster är definitivt böjda, dom till höger i mitten som josefin påpekar tycker jag mer ser ut som att det är ljuset/vinkeln som gör att dom kan se lite böjda ut men det är ju svårt att se på bild.

Du bör ju prova att räta ut pinnarna innan du köper nytt!
Det görs lättast med en stift penna heller nål men dom nära kanten som i dit fall kan ju kanske vara svåra att få tag på med en penna så du får nog ta en nål och pilla upp dom en bit först och sen ta pennan.
Ta det bara lugnt och sakta, dvs böj dom en liten bit och titta böj lite till, titta, osv,osv för dom kan gå av om dom böjs för mycket

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej

Är kluven på hur länge de 3st Gigabyte Z97 Black Edition moderkort fri uppgradering kampanjen ska vara aktiv? Är det tills nästa processor socket släpps som menas med nästa generation?

Permalänk
Skrivet av Fluxer:

Hej

Är kluven på hur länge de 3st Gigabyte Z97 Black Edition moderkort fri uppgradering kampanjen ska vara aktiv? Är det tills nästa processor socket släpps som menas med nästa generation?

Hej hej

Hur länge registreringen är öppen är ännu inte officiellt.
Generationsskifte behöver inte betyda en ny socket, utan nytt nummer på chipset alternativt CPU. Z77 vs Z87 vs Z97 t ex. Dock är kampanjen inte knuten till en generationsuppgradering, den är istället tidsbaserad (bytes 1 gång inom 3 år).

All nödvändig information finns här: http://bk.gigabyte.eu/EN_bk.html

MVH Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Nån plan för Gigabyte att släppa uppdaterade BIOS för Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X OC? Just nu går fläktarna i 1600RPM med 0% belastning vilket är lite i det högsta laget när man befinner sig i Windows Jämförelsevis var mina Gigabyte GeForce GTX 780 Windforce 3X OC knäpptysta vid vanlig desktopanvändning t ex.

Nu är detta G1-versionen men vissa har löst det genom att ändra i BIOS'et själva vilket såklart är en möjlighet, men med tanke på att vissa av de andra tillverkarna släppt nya BIOS tänkte jag fråga iaf...

http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=15086.0

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Inaktiv

Hej Josefin.

Någon info om det jag skrev när man använder displayporten på 970 G1, En bekant har samma problem och någon mer här på forumet skrev om 980 och samma visa där.

Här är två av många trådar jag läst om detta. http://www.reddit.com/r/nvidia/comments/2lljsx/has_anyone_with_a_new_gtx_980970_successfully/

https://forums.geforce.com/default/topic/777412/geforce-drivers/black-screen-on-windows-login-344-16-and-11-on-displayport-with-gtx980-sc/1/

Får väl reklamera kortet när det inte funkar som det ska och köra på 780 gpun då flertalet 970/980 av blandade tillverkare verkar ha felet..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

Hur länge registreringen är öppen är ännu inte officiellt.
Generationsskifte behöver inte betyda en ny socket, utan nytt nummer på chipset alternativt CPU. Z77 vs Z87 vs Z97 t ex. Dock är kampanjen inte knuten till en generationsuppgradering, den är istället tidsbaserad (bytes 1 gång inom 3 år).

All nödvändig information finns här: http://bk.gigabyte.eu/EN_bk.html

MVH Josefin

Ni kör tydligen cashback kampanjen på fler moderkort än Black moderkorten. Innefattar dem även Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

Japp, bockade pinnar både uppe i vänstra hörnet, men även till höger i mitten ser det ut som. Bockade pinnar täcks tyvärr inte av garantin. :/

MVH Josefin

Alright. Fick datorn att boota upp så lite tur har jag ju haft ändå. Ska skaffa stiftpenna och lupp imorgon och se om jag kan inte utföra ett smärre mirakel imorgon. Har en fråga ang. minnena jag köpte I samband med uppgraderingen (som so far inte gått speciellt bra). Det är Crucial's BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU (DDR3 1600 8GB 2x4GB CL9 - Crucial Ballistix Sport) och enligt vad jag läst på Gigabyte's hemsida så står inte dom med under kompatibla DDR3 minnen. Är det helt tokkört för mig eller behövs det en bios upgraded (om jag nu lyckas rädda moderkortet) eller borde det rent av bara vara att köra på?

Fick ju av någon outgrundlig anledning igång datorn med processorn i (och jag tar för givet att stiften var böjda då med men hade kontakt med processorn ändå) och lyckades installera Windows 7 utan blåskärm)

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Elite AX v2 / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Nån plan för Gigabyte att släppa uppdaterade BIOS för Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X OC? Just nu går fläktarna i 1600RPM med 0% belastning vilket är lite i det högsta laget när man befinner sig i Windows Jämförelsevis var mina Gigabyte GeForce GTX 780 Windforce 3X OC knäpptysta vid vanlig desktopanvändning t ex.

Nu är detta G1-versionen men vissa har löst det genom att ändra i BIOS'et själva vilket såklart är en möjlighet, men med tanke på att vissa av de andra tillverkarna släppt nya BIOS tänkte jag fråga iaf...

http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=15086.0

Skrivet av anon200632:

Hej Josefin.

Någon info om det jag skrev när man använder displayporten på 970 G1, En bekant har samma problem och någon mer här på forumet skrev om 980 och samma visa där.

Här är två av många trådar jag läst om detta. http://www.reddit.com/r/nvidia/comments/2lljsx/has_anyone_with_a_new_gtx_980970_successfully/

https://forums.geforce.com/default/topic/777412/geforce-drivers/black-screen-on-windows-login-344-16-and-11-on-displayport-with-gtx980-sc/1/

Får väl reklamera kortet när det inte funkar som det ska och köra på 780 gpun då flertalet 970/980 av blandade tillverkare verkar ha felet..

Hej hej

Har som sagt petat på VGA-teamet, de som har hand om grafikkorten, så ni ska få svar här. Påminde dem igen nu imorse!

MVH Josefin

Skrivet av anon114264:

Ni kör tydligen cashback kampanjen på fler moderkort än Black moderkorten. Innefattar dem även Sverige?

Hej hej

Det är två helt olika kampanjer. I cashback-kampanjen har du möjlighet att få en slant tillbaka när du handlar ett GIGABYTE-moderkort och en av de utvalda Intelprocessorerna (mer info här: http://www.gigabytenordic.com/sweden/intel_z97-x99_promotion/...), i Black Edition-kampanjen har du möjlighet att uppgradera ditt kort inom 3 år. Båda gäller i Sverige och båda kan utnyttjas samtidigt.

MVH Josefin

Skrivet av Lith:

Alright. Fick datorn att boota upp så lite tur har jag ju haft ändå. Ska skaffa stiftpenna och lupp imorgon och se om jag kan inte utföra ett smärre mirakel imorgon. Har en fråga ang. minnena jag köpte I samband med uppgraderingen (som so far inte gått speciellt bra). Det är Crucial's BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU (DDR3 1600 8GB 2x4GB CL9 - Crucial Ballistix Sport) och enligt vad jag läst på Gigabyte's hemsida så står inte dom med under kompatibla DDR3 minnen. Är det helt tokkört för mig eller behövs det en bios upgraded (om jag nu lyckas rädda moderkortet) eller borde det rent av bara vara att köra på?

Fick ju av någon outgrundlig anledning igång datorn med processorn i (och jag tar för givet att stiften var böjda då med men hade kontakt med processorn ändå) och lyckades installera Windows 7 utan blåskärm)

Hej hej

Listan över kompatibla minnen är minnen som faktiskt är testade, det är tyvärr omöjligt att testa precis varenda modell. Vi kör ofta själv med Crucial och har inte stött på några problem än så länge, dock har vi inte just den modellen här att testa med för tillfället tyvärr.

MVH Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Hej Josefin.

Någon info om det jag skrev när man använder displayporten på 970 G1, En bekant har samma problem och någon mer här på forumet skrev om 980 och samma visa där.

Här är två av många trådar jag läst om detta. http://www.reddit.com/r/nvidia/comments/2lljsx/has_anyone_with_a_new_gtx_980970_successfully/

https://forums.geforce.com/default/topic/777412/geforce-drivers/black-screen-on-windows-login-344-16-and-11-on-displayport-with-gtx980-sc/1/

Får väl reklamera kortet när det inte funkar som det ska och köra på 780 gpun då flertalet 970/980 av blandade tillverkare verkar ha felet..

Hej Josefin.
Jag har samma problem med mitt GTX 970. Något trist. Har bytt SSD , installerat om och grejat innan jag förstod att jag har samma problem som beskrivs här. Har en Asus PB287Q monitor så man vill ju gärna använda DP porten för att kunna köra i 60Hz.

Kan man förvänta sig ett snabbt svar? Har nämligen ångerrätt kvar på mitt ena kort och om inte något fix kommer snart tänker jag nog retunera kortet. Är det här något man kan göra en RMA på när det inte funkar som det ska? (Köpte korten på Netonnet så antar att det är dem jag ska prata med?)

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av KniFF:

Nån plan för Gigabyte att släppa uppdaterade BIOS för Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X OC? Just nu går fläktarna i 1600RPM med 0% belastning vilket är lite i det högsta laget när man befinner sig i Windows Jämförelsevis var mina Gigabyte GeForce GTX 780 Windforce 3X OC knäpptysta vid vanlig desktopanvändning t ex.

Nu är detta G1-versionen men vissa har löst det genom att ändra i BIOS'et själva vilket såklart är en möjlighet, men med tanke på att vissa av de andra tillverkarna släppt nya BIOS tänkte jag fråga iaf...

http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=15086.0

Hello,
our minimum fan speed for N970 is around 1300 rpm ± 300 rpm. If the fan speed lower than minimum rotation, the fan will work abnormally.
On the other hand, the noise is also under standard 25dB. Currently, there’s no low fan speed BIOS.
Let me know if you have any questions.

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Krokarn:

Precis köpt mig ett GTX980 G1 Gaming och har tänkt att uppgradera med ytterligare ett likadant och köra SLi.
Fick se erat nya vattenylda kit med 3st GTX980 att där medföljer det en snygg SLi-brygga. Nu är frågan,
kommer ni ha 2-way och 3-way bryggor till salu separat? Nvidia har ju börjat sälja 3 olika sorter men de lyser ju grönt,
vore snyggt med eran variant som lyser blått som grafikkorten.

Hi,

sorry that our SLI is out of stock for a while, but it should be available at some computer shops.

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av anon200632:

Hej Josefin.

Någon info om det jag skrev när man använder displayporten på 970 G1, En bekant har samma problem och någon mer här på forumet skrev om 980 och samma visa där.

Här är två av många trådar jag läst om detta. http://www.reddit.com/r/nvidia/comments/2lljsx/has_anyone_with_a_new_gtx_980970_successfully/

https://forums.geforce.com/default/topic/777412/geforce-drivers/black-screen-on-windows-login-344-16-and-11-on-displayport-with-gtx980-sc/1/

Får väl reklamera kortet när det inte funkar som det ska och köra på 780 gpun då flertalet 970/980 av blandade tillverkare verkar ha felet..

Hi,

Here we have repro the issue with Z97 and N970, but nothing trouble found.
Please try to re-flash MB BIOS or graphic card driver (v344.65).
if the problems are still there, just let me know.
Here's the link for graphic card driver: http://www.geforce.com/drivers/results/79891

Thanks.

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gigabyte_VGA:

Hi,

Here we have repro the issue with Z97 and N970, but nothing trouble found.
Please try to re-flash MB BIOS or graphic card driver (v344.75 ).
if the problems are still there, just let me know.
Here's the link for graphic card driver: http://www.geforce.com/drivers/results/79891

Thanks.

Hi!

I have now re-flash MB bios and got the new v344.65 card driver so im going to test this for a few Days and get back to you.

Thanks.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av anon200632:

Hi!

I have now re-flash MB bios and got the new v344.65 card driver so im going to test this for a few Days and get back to you.

Thanks.

Hi,

Great! just let me know any update.

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_VGA:

Hi,

sorry that our SLI is out of stock for a while, but it should be available at some computer shops.

Skrivet av Krokarn:

Precis köpt mig ett GTX980 G1 Gaming och har tänkt att uppgradera med ytterligare ett likadant och köra SLi.
Fick se erat nya vattenylda kit med 3st GTX980 att där medföljer det en snygg SLi-brygga. Nu är frågan,
kommer ni ha 2-way och 3-way bryggor till salu separat? Nvidia har ju börjat sälja 3 olika sorter men de lyser ju grönt,
vore snyggt med eran variant som lyser blått som grafikkorten.

Hi!

I don´t think you understand my question. I asked if you are going to sell 2-way and 3-way SLi-bridges separately? Same model that is in the Waterforce 3-way GTX980 kit, with the blue Gigabyte logo on them. Nvidia is selling 3 models but they are with a green Nvidia logo.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100